Topic voor meisjes met een slanke bouw die goed passende merken/kleding zoeken!

Hey iedereen,

Ik ben dus van nature redelijk slank (en ook klein --’) gebouwd, waardoor vaak xs me te klein/te wijd is. (en meestal is xs dan ook al uitverkocht), broeken is ook al zoiets, te lang en te wijd --’. Truien die als oversized gebruikt worden lijken net vuilniszakken… En ga zo maar door.

Dus daarom dit topic, heb je eventueel tips qua merken die klein vallen, (of een merk met leuke kinderkleding), broeken die toevallig wel eens passen of gewoon een tip om jezelf er voller uit te doen zien (ofzo), laat dan van je horen!

(Als er al een gelijkaardig topic bestaat mag hier een slotje op :slightly_smiling_face:)

Engelse merken/ketens beginnen vrijwel altijd bij maat 6 (maat 32/xxs) dus daar haal ik heel veel kleding (vb topshop, river island, asos, new look en primark). Ook heb ik het idee dat de Amerikaanse xs vaak kleiner vallen (vb abercrombie, hollister, forever 21 (heeft alleen helaas niet alle kledingstukken in xs)). Ook heb ik best veel kleding van brandy melville, vooral jurkjes.

Voor broeken ben ik al zeker 6 jaar een heel groot fan van de hollister broeken en dan vooral de super skinny ankle modellen, die hebben een lengtemaat van (ik dacht) 26,5 inch en dat is voor mij de perfecte lengtemaat (die vallen bij mij dus als een normale lange broek).

Er is een skinny girl topic (:

oohw, handig! :grinning:

Maar die hollister en a|f gaat het toch niet worden, grondige hekel aan die merken :’)… Bij de brandy ga ik eens proberen en primark hebben ze helaas niet in be :frowning_face:.

@icecoldnogiets

Ooh? Misschien is een apart topic wel handig? (Ik dacht dat er ook een gelijkaardig topic voor volslanke meiden was, maar ik kan verkeerd zitten :/)… de mods zullen wel zien :slightly_smiling_face:

ik heb hetzelfde probleem…maar met broeken is het al opgelost :upside_down_face: want bij de sting neem ik altijd maat 26 en die zit goed! eindelijk haha

Haha ik dacht dat ik hier met maat 34/36 wel bij kon. Maar als zelfs XS te klein is dan is het wel heel erg… maar ik weet dat de H&M gewoon absurd is want de ene keer moet ik maat 40 aan qua broeken de andere keer is 34 nog te groot. :expressionless: Dus dat is voor niemand een chille winkel eigelijk… ondanks dat ze leuke kleding hebben.

Heb ze die winkel ook in België? (Ben er niet bekend mee …)

E qua broeken heb ik vaak dat als ik een broek koop, ik hem aandoe en dan past ie perfect, na 2 keer in de was "groeit’ hij hij wijze van spreken, dat is echt balen!

En ik heb onlangs broeken van de h&m gekocht die mooi aanspannen en niet lang zijn :bowing_man: ze hebben zo’n ritssluiting langs de linkerkant :p…

En inderdaad, h&m is soms echt vreemd qua maten!

En iedereen is welkom hoor! Met je xs kan je hier ook wel bij! (Want sommige winkels verkopen geen xs :’( )

volgens mij zit de sting niet in Belgie…wel op de grens maar daar moet je maar net wonen

en ja is heel irritant als broeken groter worden, soms werkt het (tijdelijk) om ze in de droger te doen.
alleen broeken van de kinderafdeling zijn qua breedte goed alleen veel te kort, dus daar heb ik niet veel aan, ik ben 1.65 en 14

Weet ik, die ligt een paar straten verder alleen zijn de meeste dingen daar ook te groot :frowning_face: en die broeken die groeien dus na een paar keer wassen …

Dat van die droger ga ik eens proberen :grinning:.

mexx en esprit hebben ook kinderkleding.

Sting en Boohoo.com hebben kleinere maatjes :slightly_smiling_face:

Ooh, dan ga ik even in die in Antwerpen kijken! Bedankt :slightly_smiling_face:

Ik heb dat ook, veel dingen zijn te lang bij mijn armen of veel te wijd. Dan heb ik een trui in xs en zit dit nog veel te los.
Bij Kenzaa hebben ze veel dingen voor kleine meiden en ook Asos heeft een petite lijn, maar dit is allebei online.

Ooh handig topic! Ik heb er zelf ook erg last van. Mijn broeken koop ik nu altijd bij de Coolcat. Ik vind het een vreselijke winkel, maar de broeken zitten skinny, en ze zijn lang. Ik pas de maat 6 / 32 soms wel, dus bij de Primark kan ik qua bovenkleding goed slagen, maar de broeken zijn daar veel te wijd.

Maar meiden, met dunne, lange benen ga naar de Coolcat. Die broeken passen echt heel mooi!

The Sting inderdaad!
Misschien kan je eens kijken op de kinderafdeling? Hebben ze soms best leuke dingen!

Ik heb het precies andersom :’) Broeken passen goed maar zijn veel te kort. Ik houd ervan als shirtjes mooi aansluiten dus dan heb ik wel eens XS maar dan is het te kort bij de armen of m’n borsten worden geplet.

Tof! Ik vind jeans van de kinderafdeling echt GEEN aanrader want dat is voor rechte kinderlichamen gemaakt, niet voor meiden met lichte curves zoals wij. Voor mij is Levi’s Slight Curve echt de hemel. Maar goed ik ben ook niet SUPER recht, wel skinny maar wel zichtbare taille/heupen en wel kont op zich.

Ook iemand tips voor leuke jurken die slank aansluiten, maar wel genoeg ruimte erin over is voor mijn borsten? Heb zelf 70C en het is echt een hel met een leuke jurk vinden die overal goed past… Ik kan meestal niet eens mijn BH eronder aan :confused:

Bij de Bershka slaag ik echt altijd goed. Vooral met broeken. Ik haal echt altijd mn broeken daar en dan zit het echt perfect.

Sting zit wel in belgie, in hasselt zit er eentje.