Topic voor alle PW'ers, KDV + BSO

Hallo!
Ik ben Leonie en ik zit in het tweede leerjaar van de opleiding pedagogisch medewerker niveau 3, en ik loop stage op het KDV op een verticale groep. Het leek me wel leuk en handig als er een topic was waar je met ‘‘collega’s’’ kan praten. Vertel bv met welk thema je bezig bent op je werk/stage en welke activiteiten je gaat doen met de kids.Het is dus ook een beetje een inspiratie topic, maar als je ergens niet uit komt met je huiswerk zou je het ook hier in kunnen zetten.

Op stage hebben we het thema Muziek die we mooi kunnen koppelen aan carnaval/feest.
We hebben al vlaggetjes versierd voor de open dag, in de kring gezeten en het over muziek instrumenten gehad en natuurlijk er op gespeeld, liedjes gezongen en veel gedanst (we zijn Feest van kinderen voor kinderen aan het oefenen). Ik ben nu trouwens nog bezig met het voorbereiden van een knutsel activiteit voor de peuters weet alleen nog niet echt wat ik wil doen. Misschien wel gewoon instrumenten verven en op een gekleurd vel plakken ofzo.

(het is niet de bedoeling dat je hier persoonlijk over kinderen gaat praten met een naam erbij of zodat iemand zou kunnen weten over wie je het hebt maar als PW-er weet je dat natuurlijk wel :slightly_smiling_face: )

waar blijven de leidsters? :stuck_out_tongue:

Meeste leidsters zijn om half 4 met de kinderen bezig ipv t girlscene forum

Was meer als up bedoeld om 6 uur :slightly_smiling_face:

Uh ik heb SAW gestudeerd. Niet gehaald ivm omstandigheden (lang verhaal) :’)

Ik zit in mijn examenjaar nu, vind het geen reet aan en hoop zo snel mogelijk mijn diploma te halen…
Maar dat is moeilijk want mijn motivatie is ver te zoeken als ik iets niet leuk vind.

Ik volg de opleiding SAW

Ik loop momenteel stage op een KDV.
De leidster wil graag dat ik initiatief neem om iets te doen met de kinderen, al was het maar wat simpels. Ik zat zelf te denken aan een groot boek te lezen ofzo, maar hebben jullie nog ideeën? Kleien, knutselen etc. doen we altijd al standaard.

dat herken ik! ga anders een keer met de kinderen dansen? of doe een spelletje. Boekje is inderdaad ook leuk of vraag of je een keer de ochtendkring mag doen. Dan kan je misschien liedjes gaan zingen met de kids.
Ik moet zelf ook meer initiatief nemen in activiteiten e.d.

Dankje. Fijn dat het herkenbaar is. Ik vind het gewoon lastig om het initiatief te nemen omdat ik ten eerste totaal niet creatief ben en daarnaast altijd bang ben dat ik iets fout doe.

Overigens doe ik de opleiding pedagogiek en vind ik heel eerlijk gezegd ook dat het niet mijn taak is om kinderen te vermaken…maarja. Ik ga nog even brainstormen.

Ik zit nu in het eerste jaar van PW4!
Afgelopen donderdag mijn eerste stagedag gehad in groep 4, erg leuke stageplek! :slightly_smiling_face:

Wij hebben nu het thema Planeten, vinden ze super interessant!

pff ik heb A.s donderdag examen van methodisch begeleiden… moet nog zoveel leren maar mijn kop staat er echt niet naar :frowning_face:

Oh ik ga trouwens tamboerijnen maken met de kinderen voor het muziek thema. Dan kunnen ze die mooi gebruiken met de carnaval-viering :slightly_smiling_face:

Iemand nog ideeën voor een ochtend kring met baby’s? Mag geen boekje of liedjes zingen zijn.
Bellen blazen oid vind ik wel leuk maar dat vind ik niet echt een activiteit vind dat meer voor zo tussendoor.

Dat is een beetje lastig met kinderen van 3 maanden t/m 16 maanden anders was het wel leuk

Ik heb voor morgen maar een voorleesboek meegenomen over een eendje en daarnaast een paar kleurplaten uitgeprint. Was eigenlijk vrijwel inspiratieloos maarja.

@amora ja dat dacht ik dus ook

Ik ga toch bellen blazen en terwijl ik dat doe zing ik een liedje over bellen blazen

Werken de PW’ers hier ook op school met kerntaken? Kerntaak 1, 2 en 3. En na iedere kerntaak volgt een grensgesprek en examinering voordat je naar de volgende kerntaak mag?

Nee ik niet.
Waar doe jij je opleiding?