--

mag verwijdert worden –

Misschien kun je kijken naar een studievereniging? Nu weet ik niet wat en waar je studeert… maar studieverenigingen hebben meestal ook hele leuke feestjes, maar ook studie-gerichte activiteiten. Je kunt daar ook vaak actief worden in commissies en alles is heel vrijblijvend. Ik heb ook daarvoor gekozen, omdat al die “verplichte vriendschappen en avonden” echt niks voor mij waren :slight_smile:

Ik zou in ieder geval gewoon stoppen, want het maakt je niet gelukkig. Naast studieverenigingen heb ik je ook sportverenigingen, dans-, theater- enzovoorts… ik zou gewoon naar een ander (soort) vereniging zoeken.

Ja ik zit ook bij de studievereniging zelfs in een commissie dat vind ik echt super leuk!!

Dan zou ik gewoon stoppen bij je studentenvereniging en actiever worden bij je studievereniging, gewoon meer deelnemen aan activiteiten daar, dan leer je ook snel genoeg veel mensen kennen. Doe vooral wat je leuk vindt, het is wel je studententijd! :wink:

Dat is waar. Maar omdat bijna iedereen lid is van een vereniging hier, zijn binnen de studievereniging weinig mensen echt opzoek naar echte vriendschappen zeg maar…
Ik vind het gewoon zo jammer en weet het ech even niet meer…

Wat al is gezegd: misschien kan je wat actiever lid worden nog bij de studievereniging. Misschien is er ook een roeivereniging voor studenten in jouw stad, of een andere sportvereniging. Op die manier ontmoet je ook weer mensen en word je wellicht vanzelf vrienden met hen! Je gaf zelf aan dat de mensen binnen jouw studievereniging minder opzoek zijn naar vriendschappen, maar je kan het altijd proberen toch!

Waarom vraag je niet gewoon of je kunt wisselen? Je denkt wel dat het niet kan, maar nee heb je, ja kun je krijgen!

Ik zie hier veel reacties over studieverenigingen, maar niet iedere studievereniging is even actief/gezellig. Bij veel studieverenigingen zien mensen het als een ‘extraatje’ en zijn ze er niet om echt vriendschappen te sluiten, zoals de TS al zegt. Dan heb je daar ook niet zoveel aan. Een studentenvereniging is dan een makkelijke en (meestal) leuke oplossing, dus ik zou dat ook een tweede kans geven. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je er ongelukkig van wordt, maar ook zonde om het dan maar helemaal te laten zitten.

Kun je je eerste jaar niet inactief blijven en in je tweede jaar bij een andere club gaan? Dan zou je je eerste jaar wel gewoon commissies etc kunnen doen, dus leer je wel mensen kennen en kun je borrelen wanneer jij wilt.
En zoals Impolite al zei, gewoon weer contact leggen met je oude vriendinnen!

Ik ben niet zo thuis in jaarclubs, wij kennen alleen disputen, maar heb wel ervaring met een vereniging en ken een aantal mensen die hetzelfde hebben (gehad) als jij, dus mocht je meer vragen hebben of gewoon je verhaal van je willen afschrijven, note me gerust :slightly_smiling_face:

Tja, laat ik dan ook maar mijn ervaring met mijn studie- en studentenvereniging delen.

Mijn studievereniging is echt ongelofelijk actief. Tweewekelijkse borrels, reizen, uitstapjes, allerlei commissies, noem maar op. Mensen maken ook binnen de studie vriendschappen voor het leven en gaan ontzettend veel met elkaar om. (Kan ook door het karakter van mijn studie komen, overigens. We zijn klein en kennen de meeste mensen bij naam.)

Dan mijn studentenvereniging. Heel open, wel disputen, maar daar is maar 30% van de leden onderdeel van. Wekelijkse borrels, allerlei commissies, veel uitstapjes, feesten en activiteiten. (a.s. woensdag dispuutskennismaking, gaat leuk worden haha.)

Omdat mijn studiegenootjes zeker in de eerste twee maanden wat “bereikbaarder” waren (ik heb een tijd lang elke dag anderhalf uur op en neer moeten reizen) ben ik de eerste weken niet zo actief geweest bij mijn studentenvereniging. Borrels kon ik niet bij zijn omdat ik naar het zuiden des lands moest (en bij iemand slapen was niet echt een optie). Gelukkig zat ik in een commissie waar ik wekelijks mee vergaderde, zo sprak ik nog mensen binnen de vereniging. Nu heb ik een kamer gevonden en vanaf donderdag heb ik ook weer een fiets, dus dan kan ik ook echt naar borrels gaan en weer wat meer mensen leren kennen.

Ik heb geen verstand van jaarclubs verder, want dat kennen wij dus niet. Maar er zijn vast ook gewoon open borrels, dus kun je niet proberen om vriendschappen met andere mensen aan te halen? Er zijn meer mensen buiten je jaarclub en die zijn vast ook heel aardig. Misschien vind je zo een jaarclub waar je je uiteindelijk wel bij aan wil sluiten. Hoe dan ook zou ik niet opgeven, je kan inderdaad wat minder actief worden en eerst kijken of je wat meer aansluiting kan vinden bij je studiegenootjes.

Als je ongelukkig word van je vereniging, moet je er mee stoppen. Wat anderen ook zeggen; kijk verder naar andere verenigingen! Ik zit zelf bij een roeivereniging en oooh wat vind ik het leuk!
We zijn vrij klein doordat de stad niet echt groot is, maar daardoor ken je in principe iedereen en iedereen staat ook open voor elkaar. Ik heb er dus in een klap eigenlijk 50 vrienden bij gekregen, waar je niks aan verplicht bent. Al heb ik geen soosavond overgeslagen, want het is veel te leuk :stuck_out_tongue:

Maar iig, wel raar dat je niet meer kan wisselen zeg… Als je het niet naar je zin hebt is dat gewoon niet goed en ik snap helemaal dat je niet al die “verplichte” vriendschappen zoekt.
Ik zou zelf stoppen en naar iets anders gaan kijken, want er zijn super veel mogelijkheden bij verenigingen :slightly_smiling_face:

Heel erg bedankt voor de reacties!
Ik zit er echt een beetje tussenin. Gister weer een feestje en toen vond ik het eigenlijk wel weer erg gezellig. Maar zodra ik dan s ochtends wakker word dan heb ik totaal geen zin meer in feestjes, wil ik het liefst een saai, hard aan de studie werkend leven. Als ik dan weer op een feestje sta vind ik het weer helemaal prachtig, maar moet me er van te voren dus altijd zo toe zetten. Ik denk dat ik het even aankijk. Niet te actief bij minn vereniging gewoon een avond in de week. Hoop dat ik daar plezier in kan hebben en zodra ik merk dat ik daardoor buiten de groep val kan ik alsnog stoppen toch…