-

-

Ik vind dat eigenlijk zo’n belachelijke smoes. Dat zoiets na 10 jaar relatie erin sluipt, kan gebeuren, maar als je nog maar kort hebt, zou ik daar niet goed mee kunnen omgaan. Ik heb in ieder geval nog nooit zoiets gemerkt en daar ben ik heel blij om.

Als ik zoiets voor zou hebben, zou ik waarschijnlijk eens met hem praten. Zeggen hoe je je voelt en dat je het wel fijn zou vinden als hij ook eens jou kant op komt, want dat je nu het gevoel hebt dat je als vanzelfsprekend wordt genomen. Hij werkt 6 dagen, maar 1 dagje kan hij toch jouw kant op komen? Dat moet daarom niet élke dag zijn, maar ik vind 1 dag in de week, als jij bijna elke keer naar hem gaat, niet meer dan fair.

-

In zo’n geval als wat jij hierboven vertelt, zou ik gewoon zeggen; “ja ik vind het lastig, maar anders zie ik jou niet en dat vind ik ook niet fijn”. Zo maak je duidelijk dat jij moeite doet om hem te zien en dat het voor jou ook niet altijd even goed uitkomt. Misschien dat hij zich hierdoor wat sneller realiseert dat jij net zo goed een eind moet reizen.

Verder zou ik het er echt met hem over hebben want dit is voor jou niet fijn natuurlijk. Jij wilt ook dat je vriend zijn best doet om bij jou te zijn en dat doet hij op dit moment niet zo. Het moet wel van twee kanten komen, ook zoiets als naar elkaar toe gaan. :slightly_smiling_face:

Misschien een tijdje minder/geen initiatief nemen? Als hij dan nog steeds niks van zich laat horen zou ik goed met hem gaan praten, maar ik denk dat er een grotere kans is dat hij op een gegeven moment zoiets heeft van ‘goh, ik wil haar weer zien, laat ik haar eens appen’, dat hij gewoon zelf niet door heeft wat hij doet en dat hij het als normaal is gaan beschouwen dat jij steeds het initiatief neemt.

-

Ik vind het wel raar dat hij je gewoonweg 3 weken niet zal zien alleen maar omdat hij geen zin heeft om naar jou toe te komen. Maar ik zou toch maar afwachten, misschien verandert hij toch nog van gedachte en besluit hij in die tijd toch naar je toe te komen.

Haar probleem is toch juist dat zij altijd naar hem toe gaat en hij nooit naar haar?

Natuurlijk is het inderdaad geven en nemen, maar ik snap het ook wel weer dat het nogal stom voelt als hij eerst wel altijd met de trein na 6 uur nog naar je toe kwam om je te zien, en dus moeite doet. En dat het dan opeens stopt als je eenmaal iets hebt samen. Dan lijkt het inderdaad alsof het zo is van ‘Ik heb je, en nu wil ik geen moeite meer doen.’

Ja ik snap het haha, ik zou het zelf ook niet erg vinden om vaker naar m’n vriend te gaan dan hij naar mij als hij het zo druk had. Ik denk ook niet dat het alleen die trein is, maar gewoon meerdere dingen waardoor het net lijkt alsof hij geen moeite meer wil doen :’)

Maar ik zou het idd gewoon zeggen.

Misschien heeft hij een beetje bindingsangst?

Ik zou gewoon zeggen ‘En de volgende keer kom je dus naar mij?’ En het vertikken om dan als eerste naar hem te gaan. Desnoods wacht je een maand, uiteindelijk zal hij wel komen. Komt hij niet? Tja, dan zou het voor mij eigenlijk ook niet meer hoeven.

Yep, het is een mannending en ik zou er als ik jou was niet te veel achter zoeken hoor… als hij voor de rest gewoon normaal doet… anders laat je hem een keer vragen of jij kan afspreken ? inplaats van dat jij dat aan hem moet vragen. Als jij het niet doet doet hij dat vast wel

-

Dit is helemaal herkenbaar. En ik geloof ook dat er een grote groep jongens/mannen hetzelfde over denkt. Maar misschien kan je het gewoon even met hem bespreken, zeg hem dat je helemaal niks verkeerd bedoelt maar dat je het gevoel hebt dat er nu meer van jouw kant moet komen. Breng het luchtig over, maar kaart het gewoon even aan. In een relatie gaat het er toch om dat jullie alles open en eerlijk bespreken? Toon het voorbeeld!

Ik heb met hem gepraat en heb alles gezegd wat ik wou zeggen, hij was het met me eens en vond dat ik gelijk heb (zei die). Verder vroeg die of er nog meer dingen waren, hij heeft geen enkele klacht over mij ingedient haha. Hopen dat hij er nu ook wat mee doet…

Ik herken dit zo! Precies hetzelfde als jij. Zit er echt een beetje mee. Ik weet wel dat hij niet klaar met me is maar hij doet amper moeite om af te spreken ofzo… Baal er zo van

Hij wil elke dag met je skypen, hij plant een weekendje met je…Misschien heeft hij het gewoon héél druk en dan is het nu eenmaal makkelijker dat jij naar hem komt. Dit is niet bepaald een sleur…

Ja, ik herken dit. Mijn vriend doet dit ook. Ik denk inderdaad dat het wel een mannending is. Ik heb er ooit wat van gezegd en soms zie ik wel weer verandering maar vaak komt het nog steeds van mijn kant. Het is jammer, maar volgens mij zijn alle jongens zo… Het feit dat hij toch wel met jou wil skypen elke avond, zegt wel wat. Het wil in ieder geval zeggen dat hij nog steeds into you is. :slightly_smiling_face: