-

-

Hoi!
Ik snap dat je het misschien eng vind om alleen te gaan, maar ik ga ook al een jaar naar de fitness en bijna altijd in m’n eentje. Doe bijvoorbeeld muziek in ofzo, scheelt (bij mij dan) een hoop! Maargoed. Op internet kun je echt súperveel schema’s vinden dus je kan het sowieso even googelen.

Zelf begin ik altijd met een kwartier fietsen en een kwartier hardlopen, dan een halfuur krachttraining, daarna een halfuur crosstrainer en dan weer een halfuur kracht. (Laatste tijd doe ik trouwens ook weleens 2 uur cardio of hardlopen maar ok, lijkt me voor jou niet handig)

Zoiets dus. Meestal doe ik elke cardio oefening een kwartier, en soms een halfuur. Dus dan kan je voor jezelf even kijken wat voor jou handig is.

Hoop dat je hier wat aan hebt :grin:

Ik ga altijd alleen! Ik begin met 10 minuten loopband. Dan ga ik krachttraining doen. De tijd verschilt want soms ga ik alles trainen en sommige dagen doe ik het in delen en train in bijv een keer alleen mijn armen en rug. Daarna ga ik nog 20 minuten op de loopband.

Oja en over krachttraining: vaak staat er wel op de apparaten welke spieren je ermee traint. Als je die wilt trainen, kies je eerst het gewicht (begin gewoon een beetje laag, dan kun je hem altijd nog zwaarder zetten als je meer kan) en dan kun je bijv eerst 12 herhalingen doen, dan even 45 seconden rust, dan weer 12 herhalingen, dan weer rust, dan weer 12 herhalingen. En dan ga je naar het volgende apparaat!

Weet niet hoe jouw sportschool is, maar heel vaak kun je prima even advies vragen aan de medewerkers daar!

Bedankt !

Thanx x

is ht raar als je anderhalf alleen op de loopbaan traint? *serieuze vraag

Ik denk inderdaad dat ze je daar bij de sportschool wel wat uitleg over kunnen geven. Verder kun je misschien beginnen met elke oefeningen bijvoorbeeld 3 sets van 12 herhalingen? Stel je wil een uur gaan fitnessen, dan kun je bijvoorbeeld een half uur krachttraining doen met verschillende oefeningen, gericht op wat je wil trainen. Bij ons staan er op elk apparaat plaatjes van de spieren die je gebruikt, dus zo kun je dat bekijken. Buikspieroefeningen doe ik altijd zelf op een matje, eventueel met wat gewichtjes. Daarnaast kun je dan bijvoorbeeld een half uur cardio doen (2 apparaten beide 15 minuten kan ook als je 30 minuten hetzelfde saai vind haha). Dan heb je toch al best een workout gehad!

Ik weet niet hoe vaak je gaat maar ik deed altijd eerst kwartier/20 minuten cardio, daarna krachttraining voor bovenlichaam en die krachttraining wisselde ik dan elke keer dat ik ging zeg maar. Dus maandag bovenlichaam, dinsdag onderlichaam.
Soms beide, maar mss is het handiger om mee te beginnen , want als je spierpijn in je armen heb kan je de volgende dag nog wel je benen trainen :stuck_out_tongue:

Bij mijn fitness kan je altijd iemand aanspreken voor raad, dus misschien moet je het gewoon daar eens vragen aan een medewerker? Wat ik doe (enkel cardio) : 25 minuten loopband/crosstrainer en 35 minuten fietsen.

Het ligt eraan wat je doelen zijn, wil je strakker worden? Wil je afvallen? Conditie opbouwen?

Ik ben ook 2 jaar lang alleen gegaan, nu ga ik samen met mijn vriend, soms is dat wel leuk maar het kan ook irritant zijn als we op elkaar moeten wachten en ik ben meestal langer in de sportschool dan als ik alleen ga :stuck_out_tongue: Dan wil ik gewoon naar huis om te douchen en dan is hij nog bezig, dus het heeft zijn voordelen en nadelen :slightly_smiling_face:

Ik ga zelf altijd alleen. Je kunt om een schema vragen bij de medewerkers van de sportschool, daar zijn ze voor. Mensen die bij een sportschool werken hebben meestal een sportopleiding gevolgd, dus ze weten ervan. Ook kan je genoeg schema’s downloaden op internet.

Ik doe zowel krachttraining als cardio. Mijn warming up bestaat uit rekken, strekken, een paar yoga poses, een nummer lang touwtje springen of een km roeien en een aantal buikspieroefeningen (30 seconden tot 60 seconden planken en dan vier random oefeningen 3 x 25). Vervolgens begin ik aan mijn krachttraining, daarna doe ik (drie keer per week) cardio op de hardloopband. Dan doe ik OF intervaltraining, 20 minuten lang. Hierbij ga ik 1 minuut op 9 km/u en 2 minuten op 12 km/u totdat de 20 minuten zijn gevuld, dan loop ik nog uit. Vervolgens komt er een cooling down bij, waarbij ik rek, strek en yoga poses doe.

Het is beter om cardio na de krachttraining te doen omdat de krachttraining het percentage dat je bij cardio verbrandt omhoog haalt.