-

Ik denk dat het van je vader wel mee valt als je de hele situatie uitlegt aan hem, misschien aan je moeder vragen hoe je het het beste kan brengen?

Als ik me wat inleef in ouders, denk ik dat het leeftijdverschil wel een punt is om iets tegen de relatie te hebben. Aangezien je ouders zo traditioneel zijn zien ze je denk ik het liefst voor zich met een partner voor het leven. Maar misschien kan je samen met je moeder de situatie aan je vader uitleggen. En aangezien ze hem dus al kennen omdat hij wel eens blijft eten, is het misschien ook wat makkelijker. Leg je vader uit dat in deze huidige maatschappij dat traditionele gewoon niet bij jou past op dit gebied. Want stel de relatie duurt wel een stuk langer. Je kan niet jaren tegen je vader blijven liegen. Op een gegeven moment gaat hij vast dingen doorhebben. Dus ik denk dat eerlijkheid uiteindelijk wel het beste is.

Dat soort dingen zeggen alle vaders over hun dochters als dreigement, dat is niet serieus en als hij ziet dat je verliefd bent dan komt hij daar echt wel op terug (niet dat ie dat zou zeggen). Je mag niet zus voordat je 16 bent, je mag niet zo voordat je 18 bent, dat doe je maar als je uit huis bent, etc… etc…

Dat misselijke gevoel is vreemd, het zou een opluchting voor je moeten zijn dat je moeder er eindelijk vanaf weet, waarom zou je daar nou misselijk van worden?
En tja ik zou tegen je vriend zeggen dat je het nu fijn vindt maar dat je nog niet weet hoe de toekomst eruit gaat zien omdat hij zo’n stuk verder is in zijn leven dan jou, 6 jaar is niet zo’n groot verschil maar op die leeftijd zit daar een diploma halen, afstuderen en een serieuze baan zoeken, op jezelf wonen, studentenleven in en dat zijn best grote dingen die jij nog moet meemaken en hij al gehad heeft.

Is zo’n honkbal metafoor,

1ste honk (in het engels base) is geloof ik zoenen, 2e honk is vingeren/aftrekken, 3e is pijpen/beffen en 4e / homerun is seks

Ik denk dat je moeder er wel goed met je vader over zou kunnen praten, trouwens denk je niet dat er een moment komt dat je het moeder het toch gaat vertellen? Hij komt er sowieso wel een keer achter, dan is het beter dat hij het van jou hoort. Het is wel een voordeel dat hij bij jullie thuis komt en dat ze hem dus al kennen. Vraagje: is hij ook sovjet?

Ik snap er niets van…als je moeder het toch accepteert en niets tegen je vader zegt?

-

-

Wat zei je moeder er dan van?

Dit dus

Jullie zijn danspartners. Als je ma het doorvertelt zeg "nee u begreep het verkeerd we zijn alleen close omdat we danspartners zijn"done.

Volgens mij lieg jij ook vaker dan dat je de waarheid verteld
Bah zeg wat een stomme opmerking van je. Om aan te sporen om te gaan liegen
:rage:

-

Goed van je om niet te gaan liegen.
Gewoon je moeder recht in de ogen kijken en zeggen dat je kwa sex nog niks hebt gedaan ondanks dat je vriend 21 is en je ook niet heeft aangespoord om zulke dingen te doen.
En dat je het pas doet als jij daar zelf klaar voor bent

15 en 21 is ook wel een belachelijk groot verschil

Nu misschien ja
Als zij 21 is en hij 27
Is er geen haan die er meer naar kraait.
Als de relatie tussen hun nu goed is en ze rekening met elkaar houden en hij niet alleen om de sex bij haar is.
Vind ik het het niet eens zo,n groot verschil.