-

-

Uhh nee, dat zou ik ook niet doen.
En sowieso nogal vaag… Hij zit nu niet lekker in z’n vel, al heeft ie nog een telefoon voelt ie zich meteen goed?

Hoe oud zijn jullie en is het een vriend of jouw vriend?

Nee, en als hij je vaak negeert of uitscheldt al helemaal niet (kun je het dan nog een vriend noemen?)

-

Dan vind ik het een beetje raar dat hij je negeert en uitscheldt? Dat zou ik eerlijk gezegd echt niet accepteren van mijn vriend (we zijn alletwee 19)

Zou gewoon zeggen dat je je geld het liefste voorlopig voor jezelf wil houden en niet ergens ingewikkelds in verstrikt wil raken.

Ik vind het sowieso vaag…

Hoezo komt alles goed als jij die telefoon/abbo op je naam laat zetten? Vind het maar raar hoor, lijkt er eerder op alsof hij jou gebruikt. Sorry.

Ik zelf ook daarom heb ik ook dit topic geopend.

niet doen. Mocht het niet uitpakken zoals afgesproken (hij betaalt niet, het gaat uit etc etc) zit jij met de gebakken peren én jij kan voor de kosten opdraaien (misschien houdt hij zijn telefoon maar betaalt hij niet…)

Je weet het niet, het is niet dat je hem niet vertrouwd maar ik zou geen risico´s nemen. Kan hij niet gewoon een prepaid telefoon nemen? Of een abonnement bij een andere provider?

Het is een heel vaag verhaal en ik zou er niet intrappen. Misschien dat je samen naar de telefoonwinkel kunt gaan en iets van een contract kunt opstellen? Er zijn vast mogelijkheden… ik had ook 2 abonnementen tegelijk lopen en ik kan me herinneren dat ik samen met mijn moeder een abonnement kon delen een aantal jaar geleden (2 contracten, zij betaalde maar ik was verantwoordelijk voor mijn eigen abbo)

En hoezo zou een telefoon/abonnement helpen aan zijn ‘toestand’ en humeur? En een tweede abonnement… hij heeft er dus al een? Dat worden dubbele lasten? Hij heeft internet en kan gewoon appen dus zo’n beroerde telefoon zal hij niet hebben…

Als ik zie hoe hij tegen jou tekeer gaat zou ik er niet over peinzen… hij moet het ook verdienen natuurlijk. Je moet je niet laten gebruiken en je niet verplicht voelen omdat het je vriend is en rekening houden met de toekomst (zo’n abbonement duurt al gauw 2 jaar)

Kan je geen compromis sluiten? Dat hij zelf bijvoorbeeld een telefoon betaald en jij een goedkoop (sim only) abonnement… of andersom?

Ik vind zoiets een te groot risico, zeker als je zegt dat hij de laatste tijd zo humeurig is en je uitscheldt. Het lijkt me dat hij je eerder gebruikt voor dat abonnement… En stel dan nog dat dit niet het geval is, wat als hij ooit op een gegeven moment krap bij kas zit en hij niet kan betalen? Dan zit jij er nog mee, ookal is het zijn bedoeling niet. Hij kan gemakkelijk zijn abonnement upgraden of een tweede nemen volgens mij, dus volgens mij is dat ook maar een smoes.

Oke, dan zou ik het dus sowieso gewoon niet doen. En al word hij daar boos om dan weet je ook al wel genoeg…

Niet doen. Gewoon nee.