Topic voor bril- en lenzendragers

Hoi allemaal!

Zelf draag ik lenzen en heb zo nu en dan mijn irritaties omdat ze niet altijd even fijn zitten.
Tevens wil ik een nieuwe bril kopen.

In dit topic kun je vragen en tips plaatsen over brillen en lenzen.

Wat zijn jullie ervaringen met brillen van merkmonturen en goedkope brillen? Scheelt dit veel qua kwaliteit?

Fijn topic dit! Met de vraag hierboven kan ik niet helpen, ik draag m’n ‘eerste’ bril en dat is een RayBan (die het al drie á vier jaar prima doet). But, ik wil volgend jaar, een groot deel van de zomer toch overstappen op lenzen. Dit omdat m’n zonnebril altijd een andere sterkte dan m’n bril is. En dat vind ik áltijd super kut. En met lenzen is het gewoon minder gedoe. Maar wat zijn jullie ongeveer kwijt voor je lenzen per maand? En waar komen ze dan vandaan?

^
Ik kocht eerst mijn lenzen bij een opticien in mijn dorp, die mij vertelde dat winkels als Hans Anders e.d. te commercieel zijn en geen goede kwaliteit lenzen verkopen. Ik moest toen 140 euro betalen voor 6 maanden (23 euro per maand) en moest daar zelfs nog los de lenzendoosjes en -vloeistof bij kopen.
Op een gegeven moment ben ik rond gaan kijken op internet en kwam er toen achter dat mijn lenzen wel degelijk goedkoper konden en ben toen toch naar Specsavers gegaan. Zij vertelden mij dat ik nu echt basis-lenzen had met cilinder en dat dat dus inderdaad veel goedkoper kon. Na een oogtest bleek ik ook nog eens niet de juiste lenzen te hebben en moest ik extra zuurstof doorlatende lenzen. Heb nu nooit meer last van droge lenzen. Dit had ik van tevoren wel en ook aangegeven bij mijn toenmalige opticien, maar die zei simpelweg: ja, dat kun je inderdaad ooit hebben. Maargoed, deze lenzen heb ik nu, dus van Specsavers, en hiervoor betaal ik 84 euro voor 6 maanden (14 euro per maand) inclusief lenzenvloeistof en -doosjes.
Ben echt veel meer tevreden over Specsavers dan ik ooit was over mijn vorige opticien. Niet alleen om de prijs die ik nu moet betalen, maar ook om de service en kwaliteit. Wat nou te commercieel?!

Ik draag lenzen van Eyewish die ik maandelijks thuis krijg gestuurd. Voor mij kosten ze €20 per maand en van dit bedrag is van de verzekering al wat vanaf gegaan. Dus qua kosten ligt het er denk ik ook aan welke verzekering je hebt.

Ik heb zelf een bril die niet meer de goede sterkte is en ik wil graag een nieuwe. Ik heb lenzen voor veraf en ik merk als ik middagen achter de laptop zit, dat ik dan last krijg van m’n lenzen en ze het liefst zo snel mogelijk uit wil doen. Dus ik denk dat een bril + lenzen het fijnst is.

Zelfs 23 euro per maand vind ik vrij goedkoop! En dat waren dag/maand lenzen?

@Fatality: Klinkt goed! Weet jij of zuurstofdragende lenzen duurder zijn dan normale?

Ik heb een bril en een zonnebril op sterkte, maar ik draag ze eigenlijk alleen met autorijden. Van dichtbij zie ik prima, maar voor veraf heb ik dus wel een bril nodig.

Ik heb mijn eerste bril bij Specsavers gehaald en mijn tweede bril + zonnebril bij Hans Anders. De zonnebril is super, maar ik ben niet zo tevreden over mijn gewone bril. Ik ben al honderd keer teruggeweest met een pootje dat gewoon niet goed vastgemaakt is, maar ze zijn echt te mongolisch om het echt goed vast te zetten.

Ja, ik krijg van mijn verzekering 100 euro per 2 jaar ofzo terug. Maar dat heb ik hier dus niet vanaf geteld.

Wat betreft dat last krijgen tijdens het computeren had ik dus ook. Toen bleek bij Specsavers dat ik “computerogen” had. Als je namelijk 4/5 uur of meer per dag aan de pc zit (dit zit ik sowieso voor school), knipper je veel minder vaak met je ogen dan een “normaal” persoon, waardoor er minder traanvocht wordt aangemaakt en je last krijgt van je ogen/lenzen. Ik had dus al zuurstofdoorlatende lenzen, maar ik moest nu extra-zuurstofdoorlatende lenzen. En zoals ik al zei, scheel het echt!

Dit waren maandlenzen :slightly_smiling_face:

Ik weet het niet, maar ik denk het wel. In mijn geval dus niet omdat ik van opticien switchte, maar ik denk dat als je kijkt naar dezelfde opticien het wel duurder is.

Dit ja, heb er verder geen last van als ik iets van veraf niet kan lezen, haha! Ik heb ook mijn bril gekocht bij Specsavers. Was toen 2e bril gratis dus heb er gelijk een zonnebril bij gedaan (op sterkte). Heb mijn ogen laatst nog laten meten bij een keuring en in 3 jaar tijd zijn ze maar 0.25 achteruit gegaan dus doe nog steeds met mijn eerste bril.

Wilde in het begin liever wel lenzen en ben toen naar Pearl geweest. Zij hebben mijn ogen getest en vervolgens heb ik nooit meer wat gehoord. Ben toen maar naar een ander gegaan.

Ik draag sinds mijn 11e een bril, dus al meer dan 10 jaar en ik heb inmiddels -6 aan beide kanten, dus ben erg ervaren :stuck_out_tongue:

Aan lenzen zitten strenge eisen, dus lijkt me niet dat de kwaliteit slechter is bij commerciele opticiens.

Mijn opticien zei wel dat ze bij dure merken veel minder vaak klachten hebben. Bij raybans hebben ze bijna nooit een klacht zelfs. Dus je betaalt wel voor kwaliteit heb ik het idee. Maarja, als je een goedkope bril neemt, kun je weer sneller een nieuwe kopen :slightly_smiling_face:

Ik zit bij Pearle en daar ben ik echt supertevreden over :grinning: Maar volgens mij is het bij alle opticiens wel net wat voor personeel er in de winkel staat. Ik ging een keer naar een andere pearle en daar vond ik ze veel onvriendelijker. Bij mijn pearle krijg je altijd een kopje koffie en een koekje, ook al kom je alleen maar om even bij te stellen, als je vaker dan 1 x bent geweest dan herkennen ze je direct en vragen ze hoe het is, echt heel klantvriendelijk allemaal.

Nee, inderdaad. Ik denk dat dat toendertijd gewoon een smoes is geweest zodat wij niet naar één van die opticiens zouden gaan, maar daar dacht ik toen nog niet over na.

Ik zou zo graag lenzen willen! Ik draag sinds m’n achtste een bril, dus dat is nu ook al ruim tien jaar. Ik heb nu een best groot fake rayban montuur, en het nadeel daarvan is dat ik onder m’n ogen echt helemaal wit ben, doordat er geen UV-straling door de glazen kom. Terwijl de rest van m’n gezicht wel rood is. De overgang naar lenzen wordt dan best wel lelijk.
En nog een nadeel, het zou me iets van honderd euro per maand gaan kosten omdat ik -6,5 heb met een cilinder van 1,5 (dacht ik) en dat vind ik toch echt te veel geld :astonished: Was bij Hans Anders, denken jullie dat het nog ergens goedkoper kan zijn?

We hebben al een topic over lenzen dus daar kunnen nog altijd de vragen over lenzen in!

Volgens mij hebben we nog geen topic over brillen (anders graag een linkje hier plaatsen!) dus als die er inderdaad nog niet is, mag dit topic daar wel voor gebruikt worden :slightly_smiling_face:

Ik haal mijn lenzen bij Pearl en daar betaal je €19, 95 per maand en ik heb -4,5 en ook een cilinder. Volgens mij bestaat er maar 1 prijs bij Pearl. Wel kan je bijvoorbeeld per zes maanden betalen.

Ik draag elke dag een RayBan bril en ik heb 2 jaar geleden een RayBan zonnebril op sterkte gekregen voor mijn verjaardag.

Sinds groep 8 (8 jaar geleden) draag ik al een bril. Niemand (ik zelf ook) vind inmiddels dat ik er leuker uit zie zonder bril. :grinning_face_with_smiling_eyes: Dus vandaar dat ik gewoon mijn brillen blijf dragen! Echt ideaal trouwens, zo’n bril op sterkte!

Ik koop mijn brillen niet bij zo’n standaard opticien als Pearle of Specsavers ofzo. Wij hebben hier een klein brillenwinkeltje waarvan mijn vader de eigenaars ontzettend goed kent. Door deze goede connectie krijgen we standaard veel korting, dus hier blijf ik mijn brillen halen! :bowing_man:

Ik snap trouwens niet meer hoe dat allemaal zit met de verzekering, maar over een jaar is het weer 3 jaar geleden dat ik deze bril heb aangeschaft, dus dan informeer ik wel weer verder.

Ik heb normaal gesproken maandlenzen van Eyewish, ook voor 20 euro per maand inclusief vloeistof + doosje die ik dan krijg thuisgestuurd. Vind het behoorlijk aan de hoge kant voor maandlenzen, dus wil nog op onderzoek uit of het bij Hans Anders goedkoper is. Ik heb nu Hema lenzen in die ik gewoon een maand draag en ik heb er tot nu toe geen probleem mee gehad. Ik heb trouwens ook een bril van Chanel en wil graag nog een Rayban zonnebril op sterkte hebben maar daar moet ik even voor gaan sparen.