-

-

Je zou Sartre er nog in kunnen verwerken dat hij gwn vindt dat je zelf mag kiezen of je het neemt of niet omdat het je eigen verantwoordelijkheid is!

Lol ik dacht dat dit topic zou gaan over blowen voor een filosofie toets, niet dus haha

Up

Zou Kant niet juist een voorstander zijn omdat hij denkt dat de mens rationele beslissingen kan maken = verstandig gebruik van drugs?
Want is het echt erg als (soft) drugs wereldwijd legaal zou worden. Dat is eigenlijk een inschatting van jezelf.

Daarnaast was Kant volgens mij wel godsgezind, in die zin zou hij dus tegen softdrugs kunnen zijn.

Over Machiavelli weet ik eig niet zoveel :stuck_out_tongue: Ik denk trouwens dat het niet zozeer uitmaakt of je redeneringen goed of fout zijn, zolang je het maar kunt onderbouwen. Als je zegt dat Kant ertegen zou zijn omdat je denkt dat soft drugs geen universal law is en dat met argumenten aangeeft dan kan jouw antwoord niet echt fout zijn. Het zou heel raar zijn om bij filosofie een goed beargumenteerd antwoord als fout te rekenen ongeacht of het antwoord aansluit bij het antwoord dat jouw docent in gedachten had.