-

-

Je wil ze het liefst allebei? :'D Nee, dat kan niet, maar dat moet je ook niet willen.
Je moet echt goed nadenken over of je verder wil met je vriend, of niet. Jullie hebben een speciale band, en op die jongen ben je alleen verliefd. die verliefdheid kan over een maand weer weg zijn.

succes met je keuze.

Mis je de verliefdheid en spanning bij je huidige vriend?
Bespreek dat dan met hem en blaas je relatie nieuw leven in.
Want de jongen waar je nu contact mee hebt is alleen maar leuk omdat het nieuw is.

Vertel aan je vriend dat je een jongen hebt ontmoet, en dat je bang bent. Je bent verliefd, maar dat wil niet zeggen dat het blijft. Een relatie van drie jaar voor één verliefdheid (die misschien maar héél kort is) weggooien lijkt me zonde. Misschien dat je vriend het totaal niet kan accepteren, maar als hij slim is doet hij dan juist veel moeite om te zorgen dat jij hem weer leuk gaat vinden, en die andere jongen vergeet.

Dit is echt heel lastig, maar zoals je zelf zegt wisselt jou gevoel wel eens. Kijk als dat 1 keer is, een twijfel, dan is dat heus niet raar. Maar namate je het vaker krijgt zit er toch iets niet helemaal goed.
Je MOET dit aan je vriend vertellen. Het is ook niet eerlijk voor hem om alles aan jou te geven en maar de helft terug te krijgen. Soms is een relatie ook gewoon niet spannend meer, je kan er nieuw leven in blazen maar dat duurt nooit al te lang. Ik denk dat je ook maar even moet kijken naar hoe graag jij nog met je huidige vriend wil zijn. Misschien ben je gewoon aan het einde van je relatie.

(ik heb dit zelf ook gehad, had een vriend van 1,5 jaar, maar een andere jongen trok sterk mn aandacht. Ik heb het uitgemaakt (ben niks met die andere jongen begonnen). Het was gewoon het teken dat de relatie op was. Nu ben ik inmiddels iets van 3 maanden single? Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Klinkt heel hard, maar het was voor mij de juiste beslissing.)

Succes ermee! :sob::muscle:

Je kan het enkel zelf beslissen natuurlijk, maar ik ben altijd van mening : heb je een vriend die fantastisch is en waarvan je niet zou weggaan moest je niet verliefd zijn op iemand anders, blijf dan bij hem. Verliefdheid komt echt nog wel vaker in je leven en je kan er niks aan doen. Houden van, dat is enkel voor de speciale personen.

‘‘als je op 2 jongens verliefd bent, kies dan altijd voor de tweede. Als de eerste zo perfect was,zou je nooit verliefd zijn geworden op de tweede’’.
Dit heb ik ooit eens gehoord. Tsja, het heeft wel een punt opzich?

Ik herken dit wel. Blijf bij je vriend.

Ik meen het.

als ik jou was zou ik die nieuwe jongen uit je hoofd zetten.
3 jaar een relatie is lang. zeker als het op een gegeven moment niet verder vordert zeg maar. dat de situatie al lang hetzelfde is.
ik zit met precies het zelfde. op een gegeven moment krijg je gewoon zin om verder te kunnen. (samen wonen oid) maar dat kan vaak nog niet als je jong bent.
dan blijf je hangen op een punt, en dat wordt saai, meer irritaties, spanning wordt minder, etc. alles wordt ‘gewoontjes’ en voor je het weet besef je niet meer wat voor moois je naast je hebt staan.
logisch dat je dan (onbewust) meer open gaat staan voor anderen.
voor n relatie moet je blijven gaan.
ik schat de kans heel groot dat je spijt gaat krijgen al laat je deze relatie gaan.

zoals n ander al zei hier; blaas nieuw leven in je relatie.
niemand houdt t zo lang vol zonder er steeds weer in te investeren:)
je hebt n schat van n vriend, dus ga ervoor :slightly_smiling_face:

Ik heb ook wel eens een andere jongen heel erg leuk gevonden terwijl ik een vriend had(dit was bij mijn ex vriend) ik dacht echt dat ik verliefd was op die jongen maar achteraf, toen het erop aankwam bleek het van zijn kant allemaal wel mee te vallen.
Ik had het wel uitgemaakt met mijn vriendje toen, voor die andere jongen… omdat ik niet vreemd wilde gaan. Toen ik dit eenmaal gedaan had, was ik blijkbaar niet meer zo leuk voor die andere jongen en liet ie me vallen. Gelukkig was ik stiekem nog wel gek op mijn ex. en hij op mij en kwamen we uiteindelijk weer samen.
Ik zou zoiets nooit meer toelaten. Je gaat toch geen 3 jaar relatie weggooien voor iemand waar je eigenlijk niet zoveel van weet?
Alleen als je echt niet meer tevreden bent met je vriend moet je weggaan, maar je geeft aan dat hij alles voor je over hebt, vind je dat vervelend?
Ik denk dat je even goed moet beseffen dat bij je vriend het verliefde gevoel misschien een beetje weg is, en bij die andere jongen dus volop aanwezig… maar op ten duur gaat de verliefdheid met die andere jongen ook weg.
Er zijn mensen die gewoon standaart weg gaan bij hun vriend of vriendin zodra dat verliefde gevoel weg is, dat is natuurlijk geen gezonde ontwikkeling van een relatie. zo leer je nooit omgaan met je gevoel en alles een plaatsje te geven. Ik wil je niet opdringen om bij je vriend te blijven, maar realiseer je goed dat het gras altijd groener LIJKT.

amen :bowing_man:

Slotje op verzoek van TS.