.

.

vreemd. meestal weet je wel een beetje hoe dit moet toch?

Misschien rustig beginnen met elkaar een beetje leren kennen, een beetje voelen en er goed over praten? En dan pas rustig beginnen met de rest :slightly_smiling_face:.

Als je het niet durft maakt het ook niet uit dat je niet weet hoe het moet, want dan moet je het ook niet doen.
Maar ja, voorspel, leer elkaar kennen…

Hoe lang zijn jullie al samen?

we zijn al een jaar samen

Tijd maakt niks uit, het gaat erom dat jullie er allebei klaar voor zijn.
Hoe oud zijn jullie? Waarom voel je je zo zenuwachtig? En ben je in het begin met zoenen wel opgewonden?

Uit ervaring weet ik dat als je er niet klaar voor bent dat het niet lukt en dat je je plezier in seks alleen maar tegenwerkt. Pas als je je comfortabel met iemand voelt kan je je op die manier openstellen.

hij is 17 en ik 16,
omdat ik bang ben dat ik iets fout doe en mezelf voorschut zet.
Bij het zoenen heel soms opgewonden

Ik denk dat jullie er nog niet klaar voor zijn en anders moeten jullie hier een keer even goed over praten. Bespreken waar jij je zorgen over maakt en dan kan hij je bijv. geruststellen en jij misschien hem ook wel.

je kunt niet veel fout doen, zolang je het maar samen doet! :slightly_smiling_face:

Blijkbaar zijn jullie er toch niet klaar voor. Wacht er nog lekker even mee. Begin heel rustig aan en ga stapje voor stapje. Misschien dat het dan over een paar maanden wel lukt. En zo niet, dan is dat ook geen probleem. Het komt vanzelf.