``

``

upje

Volgensmij heb jij wel gelijk, ik weet het niet zeker;)

Je kunt je beugel goed doen door hem precies op je armlengte te doen. Dus als je naast het zadel staat, moet hij exact even lang zijn als je arm. ;-D En inderdaad, je moet de beugel onder de bal van je voet leggen en je hiel netjes kunnen uitdrukken.

en daarbij kun je je beugels altijd nog beter (iets) te lang dragen dan te kort, als je hem te kort hebt kan je last van je enkels krijgen.

En die invalster heeft gelijk, je moet je voet er zo in kunnen schuiven, en daarbij is het geen must om je hielen naar beneden te duwen.
Ik zelf rijd eigenlijk altijd alleen maar met mijn tenen gewoon in de beugels, en dat is ook gewoon prima.
Mensen doen er altijd zo panisch over dat je je hielen naar beneden moet duwen. -__-

.

Mij is altijd aangeleerd dat je een rechte lijn van je rug, langs je heup naar je hielp moet kunnen trekken. Heb je je beugel dan te kort of te lang, dan zal de knik ervoor zorgen dat dit geen rechte lijn is. Meestal heb ik dat ik mijn hakken precies kan uitdrukken, maar niet dat ik ze gigantisch naar beneden kan doen, maar vrij recht. Dus inderdaad zodat ik ze er bijna in kan schuiven.

Eerder werd idd gezegd dat de armen je als meetlat kon gebruiken alleen gaat dit voor de meeste niet helemaal op. Als ik dit doe dan zit ik veel te kort.

neem aan dat het over dressuurmaat gaat? Kan ook zijn dat je andere instructrice juist wat korter doet om je te leren je hakken naar uit te drukken of iets dergelijks?

Nee, het moet iig niet zo zijn dat je als je je voet laat hangen zo in de beugel kan… hoe moet je dan lichtrijden, laat staan springen :stuck_out_tongue: Volgens mij moet de onderkant van de beugel dan tegen je enkel hangen ongeveer. En ik had ze altijd nog best lang, kan je nagaan. Idd: het meten met je armen is eigenlijk meestal wel prima :slightly_smiling_face:

Beetje irritant dat zo iemand zo bazerig doet, je moet toch zelf weten wat je fijn vindt…

+ Je mag je beugels gerust korter doen. Als je een drukker paard hebt,blijf je beter zitten. En beter te kort als te lang. Want met te lange beugels kan je niet rijden.

inderdaad met armlengte, beter bij dressuur iets te lang dan te kort, bij springen 1/2 gaten korter, hangt er van af wat je fijn vind en hoe hoog je springt

Volgens mij moet je doen waar jij je het beste bij voelt. Het is niet goed als je knieën helemaal gebogen zitten maar helemaal ‘los’ in het zadel geeft ook niet echt een fijn gevoel lijkt mij.

Lol, dit is echt zó persoonlijk. Ik kan absoluut niet rijden met korte beugels omdat ik altijd lang heb gereden (ik doe dressuur).

De lengte van je beugels hangt af van welke discipline je beoefent (dressuur, endurance, jumping, …) en van wat je zelf het fijnste vind. De “truc” met je armlengte klopt ook niet altijd, mijn beugels zijn zo’n 2 gaten langer dan mijn armlengte is. Ik heb lange benen én ik rijd lang.

``

``