Topic voor meiden die langere tijd (ziek) thuis zitten

Hoi meiden!

Dit topic is voor meiden die wat steun en vooral gezelligheid zoeken tijdens de periode dat ze veel thuis zijn vanwege ziekte of andere redenen.

Het is leuk wanneer je je even voorstelt als je nieuw bent, maar dit moet natuurlijk niet.
Voornaam -
Leeftijd -
Hobby’s -
Reden thuis (mag, hoeft niet) -

Thuis-zitters:

Juul
Voornaam - Juul
Leeftijd - 22
Hobby’s - Dansen, tv-series/films, muziek (luisteren en vals meezingen), bakken, boeken lezen, schilderen
Reden thuis - Ik heb al een aantal jaar een paniekstoornis, waarbij ik goede en slechte tijden ken. Helaas is het nu zo ver dat ik nergens meer heen durf en ik zit nu vanaf het begin van dit schooljaar thuis. Dit in combinatie met hartkloppingen (verklaard) en vermoeidheid door vitamine B tekort is het vrij lastig om actief en vooral positief te zijn. Ik ben nu een paar weken bezig met therapie en ik maak kleine stapjes vooruit :slightly_smiling_face:

Emmy
Voornaam - Emmy (schuilnaam)
Leeftijd - 19
Hobby’s - tv-series kijken, lezen
Reden thuis - langere tijd vage klachten, nog geen duidelijke oorzaak, maar ben bezig met onderzoeken

HappiieAngiie
Naam - /
Leeftijd - 21
Hobby’s - Muziek, Dansen, Simsen :stuck_out_tongue: , Films kijken, series kijken, bloggen, leuke dingen doen wanneer het kan.
Reden thuis - Heftige buikklachten

Ainini
Voornaam - Ainini
Leeftijd - (bijna) 17
Hobby’s - longboarden, creatief doen, shoppen, muziek maken
Reden thuis - 2,5 jaar terug kreeg ik een kortsluiting in mijn hersenen waardoor mijn hele rechter helft een soort van verlamt raakte en heel veel pijn deed. Daarnaast ben ik hypermobiel wat ook nogal wat problemen geeft. En heb allemaal vage klachten waar nog geen verklaring voor is gevonden o.a. vermoeidheid.

Wispeltuurtje
Voornaam - Ik hou 'm even op Wispeltuurtje
Leeftijd - 19
Hobby’s - Lezen, schrijven, reizen, shoppen, sporten (als ik er niet te lui voor ben)
Reden thuis - Ik zit op dit moment niet thuis, maar heb in het verleden wel een jaar thuis gezeten (2 jaar geleden nu) door angststoornis en psychische problemen. Volg nu weer een opleiding maar blijf dit lastig vinden af en toe.

Determined
Voornaam - Marijke
Leeftijd - 16
Hobby’s - schrijven, creatief bezig zijn en films/series kijken.
Reden thuis - Ik ben heel snel moe/overprikkeld. Ook heb ik bepaalde angsten die het voor mij niet mogelijk maken om naar school te gaan. Ik ben een tijdje naar een zorgboederij geweest, maar dat is nu gestopt omdat dat ook te veel was. Ik werk nu aan school thuis door middel van zelfstandig onderw

FindingDory
Voornaam - FindingDory
Leeftijd - 20 jaar
Hobby’s - series/films kijken, mijn kat, lezen en creatief bezig zijn.
Reden thuis - ik heb fibromyalgie.

Triangle
Voornaam - Triangle (blijf liever anoniem)
Leeftijd - 21
Hobby’s - Tekenen, tv kijken, muziek luisteren
Reden thuis - Ziekte van Crohn en chronische pijnstoornis

Philosopher
Voornaam - linda
Leeftijd - 18
Hobby’s - teken, schilderen, lezen, creatief bezig zijn, muziek luisteren,film kijken en praten
Reden thuis - ik heb cvs (chronisch vermoeidheids syndroom). Het zit alleen zo, dat ik gedwongen word om naar school te blijven gaan en daarom niet altijd thuis zit.

Joaney
Voornaam - Joaney (schuilnaam)
Leeftijd - 17
Hobby’s - Muziek, dansen, zeilen, films en series kijken, creatieve dingen (op dit moment eigenlijk alleen muziek, films en series kijken dus haha)
Reden thuis - ik heb 7 maand geleden een klap tegen mijn hoofd gekregen van de giek van een zeilboot, dit is zegmaar een hele zware houten paal met stalen achterkant. Volgens de dokter had ik een lichte hersenschudding, nu zijn ze er uiteindelijk achtergekomen dat ik een beschadiging in mn hersenstam heb

Girlpower18
Naam - girlpower
Leeftijd - 18
Hobby’'s - kletsen,computeren,series/film kijken en lezen.
Reden thuis - ga wel naar school/stage,maar ga na speciaal onderwijs,omdat ik een hersenkneuzing heb opgelopen,in 2011 door een auto-ongeluk.

Milolove
Naam - milolove
Leeftijd - 16
Hobby’s - tekenen, bloggen, series kijken, scrapbooken, keyboard spelen en ik zal vast nog wel wat vergeten
Reden thuis - conversiestoornis en pijnstoornis, probeer nog wel af en toe naar school te gaan

Joyce
Voornaam - Joyce
Leeftijd - 17 (bijna 18, jeej!)
Hobby’s - tja… Ben weer op zoek naar dingen om mijn vrije tijd mee te vullen…
Reden thuis - ik heb reuma, fibromyalgie, en ADD, waardoor naar school gaan zo goed als onmogelijk is. Ik studeer dus thuis :slightly_smiling_face:

Marjolein
Voornaam - Marjolein
Leeftijd - 18
Hobby’s - paarden (sowieso dieren), twitter, hangen, uitgaan, makeuppen, hairstyling enz.
Reden thuis - afgelopen 2jaar heel hard gewerkt voor mijn diploma, na de zomer nieuwe opleiding gestart wat toch niks voor mij was, geen motivatie om te gaan en steeds moe. Dus gestopt, september doe ik een nieuwe poging, eerst even lekker tijd voor mezelf. (en een baan vinden is ook niet echt makkelijk).

LOVEEIT
Voornaam - hou het wel op even op loveeit
Leeftijd - 20 jaar
Hobby’s - paardrijden, uitgaan , shoppen enz
Reden thuis - ik ben gestopt met mijn studie om bepaalde redenen , ik zit nu dus elke dag thuis , ik werk normaal alleen op de zaterdag maar als het kan probeer ik ook meer te werken.
in augustus wil ik graag met een nieuwe studie beginnen.

Ayesha
Naam - Ayesha
Leeftijd - 14
Hobby’s - lezen, tekenen, films kijken en ds’en :slightly_smiling_face:
Reden thuis - Ik heb een hormonale ziekte en daardoor heb ik overal kleine ontstekingen

Bringmedown
Voornaam - bringmedown (sorry!)
Leeftijd - 24
Hobby’s - computeren, photoshoppen en digi scrappen, gamen (playstation, vita en 3ds) lezen (nu even op een laag pitje) mijn hondjes, slapen.
Reden - ik heb sinds 3jaar MS en ben afgekeurd :hammer: dus zit hele dagen thuis, werkte namelijk al sinds mijn 16e (geen opleiding afgemaakt) en mijn werk was mijn leven, nu heb ik alle tijd voor hobbies maar ik ben meestal te moe om echt iets te doen. En het is moeilijk om een onzichtbare ziekte te hebben, je bent alleen maar bezig met verontschuldigen. Verder ben ik vriend en vriendinnenloos, dankzij een verhuizing rond mijn 16e, daarna gaan werken.

Voornaam: Felicia
Feliesss
Naam -
Leeftijd - 16
Hobby’s - Bloggen, tekenen, serie’s, fotograferen
Reden thuis - Ik heb waarschijnlijk een chronische ontstekings ziekte, vooral in mijn rug en heup. Op dit moment kan de arts geen ja en geen nee zeggen of ik het heb. Deze ziekte is eigenlijk pas duidelijk naar ongeveer 9 jaar, dan heb je namenlijk erge schade aan je heupen en dit is dan te zien op een röntgenfoto. Dit is bij mij gelukkig nog niet het geval, maar mede daarom doe ik nu mee aan een onderzoek naar deze ziekte, de mensen die onderzocht worden zijn van mijn leeftijd met klachten die bij de onstekingsziekte horen. Ik zit dus veel thuis door pijn, pijn in mijn heup en in mijn rug, waardoor ik vaak niet kan lopen door de pijn en de enige remedi is rust houden. Helaas mis ik hierdoor heel veel school en heb ik nu ook een aangepast rooster gekregen, op dit moment sta ik nog goed gelukkig, en ik kan nog vakken laten vallen…

shrx
Naam- Sharon
Leeftijd - 20
Reden thuis - Ouders 2 jaar geleden gescheiden door vreemdgaan, allebei inmiddels nieuwe vriend/vriendin. Woonde nog bij mijn vader, hij is vertrokken naar zijn vriendin. Ik woon nu samen met mijn vriend in mijn vaders huis. Wegens het financiële plaatje kon ik niet meer verder gaan met mijn studie, hard op zoek naar werk om onze boodschapjes te betalen maar het wil nog niet echt… Zit nu 2 maanden thuis.

Larissa Joan
Voornaam - Larissa
Leeftijd - 19
Hobby’s - tekenen, schilderen, mode, muziek, photoshop & illustrator
Reden thuis - reuma, allemaal ontstekingen in mijn hele lichaam. Vooral mijn heup is een drama. En op het moment haat ik iedereen die niet snapt wat reuma inhoud. Ik ga heel weinig naar school omdat k veel ziek en vermoeid ben. Maar omdat je niet aan me ziet dat ik ziek ben, voelt t alsof ik niet serieus genomen wordt.

Chantal
Voornaam - Chantal
Leeftijd - 20
Hobby’s - tekenen, muziek luisteren/radio luisteren, tv kijken-series en films, met vrienden op stap gaan als ik dat trek.]
Reden thuis - Ik zit nu vanaf vorige jaar juni (2013) thuis. Dit omdat ik in elkaar gestort ben. Na veel onderzoeken, gesprekken en 1 week opgenomen te hebben gezeten bij GGnet op de openafdeling. Heb ik de diagnose Persoonlijkheidstoornis niet nader omschreven gekregen. Per 1 Jan. 2014 is het Emotieregulatiestoornis geworden. Ik heb veel meegemaakt de afgelopen 10 jaar en daarom heb ik dit nu. Ik zit hiervoor in een Groepstherhapie bij GGnet en doormiddel van dat probeer ik weer mezelf op de rit te krijgen.

HazelGrace
Voornaam - Hazel (anoniem blijven haha)
Leeftijd - 20
Reden thuis - ME/CVS, astma, gewrichtsklachten, lage weerstand. Praktisch altijd moe en pijn. Sommige dagen gaat het heeeeel goed, sommige dagen heeeeel slecht. Loop er nu bijna 8 jaar mee.

Faith
Naam - faith (blijf liever anoniem)
Leeftijd - 15
Hobby’s - series/tv kijken
Reden thuis - angsten en depressie

Goed idee! Ik zit al best lang thuis. Ga op het moment 2 tot 4 uur per week naar school en probeer de rest thuis te doen.
Voornaam: Emmy (schuilnaam)
Leeftijd: 19
Hobby’s: tv-series kijken, lezen
Reden thuis (mag, hoeft niet): langere tijd vage klachten, nog geen duidelijke oorzaak, maar ben bezig met onderzoeken

Voornaam: sanne[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Leeftijd: 19[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Hobby’s: films/series kijken, yt filmpjes kijken, boeken lezen op tablet[color=rgb(51, 51, 51)][font=Helvetica Neue]Reden thuis (mag, hoeft niet): buikgriep volgens de dokter, maar ben inmiddels al 3 weken verder, slaap sommige dagen 21 uur lang. heb hier al vanaf dat ik klein ben last van maar in het ziekenhuis hebben ze nooit iets kunnen vinden, dus mag nu waarschijnlijk voor de 2e keer alle onderzoeken ondergaan…

Wat leuk om te zien dat er al reacties zijn! Ik zal me dan ook even voorstellen

Voornaam - Juul (dat was duidelijk denk ik)
Leeftijd - 21
Hobby’s - Dansen, tv-series/films, muziek (luisteren en vals meezingen), bakken, boeken lezen
Reden thuis - Ik heb al een aantal jaar een paniekstoornis, waarbij ik goede en slechte tijden ken. Helaas is het nu zo ver dat ik nergens meer heen durf en ik zit nu vanaf het begin van dit schooljaar thuis. Verder zijn er onderzoeken voor een geconstateerd vitamine B12 tekort, waarvoor ik nu 2 keer in de week 'n injectie krijg.

Patoshik, wat vervelend om te lezen dat je ook vanwege psychische klachten thuis zit, maar wel erg fijn om te horen dat je de tijd hebt gekregen om aan jezelf te werken. Ik heb zelf heel erg veel last van schuldgevoelens naar mijn ouders, vriend en vriendinnen, omdat zij veel voor mij moeten doen en oplossen… Mijn ouders pushen ook heel erg om dit schooljaar toch nog naar school te gaan, maar ik denk zelf dat het verstandiger is om een jaar ‘pauze’ te nemen zodat ik tenminste echt dit kan oplossen…

En ik zie dat tv-series van een aantal hier een grote hobby is… Welke tv-series kijken jullie?

Naam: /
Leeftijd: 21
Hobby’s: Muziek, Dansen, Simsen :stuck_out_tongue: , Films kijken, series kijken, bloggen, leuke dingen doen wanneer het kan.
Reden thuis: Heftige buikklachten

Ik kijk er teveel om op te noemen haha. Mijn favorieten zijn momenteel Prison Break, How I Met Your Mother, Rookie Blue, New Girl, Twisted en Pretty Little Liars.

Ik kijk Prison Break en The Ghost Whisperer. Gossip Girl heb ik het eerste seizoen gekeken maar heb verder niet op dvd :frowning_face: Ook kijk ik oude kinderseries terug zoals Prinses Sissi

Oh ik kijk ook HIMYM! Toevallig vorige week begonnen om alle seizoenen weer terug te kijken haha. Verder ken ik alleen Twisted niet en de rest volg ik niet maar ken ik wel via vriendinnen haha. Rookie Blue kijkt m’n zus en ik weet altijd als er iets ergs gebeurd XD

Ik kijk zelf nog Once Upon A Time (aanrader voor sprookjesliefhebbers), Wie Is De Mol (ernstig fan, ik ben al twee jaar naar de fandag geweest), Project Runway, Hellcats (helaas maar 1 seizoen) en Dance Moms (ik schaam me, zo’n drama serie maar ik hou er van <3). OH EN Zoop natuurlijk! Ik heb een iets te grote crush op Ewout Genemans

Hoi! Welkom! Haha Sissi is geweldig, ik heb een doosje om oorbellen in te bewaren van haar nadat m’n zus haar kasteel had bezocht.

Vandaag was nieuwe aflevering he, van HIMYM! (: Dubbel lange aflevering, super leuk!
Oh Once Upon A Time kijk ik ook! Ik hou van al die sprookjes

Oh ja die moet ik nog kijken! Ik kijk 't altijd met m’n vriend haha. En ja OUAT is geweldig, al die sprookjes en mooie jurken en serieus er zitten zo veel sexy mannen in die serie! Ik ben sowieso een groot sprookjes-fan, ik ga ook elk jaar als een sprookjes-iets verkleed met carnaval (oh ja ik woon in Limburg, haha).

Haha ja ik keek daar vroeger altijd zo vaak naar. En toen zag ik hem pas op dvd. De gehele serie. Ik dacht die moet ik hebben haha.

Plus Disney film kijk ik vaak :stuck_out_tongue:
Ben dan wel 21 maar die films blijven gewoon onwijs leuk!

Ja ik ben ook sprookjes fan! Wil graag ook weer sprookjes gaan lezen, ga ik binnenkort doen denk ik.
Mag ik trouwens iets vragen, jij zit thuis om paniek/angst toch? Wat voor paniek/angst heb je precies? Ik heb namelijk ook veel last van angst. Bij mij is die angst veroorzaakt doordat ik ziek ben. Ben bang geworden voor erge ziektes (heb ook nog geen diagnose, dus ga steeds van het ergste uit) en voor de dood.

Ik ben niet ziek maar door bepaalde redenen doe ik geen opleiding ik ga beginnen aan een thuisstudie. Maar ik kom nooit het huis uit heb niks anders te doen. Dus ik weet niet of ik hier thuis hoor haha:) Ik doe ook eigenlijk niet zo veel ik kijk ook veel series/films. Ik probeer andere dingen uit zoals dingen bakken en DIY dingen. Ik ben nu bezig met het herinrichten van mijn kamer wat erg leuk is.

Bij mij is de angst ontstaan door hartkloppingen, die ik al heb sinds ik een jaar of 15 ben. Daar heb ik ongeveer 4 jaar over gehoord dat het ‘niks’ was en dat ik er maar ‘overheen moest groeien’. Vorig jaar heb ik eindelijk antwoord gekregen en bleek het (gelukkig) een onschuldige onwillekeurige prikkel naar m’n hart te zijn. ‘Niets ernstigs, maar wel erg vervelend. Je moet er mee leren omgaan’. Bij mij is er nu dus angst op plaatsen waar ik me al eerder onprettig heb gevoeld, en mijn wereldje word dus eigenlijk steeds kleiner en kleiner omdat ik naar steeds minder plaatsen durf. De enige plaatsen waar ik me nu nog veilig voel zijn thuis, bij mijn opa en oma thuis of bij mijn vriend op z’n kamer (waar ik niet naar toe kan want dan moet ik met de bus, wat ik niet durf). Ik heb op zo’n moment niet het gevoel dat ik dood ga, maar ik ben heel erg bang om flauw te vallen of over te geven.

Natuurlijk hoor je hier thuis, dit is voor meiden die veel thuis zijn en dus ook overdag iemand zoeken om mee te kletsen! Welke series/films kijk je? Ik ben inderdaad hierdoor ook veel gaan bakken en ik heb al een aantal schilderijtjes gemaakt (al ben ik er niet super goed in en ben ik er uuuuuuren mee bezig, maar dat komt wel goed uit natuurlijk haha). Wat ben je aan het doen met je kamer? Schilderen?

Emmy, wat zijn je klachten tot nu toe dan? En welke onderzoeken lopen er?

Ik herken het wel een beetje wat jij zegt.
Alleen is het bij mij geen angst geweest maar kon ik het gewoon echt niet.
Ik viel onwijs veel flauw.
Zelfs bij mijn vriend thuis.
Ben toen erg ongelukkig ten val gekomen maar dankzij mijn vriend viel het nog mee want het had veel erger kunnen zijn.
Als ik in de bus zat naar mijn stage dan zat ik altijd in elkaar gedoken van de pijn.
Na een tijdje wil je niet meer met de bus omdat je alleen maar daar aan moet denken en ben je gewoon het liefste thuis. Lekker vertrouwd allemaal.

Ik ben er op dit moment gelukkig wel overheen.
Ook al is door mijn klachten het nog niet altijd gemakkelijk om weg te gaan.