Hoi meiden!
Dit topic is voor meiden die wat steun en vooral gezelligheid zoeken tijdens de periode dat ze veel thuis zijn vanwege ziekte of andere redenen.
Het is leuk wanneer je je even voorstelt als je nieuw bent, maar dit moet natuurlijk niet.
Voornaam -
Leeftijd -
Hobby’s -
Reden thuis (mag, hoeft niet) -
Thuis-zitters:
Juul
Voornaam - Juul
Leeftijd - 22
Hobby’s - Dansen, tv-series/films, muziek (luisteren en vals meezingen), bakken, boeken lezen, schilderen
Reden thuis - Ik heb al een aantal jaar een paniekstoornis, waarbij ik goede en slechte tijden ken. Helaas is het nu zo ver dat ik nergens meer heen durf en ik zit nu vanaf het begin van dit schooljaar thuis. Dit in combinatie met hartkloppingen (verklaard) en vermoeidheid door vitamine B tekort is het vrij lastig om actief en vooral positief te zijn. Ik ben nu een paar weken bezig met therapie en ik maak kleine stapjes vooruit
Emmy
Voornaam - Emmy (schuilnaam)
Leeftijd - 19
Hobby’s - tv-series kijken, lezen
Reden thuis - langere tijd vage klachten, nog geen duidelijke oorzaak, maar ben bezig met onderzoeken
HappiieAngiie
Naam - /
Leeftijd - 21
Hobby’s - Muziek, Dansen, Simsen , Films kijken, series kijken, bloggen, leuke dingen doen wanneer het kan.
Reden thuis - Heftige buikklachten
Ainini
Voornaam - Ainini
Leeftijd - (bijna) 17
Hobby’s - longboarden, creatief doen, shoppen, muziek maken
Reden thuis - 2,5 jaar terug kreeg ik een kortsluiting in mijn hersenen waardoor mijn hele rechter helft een soort van verlamt raakte en heel veel pijn deed. Daarnaast ben ik hypermobiel wat ook nogal wat problemen geeft. En heb allemaal vage klachten waar nog geen verklaring voor is gevonden o.a. vermoeidheid.
Wispeltuurtje
Voornaam - Ik hou 'm even op Wispeltuurtje
Leeftijd - 19
Hobby’s - Lezen, schrijven, reizen, shoppen, sporten (als ik er niet te lui voor ben)
Reden thuis - Ik zit op dit moment niet thuis, maar heb in het verleden wel een jaar thuis gezeten (2 jaar geleden nu) door angststoornis en psychische problemen. Volg nu weer een opleiding maar blijf dit lastig vinden af en toe.
Determined
Voornaam - Marijke
Leeftijd - 16
Hobby’s - schrijven, creatief bezig zijn en films/series kijken.
Reden thuis - Ik ben heel snel moe/overprikkeld. Ook heb ik bepaalde angsten die het voor mij niet mogelijk maken om naar school te gaan. Ik ben een tijdje naar een zorgboederij geweest, maar dat is nu gestopt omdat dat ook te veel was. Ik werk nu aan school thuis door middel van zelfstandig onderw
FindingDory
Voornaam - FindingDory
Leeftijd - 20 jaar
Hobby’s - series/films kijken, mijn kat, lezen en creatief bezig zijn.
Reden thuis - ik heb fibromyalgie.
Triangle
Voornaam - Triangle (blijf liever anoniem)
Leeftijd - 21
Hobby’s - Tekenen, tv kijken, muziek luisteren
Reden thuis - Ziekte van Crohn en chronische pijnstoornis
Philosopher
Voornaam - linda
Leeftijd - 18
Hobby’s - teken, schilderen, lezen, creatief bezig zijn, muziek luisteren,film kijken en praten
Reden thuis - ik heb cvs (chronisch vermoeidheids syndroom). Het zit alleen zo, dat ik gedwongen word om naar school te blijven gaan en daarom niet altijd thuis zit.
Joaney
Voornaam - Joaney (schuilnaam)
Leeftijd - 17
Hobby’s - Muziek, dansen, zeilen, films en series kijken, creatieve dingen (op dit moment eigenlijk alleen muziek, films en series kijken dus haha)
Reden thuis - ik heb 7 maand geleden een klap tegen mijn hoofd gekregen van de giek van een zeilboot, dit is zegmaar een hele zware houten paal met stalen achterkant. Volgens de dokter had ik een lichte hersenschudding, nu zijn ze er uiteindelijk achtergekomen dat ik een beschadiging in mn hersenstam heb
Girlpower18
Naam - girlpower
Leeftijd - 18
Hobby’'s - kletsen,computeren,series/film kijken en lezen.
Reden thuis - ga wel naar school/stage,maar ga na speciaal onderwijs,omdat ik een hersenkneuzing heb opgelopen,in 2011 door een auto-ongeluk.
Milolove
Naam - milolove
Leeftijd - 16
Hobby’s - tekenen, bloggen, series kijken, scrapbooken, keyboard spelen en ik zal vast nog wel wat vergeten
Reden thuis - conversiestoornis en pijnstoornis, probeer nog wel af en toe naar school te gaan
Joyce
Voornaam - Joyce
Leeftijd - 17 (bijna 18, jeej!)
Hobby’s - tja… Ben weer op zoek naar dingen om mijn vrije tijd mee te vullen…
Reden thuis - ik heb reuma, fibromyalgie, en ADD, waardoor naar school gaan zo goed als onmogelijk is. Ik studeer dus thuis
Marjolein
Voornaam - Marjolein
Leeftijd - 18
Hobby’s - paarden (sowieso dieren), twitter, hangen, uitgaan, makeuppen, hairstyling enz.
Reden thuis - afgelopen 2jaar heel hard gewerkt voor mijn diploma, na de zomer nieuwe opleiding gestart wat toch niks voor mij was, geen motivatie om te gaan en steeds moe. Dus gestopt, september doe ik een nieuwe poging, eerst even lekker tijd voor mezelf. (en een baan vinden is ook niet echt makkelijk).
LOVEEIT
Voornaam - hou het wel op even op loveeit
Leeftijd - 20 jaar
Hobby’s - paardrijden, uitgaan , shoppen enz
Reden thuis - ik ben gestopt met mijn studie om bepaalde redenen , ik zit nu dus elke dag thuis , ik werk normaal alleen op de zaterdag maar als het kan probeer ik ook meer te werken.
in augustus wil ik graag met een nieuwe studie beginnen.
Ayesha
Naam - Ayesha
Leeftijd - 14
Hobby’s - lezen, tekenen, films kijken en ds’en
Reden thuis - Ik heb een hormonale ziekte en daardoor heb ik overal kleine ontstekingen
Bringmedown
Voornaam - bringmedown (sorry!)
Leeftijd - 24
Hobby’s - computeren, photoshoppen en digi scrappen, gamen (playstation, vita en 3ds) lezen (nu even op een laag pitje) mijn hondjes, slapen.
Reden - ik heb sinds 3jaar MS en ben afgekeurd dus zit hele dagen thuis, werkte namelijk al sinds mijn 16e (geen opleiding afgemaakt) en mijn werk was mijn leven, nu heb ik alle tijd voor hobbies maar ik ben meestal te moe om echt iets te doen. En het is moeilijk om een onzichtbare ziekte te hebben, je bent alleen maar bezig met verontschuldigen. Verder ben ik vriend en vriendinnenloos, dankzij een verhuizing rond mijn 16e, daarna gaan werken.
Voornaam: Felicia
Feliesss
Naam -
Leeftijd - 16
Hobby’s - Bloggen, tekenen, serie’s, fotograferen
Reden thuis - Ik heb waarschijnlijk een chronische ontstekings ziekte, vooral in mijn rug en heup. Op dit moment kan de arts geen ja en geen nee zeggen of ik het heb. Deze ziekte is eigenlijk pas duidelijk naar ongeveer 9 jaar, dan heb je namenlijk erge schade aan je heupen en dit is dan te zien op een röntgenfoto. Dit is bij mij gelukkig nog niet het geval, maar mede daarom doe ik nu mee aan een onderzoek naar deze ziekte, de mensen die onderzocht worden zijn van mijn leeftijd met klachten die bij de onstekingsziekte horen. Ik zit dus veel thuis door pijn, pijn in mijn heup en in mijn rug, waardoor ik vaak niet kan lopen door de pijn en de enige remedi is rust houden. Helaas mis ik hierdoor heel veel school en heb ik nu ook een aangepast rooster gekregen, op dit moment sta ik nog goed gelukkig, en ik kan nog vakken laten vallen…
shrx
Naam- Sharon
Leeftijd - 20
Reden thuis - Ouders 2 jaar geleden gescheiden door vreemdgaan, allebei inmiddels nieuwe vriend/vriendin. Woonde nog bij mijn vader, hij is vertrokken naar zijn vriendin. Ik woon nu samen met mijn vriend in mijn vaders huis. Wegens het financiële plaatje kon ik niet meer verder gaan met mijn studie, hard op zoek naar werk om onze boodschapjes te betalen maar het wil nog niet echt… Zit nu 2 maanden thuis.
Larissa Joan
Voornaam - Larissa
Leeftijd - 19
Hobby’s - tekenen, schilderen, mode, muziek, photoshop & illustrator
Reden thuis - reuma, allemaal ontstekingen in mijn hele lichaam. Vooral mijn heup is een drama. En op het moment haat ik iedereen die niet snapt wat reuma inhoud. Ik ga heel weinig naar school omdat k veel ziek en vermoeid ben. Maar omdat je niet aan me ziet dat ik ziek ben, voelt t alsof ik niet serieus genomen wordt.
Chantal
Voornaam - Chantal
Leeftijd - 20
Hobby’s - tekenen, muziek luisteren/radio luisteren, tv kijken-series en films, met vrienden op stap gaan als ik dat trek.]
Reden thuis - Ik zit nu vanaf vorige jaar juni (2013) thuis. Dit omdat ik in elkaar gestort ben. Na veel onderzoeken, gesprekken en 1 week opgenomen te hebben gezeten bij GGnet op de openafdeling. Heb ik de diagnose Persoonlijkheidstoornis niet nader omschreven gekregen. Per 1 Jan. 2014 is het Emotieregulatiestoornis geworden. Ik heb veel meegemaakt de afgelopen 10 jaar en daarom heb ik dit nu. Ik zit hiervoor in een Groepstherhapie bij GGnet en doormiddel van dat probeer ik weer mezelf op de rit te krijgen.
HazelGrace
Voornaam - Hazel (anoniem blijven haha)
Leeftijd - 20
Reden thuis - ME/CVS, astma, gewrichtsklachten, lage weerstand. Praktisch altijd moe en pijn. Sommige dagen gaat het heeeeel goed, sommige dagen heeeeel slecht. Loop er nu bijna 8 jaar mee.
Faith
Naam - faith (blijf liever anoniem)
Leeftijd - 15
Hobby’s - series/tv kijken
Reden thuis - angsten en depressie