-

-

-

ik zou hem denk ik even de tijd geven om uit te zoeken wat hij wil. Als hij er na een paar weken niet uit is, zou je moeten proberen je over je verliefdheid heen te zetten, want dan verdien je echt beter.

Lastige situatie! Als ik eerlijk ben herken ik me behoorlijk in zijn verhaal. Ik denk dat je hem toch inderdaad echt de tijd moet geven om voor zichzelf te bedenken wat hij nou wil.
Maar ik begrijp uit je verhaal dat hij wil dat je afstand neemt, en tegelijkertijd zoekt hij steeds contact? Dat vind ik dan ook niet echt eerlijk. Ik zou hem daarmee confronteren, zeggen dat je hem echt de tijd en ruimte wilt geven maar dat hij dat zelf dan ook moet doen. Want zo komen jullie allebei niet verder.

Dit absoluut. Je verhaal is heeeel herkenbaar, heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik kon er geen touw aan vast knopen. Natuurlijk verschilt de ene persoon met de andere, maar als hij na een paar weken nóg niet duidelijk is, zou ik hem een beetje het gevoel ‘nu of nooit’ geven. Vaak wordt het dan wel duidelijk. Ik heb het toen te lang door laten gaan, en bij mij was het van zijn kant toen steeds aantrekken en afstoten, juist omdat hij waarschijnlijk wel wist wat hij aan mij had: ik gaf hem niet zo maar op. Andersom wist ik niet wat ik aan hem had, want de ene keer was ik geweldig en de andere keer wist hij het allemaal niet meer. Uiteindelijk heb ik het beëindigd, hoe leuk ik hem ook vond, die onduidelijkheid kun je even volhouden, maar het gaat echt ten koste van jezelf en dat verdien je niet.

Dus, ik zou als ik jou was begrip tonen voor zijn situatie en hem eventjes tijd en ruimte geven, maar laat het niet te lang duren, want dan blijft voor hem de deur naar jou op een kiertje staan en blijf je hoop houden.
Helpt dat niet, confronteer hem er dan mee. Gewoon lekker straight to the point zeggen hoe jij in de situatie zit en vragen wat híj wil. Als hij je namelijk écht leuk vindt, dan zal hij dit alleen maar kunnen waarderen (tenzij je hem natuurlijk gaat lopen uitschelden, maar daar ga ik niet van uit :stuck_out_tongue:).
Als hij dan nog niet duidelijk is, dan kun je toch beter het contact verbreken. Dat zal heel moeilijk zijn, maar uiteindelijk lucht het heel erg op, omdat je niet steeds het gevoel hebt van ‘wat kan ik beter doen’, ‘hoe kan ik hem helpen’, ‘vindt hij me nou wel of niet leuk’ etc etc etc.
Ik snap dat je het beste voor hem wil, maar denk ook aan jezelf. Succes, snap dat dit een lastige situatie is. :sob::muscle:

Precies wat ik dacht… Praat nog een keer over wat hij nu wil. Heeft hij wat tijd en ruimte nodig, dan is het aan jou of je die wilt geven en op hem wilt wachten. Maar laat het niet ten koste van jezelf gaan!

Dankjulliewel voor de reacties!

-

Ik denk eigenlijk dat je ge-friendzoned bent.