Topic voor de late kiezer!

Hoihoi!

Dit topic is voor de meiden die ´nu nog´ een studiekeuze moeten maken.
Misschien kunnen we elkaar adviseren en helpen met het maken van een goede keuze, haha!
Ik ben zelf ingeloot voor journalistiek maar het is nog niet mijn keuze… Ik weet niet waar ik voor moet kiezen en ik word er gek van!!! (had me ingeschreven voor journalistiek omdat ik dit 1 van de leukere opleidingen vond en aangezien het een loting is kon ik mijn opties ophouden). Lang leve het twijfelgevoel!

En ik dacht dat ik laat was :stuck_out_tongue:
Maar ik kan eigenlijk ook niet kiezen, daarom ga ik twee studies doen :’) En dat zijn dan niet eens de enige twee die ik echt wil doen… ik wil altijd te veel x]

Ik ben dus uitgeloot, dus ik moet wel een andere studie kiezen.
Verder heb ik niet echt tips, iedereen heeft namelijk andere interesses. Als ik het echt niet zou weten, zou ik een studie gaan doen die breed is.

@micci; in het “In- of uitgeloot?” topic had ik op jouw gereageert over dat je twijfelde :stuck_out_tongue:
er zijn in augustus vaak nog last minute open dagen/avonden iniedergeval wel op windesheim, misschien wel de moeite waard om nog te kijken als je nog twijfelt.

Ik meld me. alleen ik heb geen tips maar heb ze ook nodig.
twijvel namelijk heel erg wat of ik op school moet blijven of een andere opleiding moet gaan doen.
stom allemaal :s

@Merveille, welke ga en wil je doen dan?

Ik moet een beroepstest gaan doen

Die heb ik ook een gedaan, bij mij kwam er wel wat leuks uit, maar niet iets wat ik nou echt wil gaan doen geloof ik. & volgens mij is er weinig werk als je meubeldesign gaat doen…
Succes met je beroepskeuze test.

Ik meld me hier btw ook!

O dankje ^

Ja, ik denk niet dat er iets nuttigs uit komt bij die test. Ik weet precies later wat ik wil worden maar ze vinden maar geen geschikte opleiding voor me. Ik wil trouwens makelaar worden

daar zijn toch wel opleidingen voor?
volgens mij op hbo als mbo niveau…

Nee geen specifieke opleiding voor makelaar, wel bijv vooropleidingen. Maar die mensen daar doen echt onnodig moeilijk enzo, zo van liggen te zeuren dat ik iets moet kiezen wat echt bij me past en die onzin. Dus nu moet een test doen :’)

hmm vervelend…
ik weet dus eigenlijk he-le-maal niet wat ik wil… de richting weet ik wel, maar welke opleiding<_< ik word 'r zo moe van dat ik het niet weet.
veel succes igg en ik hoop dat er iets uitkomt!

O, weet je dan wel wat je later ong wil worden?

Oow ik moet ook nog steeds kiezen… en ik begin strax aan me 2e jaar van me studie maar ik weet nog steeds niet of ik dat wel wil doen. maar weet niks beters (A) dus ik ga maar gewoon door. heb wel een propedeuse op zak inmiddels.
Ik heb vorig jaar wel een studiekeuzecursus gedaan maar daar is niks uitgekomen, nu ga ik komende halfjaar naar een paar open dagen, zowiezo naar die van de AMFI omdat me dat heel erg leuk lijkt :slightly_smiling_face: maarja dan heb je weer het probleem van loting etc…

• ik heb dus ook compleet geen idee wat ik zou willen worden…)

Zoiets heb ik ook gedaan, met een afsluitend gesprek met iemand die er verstand van had ofzo… nou… het kwam er op neer dat ik vast een heleboel dingen leuk zou vinden. Goh, nee. dat wist ik nog niet. <_<
Ik ga nu trouwens kunstgeschiedenis en industrieel ontwerpen doen, waarschijnlijk.

Ik ken het gevoel, ik werd helemaal gek in die periode!
Ik had me ook ingeschreven voor Journalistiek en voor een andere opleiding. Ik was voor journalistiek ingeloot, maar ben toch voor die andere opleiding gegaan. En ik moet zeggen, als je een tijdje op een opleiding zit ga je het vanzelf wel leuk vinden, tenzij het echt enorm tegenvalt. Het klinkt raar, maar wat dat betreft vormt het je op de een of andere manier :stuck_out_tongue:

Huh vaag? Ik ken mensen die gewoon Vastgoed en Makelaardij of iets studeren op het HBO en ja, daarmee word je makelaar. Dus er is wel degelijk een opleiding daarvoor.

http://www.saxion.nl/vm/voltijd/enschede/kort/kort

Ga een jaar werken, dan heb je genoeg bedenktijd en geld om je studie te betalen. Dat is echt het slimste, ik heb na mijn examen maar snel een studie gekozen omdat het ‘moest’ en daar ben ik na twee jaar mee gestopt. Heel leuk voor je studifi.

helaas ben ik nog verplicht om naar school te gaan dus een jaar werken gaat ook niet…

ik zit nu te twijvelen tuseen mn huidige opleiding en een andere opleiding en ze lijken me allebei wel leuk. pff echt zo moeilijk :s

ik heb net een jaar journalsitiek gedaan. ook omdat ik niet kon kiezen en daar ben ik nu mee gestopt.
dus
nu
ben ik weer zwevende
en ik haat het echt

K heb dat trouwens gedaan in zwolle.
waar ga jij het doen?