..

h

Hmm… dat je hem niet mist en dat je geen passie meer hebt met hem bewijst wel dat de spanning een beetje weg is.

Dit betekent echter niet meteen dat je hem niet leuk meer vind.

Probeer wat nieuwe dingen.
Doe alsof je weer op een eerste date gaat bijvoorbeeld
of probeer nieuwe dingen in bed ofzo haha

zorg dat de spanning blijft, dan krijg je die gevoelens misschien wel weer terug.

Je twijfels verdwenen even toen jullie weer leuke dingen zijn gaan doen. Probeer dit weer! Steek wat extra energie in je relatie en ga samen nieuwe dingen ontdekken! Misschien word je weer helemaal gek op hem en gaan je twijfels over. Je hebt er dan in ieder geval alles aan gedaan om je relatie te redden en het gevoel weer terug te krijgen. Als het gevoel niet terugkomt kun je je afvragen of dit het nog wel is… Heb je er al met je vriend over gepraat? Misschien kun je er samen aan werken om jullie relatie weer wat leven in te blazen!

Tjah, dit ga je niet leuk vinden: het lijkt écht precies op mijn verhaal. Alles wat je zegt over die examens en hem dan totaal niet missen heb ik echt exact hetzelfde gehad. Probeer eens terug te denken aan andere examenweken, miste je hem toen wel? Door alle ruzies die wij toen hadden, was ik opeens blij om hem niet meer te zien, terwijl ik hem daarvoor juist alleen maar wilde knuffelen en zoenen.
Het feit dat je jezelf afvraagt of die examens wel echt een excuus zijn, zegt naar mijn inzicht al voldoende.

Er is alleen wel één grote denkfout die jij maakt. Je zegt dat als je het uitmaakt, je zomaar 4-5 jaar weggooit. Ik snap je denkwijze, maar het is o zo onredelijk en deprimerend! Moet je eens kijken naar wat voor een mooie dingen die jullie allemaal samen hebt meegemaakt, hoeveel dingen je geleerd hebt! Ik durf te wedden dat hij die periode in je leven heel mooi heeft gemaakt, maar het is nu tijd om die wegen weer te scheiden en dat ieder zijn eigen pad gaat.

Wat betreft vergelijkingsmateriaal: ik zag mijn vriend evengoed vier weken lang niet vanwege tentamens, miste hem totaal niet, we hadden steeds allemaal kleine ruzietjes en naar mijn inzicht was er ook totaal geen passie meer. Een paar dagen geleden hebben we het uitgemaakt en praten we nog steeds elke dag - alleen dan als goede vrienden. Ook wij zagen in dat we een hele mooi tijd samen hebben gehad (een jaar), maar dat je in een relatie zit om zowel de ander maar vooral jezelf gelukkig te maken.

Was ik verdrietig? In de verste verte. In mijn hart heb ik al twee maanden lang afscheid van hem genomen (geleidelijk proces) en toen de knoop eindelijk was doorgehakt, was ik alleen maar opgelucht. Ik ben blij dat ik nu even single ben en kan doen en laten wat ik wil! Er zijn zoveel leuke jongens in deze wereld.

Wat bij ons “werkte”, was erover te praten. Leg ALLE gevoelens op tafel en het zal je verbazen hoe hij erover denkt. Je vriend is niet gek: als jij geen seks met hem wil, maakt dat de relatie er voor hem ook niet leuker op.

Ik wens je alvast heel veel sterkte toe! Enne, als je hulp/een schouder nodig hebt, you know where to find me! :kissing:

Ik heb precies hetzelfde! Ben nu 4 jaar met mijn vriend en precies hetzelfde verhaal als jij. Het enige verschil dat er is dat ik het al 2 x heb uitgemaakt in mijn relatie en dat ik er heel véél spijt van heb gehad. Ik weet dat ik samen met hem tot de dood ons scheidt wil zijn. De passie verloopt naar een tijdje in elke relatie denk ik en daar hoor je als partners aan te werken. Dit gaat dan nu ook heel goed. Daarnaast walg ik van de gedachte als ik met iemand anders het bed moet delen (ben vroeger seksueel misbruikt, voor mn 10de, meerde malen) en denk dat het daarmee te maken heeft. Dus voor mij is de keus ook daardoor makkelijker, ik ben ontmaagd door mijn huidige vriend, hij door mij, en vind dit heel speciaal en wil dit graag zo houden.
Als je wilt praten kan je me noten! :sob::muscle:

de verliefdheid is gewoon overgegaan naar houdem van. je bent graag bij hem, mqar voelt geen vlinders meer. dit gaat heeel vaak zo.

Dus het wordt tijd dat jullie nieuwe dingen gaan uitproberen :wink:

Misschien is het optie om dan juist weer een keer de sterren van de hemel te vrijen en elkaar weer te ontdekken.

misschien toch eens wat spannendere dingen doen. Ken je bijvoorbeeld het spel ultiem verlangen? zo nee dan is dat echt een aanrader. Het begint heel rustig met vragen en opdrachten en wordt steeds intiemer. Dan zijn er ook nog vragen meer de kinky kant op. Dit kan de seks vast wel een stuk leuker maken en dat jullie weer plezier beleven door ook nieuwe dingen te doen. Zo heb je ook van die doosjes hart vol passie/romantiek etc. Daarin zitten leuke opdrachten voor elkaar wat ook kan helpen.
Probeer verder uitstapjes te plannen.

Ik heb een tijd geleden ook een ‘‘sleur’’ fase gehad en dat kwam omdat elk weekend hetzelfde was en we niet echt iets deden. Nu doen we heel vaak dingen.
Ga bv weer eens naar een museum of de dierentuin en maak plezier.

Ik zou toch eerst hieraan proberen te werken voor je er een punt achter zet. Mocht dit alles nog niet werken kan je dat altijd doen toch?

Het enige wat ik kan zeggen dat het àltijd een sprong in het duistere is. Je moet jezelf gewoon even doorgronden. Wil je het uitmaken omdat je niks meer voor hem voelt of omdat je sociale druk voelt? Want een relatie moet niet bomvol passie zitten elke dag, elk uur. Vergelijkingsmateriaal moet je ook niet persé hebben en als je 4-5 jaar samen bent, dan mis je hem natuurlijk niet superhard, omdat je gewoon weet dat hij snel weer bij je is.

Voor je bepaalt wat je wil, kan je je vriend misschien op de hoogte brengen? Je kan hier niet mee blijven zitten, zeker in zo’n lange relatie zou dit bespreekbaar moeten zijn.

Ik moest vanochtend vroeg snel weg. Wilde toch toen even mijn verhaal kwijt maar maak m nu even af haha.

Zoals andere ook al zeggen, ga meer samen doen. Zo zul je merken dat het geen sleur meer is, heeft bij mij ook gewerkt. En idd ik vind ook dat je zo’n lange relatie niet zomaar kan weggooien ookal zijn de jaren mooi geweest. Echt ik denk dat getrouwde stellen heus niet altijd zin in elkaar hebben etc, maar dat hoort er nou eenmaal bij. In deze tijd vinden mensen het makkelijker om te scheiden dan aan hun relatie te werken maar vind dat zeer jammer, je hebt uiteindelijk niet voor niets voor elkaar gekozen!