-

.

Ik mag hopen dat je hier niet serieus een boek van wil maken?

Ik zou wat meer letten op de hoofdletters en de komma’s, bijvoorbeeld tussen twee werkwoorden in, want dat is heel irritant lezen
Misschien kan je een beetje vertellen over wie het gaat en wat meer laten gebeuren, want als dit de eerste paar hoofdstukken van het “boek” zijn, zijn er denk ik heel wat mensen die dan al afhaken…

Ik vind het een leuk verhaal :slightly_smiling_face: alleen miss idd beter op de spelling en de zinsopbouw letten

Ik ga je even helpen, omdat ik best geloof dat je graag wilt schrijven. Ik zal de eerste twee alinea’s even verbeteren voor je!

Tring! Ik heb me niet verslapen hè? Ik ga langzaam rechtop zitten en kijk met slaperige ogen naar de klok, kwart voor 8?! Shit, shit, shit! Snel kleed ik me om, dan vanavond maar douchen, hoor. Ik eet snel een cracker en ga me opmaken. Ik maak mijn mascara open, en doe het op. Net als ik aan mijn andere oog wil beginnen prik ik met het mascara borsteltje in mijn oog. "AUW!" schreeuwde ik."Wat is er liefje?" Mam riep me. "Niks hoor, behalve dat het een klote dag is," schreeuwde ik naar beneden. "Waarom heb je me niet geroepen?" Ik hoorde niks, dus ik schreeuwde het maar nog een keer: "WAAROM HEB JE ME NIET GEROEPEN?" Neem een gehoorapparaat mens, dacht ik. Mam kwam naar boven in haar nette, zakelijke pakje, dat staat haar echt goed! "Je hoeft niet zo te schreeuwen, straks maak je pap nog wakker!" Zeur, zeur, zeur…

Ik ben er vandaag niet helemaal bij dus misschien heb ik wat dingen over het hoofd gezien, maar dit is wat ik meteen zag. Let op je interpunctie en hoofdletters, en inhoudelijk kan je misschien wat meer informatie over de hoofdpersoon geven en ook alvast ‘het probleem’ in het boek aansnijden.

Door de schrijffoutten, slechte zinsbouw en gebrek aan spanning kost het me veel moeite om het volledig te lezen. Het leest niet vlot wat wel een vereiste is voor een goed verhaal.
Heb je het zelf wel nagelezen?

Groetjes Laurien :slightly_smiling_face:

Vind het niet echt een spannend of verassend verhaal ofzo…

Vergelijk het eerste hoofdstuk van je favoriete boek met dat van jouw verhaal. Dan zul je niet alleen zien dat daar veel meer aandacht aan zaken als hoofdletters en leestekens wordt besteed, maar ook aan spanningsopbouw, stijl en het nieuwsgierig maken naar meer.

Sorry als dit hard overkomt, maar dit is de manier waarop ik het zelf heb geleerd. Gewoon kijken wat een boek zo goed maakt dat je het wilt lezen en die trucjes toepassen op je eigen verhalen. ^^

Ik haak af bij de eerste zin.

Er zijn hierboven hele goede tips gegeven, dus ik heb verder geen aanvullingen op al het bovenstaande!

Zo… een beetje gemeen… Iedereen kan het toch gewoon proberen?

Maar het beginbericht dingetje is weg?

Je bericht weghalen zonder ons iets te vertellen vind ik een beetje ondankbaar. Vrij veel meiden hier nemen de moeite om je te helpen, en dan kan er niet eens een woordje van dank vanaf…

Met die instelling zul je nooit schrijfster worden, want kritiek is hét belangrijkste onderdeel van je leerproces (en ik nam aan dat je serieus was, omdat je het al over een boek had).

Sorry dat ik boos word, maar dat is iets waar ik echt niet tegen kan. Niet meteen opgeven als het even tegenzit, maar probeer te leren waarom mensen zo reageren en zie het als een uitdaging om jezelf te verbeteren!

Eens met Flipper de dolfijn (:

Beginpost weg, dus slotje