-
Ik snap dat je er onzeker van wordt en het is ook goed dat je dat duidelijk aangeeft. Zolang het bij smsen blijft af en toe en hij duidelijk voor jou kiest, zou ik me niet te druk maken. Oud zeer
ik vind gewoon dat iemand die n nieuwe relatie begint, niet met zijn ex in zn hoofd moet zitten. en er op een manier over praat die niet gewenst is door nieuwe vriend(in)… Kijk ik praat ook wel eens over mijn exvriend… maar niet in een manier dat ik nog geinteresseerd in hem ben. Ik heb ook wel eens contact met hem omdat hij recentelijk een heftige diagnose heeft gehad waar zijn verleden bij komt kijken en wil dan zijn ei even kwijt bij mij(ik ben de enige die hij kent met medische kennis en zijn vriendin vind m alleen maar ontzettend zielig en de relatie is door de ziekte niet echt heel hecht meer)… maar goed, ik zie hem totaal niet meer als ‘mijn ex’ just somebody that i used to know zeg maar.
Als die meid jou pijn doet(indirect of direct) dan vind ik dat je dat tegen je vriend moet zeggen. Hoe zou hij het vinden als jij zo om zou gaan mt jouw ex?als jij onder het uit eten ineens met je ex gaat smsen… vast niet tof?
Praat erover, je mag hier gewoon eerlijk over zijn.
-
Ik ben dan misschien wat jonger dan jij bent, maar ik zit in een vergelijkbare situatie. Hij heeft het moeilijk als ze met iemand anders zoent etc.
En ze praten nog op Facebook en hebben gesprekken als: ‘ik mis hoe het was’ en ‘het voelt nog zo vertrouwd’. Tegen mij zegt hij alleen maar dat hij niets meer met haar te maken wil hebben…
Aw Anna, dat vind ik echt een stap te ver. Daar zou ik hem echt mee confronteren dan en hem echt de keuze zij of ik stellen. Dat is toch geen eerlijke relatie gewoon?
Hmm heb ik al meerdere keren gedaan en hij kiest dan wel echt voor mij. Wel vol overtuiging zeg maar. Gat ook steeds beter heb ik het idee. En hoe meer fouten zij begaat (fouten is een groot woord, maar dingen zoals vreemden zoenen, wat mijn vriend heel erg vindt), hoe bozer mijn vriend op haar is en hoe blijer ik eigenlijk ben.
Ik ben ook iets jonger dan jij (19) maar heb ook al een lange tijd een serieuze relatie. Voor mijn vriend was ik de eerste, hij was voor mij mijn tweede vriend. Ik heb hem ook dingen verteld over mijn ex, maar alleen als hij ernaar vroeg en echt iets wilde weten. verder ben ik totaal niet meer bezig met mijn ex.
OT: Ik vind persoonlijk dat hij wel veel tegenstrijdige dingen zegt. Hij vind haar een trut maar smst wel gewoon met haar. Ik zou dat ook echt niet prettig vinden. wees dan gewoon eerlijk dat ze nog steeds in je hoofd zit. Ik persoonlijk kon pas over mijn ex heen komen toen ik hem gewoon compleet uit mijn leven had gebannen (van facebook af, nummer weg alles).
Als hij na die relatie de hele tijd toch nog met der blijft praten en doen, kan het inderdaad zijn dat ie er nog steeds niet helemaal overheen is. Maar goed ik ken hem niet dus dat is maar een inschatting.
Ook vind ik eigenlijk dat hij jou ook moet respecteren en je niet steeds moet uitmaken voor jaloerse vriendin. ik zou hem nog eens uitleggen wat je precies vervelend vind, dat je het idee hebt dat hij tegenstrijdige dingen zegt (trut, maar smst wel met haar) en dat je het gewoon niet prettig vind dat ie gaat smsen als jullie met zijn tweeen bijv. uiteten zijn, wat ik sowieso vrij respectloos vind. Hij moet jouw gevoelens ook respecteren, hij zou er meer rekening mee moeten houden dan met de gevoelens van zijn ex toch?
Ik zou dus nog eens een goed gesprek met hem aanknopen, en als hij over jouw ex begint die je begroette, confronteer je hem met het feit dat hij vindt dat je mensen gewoon netjes moet begroeten al mag je ze niet. Hij heeft overal excuusjes voor, en als jij dan eens hallo zegt tegen een ex dan is het meteen fout. dat kan niet.
zo dat was een heel lang antwoord XD hopelijk kun je er iets mee.
Ik vind dat je groot gelijk hebt. Ik ben ook 22 en sinds kort samen met iemand, die nu 2 jaar vrijgezel is. Daarvoor heeft hij 5 jaar relatie gehad, waarvan zo’n 2 jaar samengewoond… Ik begin mij zorgen ook te maken dat het met die van mij dezelfde kant op gaat… Hij noemt namelijk redelijk vaak z’n ex, ik weet zeg maar al teveel van haar dan ik ooit wilde weten, daarentegen praat ik nooit over mijn ex (dat is nu 3 jaar over, ik heb 4 jaar relatie gehad, en heb het contact ook direct toen verbroken, ik vind dat dat gewoon zo hoort, plus het was echt een slechte relatie).
Anyway, als het te ver zou gaan, als die van mij net zo ver zou gaan als die van jou nu gaat, zou ik gewoon aangeven dat ik al die verhalen over zijn ex niet hoef aan te horen… maar ook vragen inderdaad of ze nog in zijn hoofd zit, en wat er dan is gebeurt waarom het uit ging (nav de verhalen die hij steeds uit het niets aan mij verteld) . Ik vind het ook wel prima als hij af en toe verhalen verteld waar zij in voorkomt, ik bedoel, ik ben de beroerdste niet, hij heeft wel 5 jaar herinneren waar zij dan toevallig in voorkomt… Maar specifieke verhalen of details wil ik gewoon ook niet horen, en bij die van jou vind ik het toch ook echt te ver gaan…
Ik zou hem gewoon een simpele keuze voorleggen, het wordt tijd dat hij haar achter hem laat, niet continu over haar praat, en absoluut NIET jou er bij betrekt, zoals die link naar jou sturen ( echt WTF?). Ik denk dat jij er net zoals ik over denk, dat een ex in het verleden hoort… Ik zou dan ook als ik in dezelfde situatie wel terecht kom, uitleggen: ik vind dat een ex in het verleden komt. Je hebt herinneren waar zij in voorkomt, prima, begrijp ik, maar ik hoef al die specifieke details niet te horen, en vind contact tussen jullie ook overbodig. Je bent nu met mij, het is al een aantal jaar over, let it go. (Plus, hij noemt haar ook al bitch enz, dus waarom überhaupt nog contact? Zowel bij die van jou als die van mij…)
Ik heb hier toevallig vandeweek een gesprek over gehad met een vriendin van mijn moeder. Zij is zeg maar wat ouder, heeft best wat levenservaring, vooral met relaties… En die leert me ook gewoon dat je duidelijk moet zijn, niet over je heen moet laat lope[font=verdana, arial, helvetica, sans-serif][size=1]n. Wees dan ook niet bang om hem te verliezen als jij gewoon je gevoel uitspreekt. Dit maakt jou duidelijk ongelukkig… Als je hem hier over zou verliezen, dan is hij het ook niet waard.
(Sorry voor het beroerde verhaal, haha maar die van mij zit tegenover me dus kon even niet zo lekker typen Als je meer erover wilt praten kun je mij ook wel zo een bericht sturen)
Ik zou er heel graag eens met je over praten ja! Ik heb je een vriendschapsverzoek verzonden
Ik vind eigenlijk dat je niet meer met je ex praat als je een nieuwe vriendin hebt. Tenzij je als vrienden uit elkaar bent gegaan en nog altijd beste maatjes bent ofzo, maar dat is in zijn geval niet zo. Tegen jou noemt hij haar een trut, maar blijkbaar vindt hij het wel nodig om met haar te smsen? Nee, dat zou ik niet pikken.
Wel, eigenlijk ben ik echt blij met deze reacties. Ik had er met 1 vriendin over gepraat, en die vond dat ik een beetje overdreef, maar zij en haar vriendje zijn elkaars eerste en kennen deze situatie niet dus ik denk dat ze gewoon niet goed begreep hoe ik me hierover voel. Ik begon helemaal te twijfelen aan mezelf, of ik nu echt zo veel verwacht van mijn vriend en of ik nu echt zo fout en jaloers ben en of ik mezelf niet gek maakte. Blijkbaar niet dus.
Ik vind echt niet dat je fout zit hoor. Ik las nu trouwens pas dat stukje dat hij nog een doos met ‘herinneringen’ van z’n ex heeft, dat vind ik ook wel raar, zeker als het zo lang over is… Ik heb meteen alles weggedaan en ik verwacht (hoop) dat mijn ex dat ook gedaan heeft… Ik zou het nu bijv echt niet chill vinden als ik in t huis bij mn vent ineens een doos met spul van z’n ex zou zien liggen… Gelukkig heeft ie het volgens mij niet haha, ik heb nog niks gevonden wat van z’n ex kan zijn… Naja hoewel ze het huis enz dan samen ooit gekocht hadden waar wij nu elk weekend zijn, maar daar kan ik mijzelf nog wel overheen zetten, dat boeit me vrij weinig dan.
Ik kan geen berichten naar je sturen trouwens, heel je profiel is afgeschermd :’)
Puur wat ik zou doen? Ik zou het zelf allang hebben uitgemaakt. Niet dat iemand die nog bezig is met zijn ex in zijn hoofd het niet verdient om verder te gaan met zijn leven. Maar ik zou niets willen met een jongen die op wat voor manier dan ook nog verbonden is aan zijn ex. Ik wil iemand die het verleden kan laten rusten.
Dat kan jouw vriend overduidelijk niet (van wat ik uit het verhaal opmaak). Ik heb het idee dat hij nog HEEL veel bezig is met zijn ex en er zeer zeker niet overheen is. Anders stuurt een jongen niet de profiel van zijn ex door naar zijn vriendin.
Je verdient een jongen die 100% voor je gaat zonder vast te zitten aan zijn verleden.
Ik heb het ook aan niemand verteld. Ik had inderdaad ook dat gevoel. Ik weet dat hij er heeeel erg mee zat, al voordat ik hem kende. Hij zegt gelukkig wel dat ik het allemaal minder maak en dat ik z’n leven weer een beetje leuker maak. Je mag er ook met mij over praten als je daar behoefte aan hebt!
Nou ik wil het helemaal niet uitmaken, want voor de rest gaat het wel heel goed tussen ons. De dingen die ik hier vertel zijn steeds met tussenpozen van een maand. Wat ik persoonlijk denk is dat heel het probleem opgelost zou zijn als hij haar helemaal uit haar leven zet, van facebook verwijderen enzo. Als zij hem niet meer kan storen, dan is het in orde want hij zelf heeft nooit het contact gestart. Maar, ik durf hem dat niet te vragen. Ik wil er heel graag eens heel goed met hem over praten, maar dat lukt nooit omdat hij het ook al een beetje beu is wanneer ik er over begin. Dan zegt hij: ‘nu ben ik er niet over begonnen he’. Ik wil er misschien ook eens met zijn zus over praten, die is al ouder en heeft zijn ex dus ook gekend en kent mijn vriend heel goed. Maar ja ik weet ook niet wanneer ik dat zou moeten doen.
Tijdens ons laatste gesprek erover zei hij: ‘neem mijn gsm dan, en sms naar haar dat ze mij gerust moet laten, maakt me niet uit!’. Maar ja zo ben ik weer niet, helemaal uit het niets, want voor zover ik weet, is het nu al wel even geleden dat ze van zich liet horen. Ik heb wel toestemming gekregen om als ze nog eens contact zoekt, wél zelf eens tegen haar te praten en te vragen om hem gewoon gerust te laten.
Saudade, je bent veel te lief. Houdt veel te veel rekening met hem. Je hebt wat mij betreft echt alle recht om van hem te verlangen dat hij contact met zijn ex breekt. Net zoals hij dat in mijn ogen ook van jou zou mogen vragen.
Dus ik zou daat gewoon echt doen!
-
En inderdaad Jimmy, eigenlijk heb je gelijk, ik zou het helemaal niet erg vinden moest mijn vriend het mij al hebben gevraagd om mijn ex te verwijderen. Omdat ik dus helemaal klaar ben met hem en het mij echt niet uitmaakt of ik hem op die stomme facebook heb of in mijn gsm. Als ik hem, al zou ik niet weten waarvoor, ooit eens dringend nodig hebben, dan zijn er genoeg manieren om hem weer te vinden.