Top2000

De Top2000 website!

Al vijftien jaar organiseert Radio 2 de Top2000.
Elke Eerste Kerstdag wordt er om twaalf uur 's middags gestart met nummer 2000 om na een week aan te komen bij nummer 1, om twaalf uur middernacht vlak voor het nieuwe jaar wordt ingeluid. De Top2000 is bij veel mensen een traditie en er is dit jaar door 3.3 miljoen mensen gestemd op hun favoriete nummers. Mensen gaan soms zelfs zo ver door de wekker in het midden van de nacht te zetten zodat ze een nummer niet hoeven te missen.

Volg jij de Top2000? Heb je gestemd en waarop? Ben je het ermee eens dat Bohemian Rhapsody van Queen vaak op nummer één belandt?

Ik besef dat dit topic misschien een beetje laat komt, aangezien we al op de laatste dag van de Top2000 zitten, maar gelukkig hebben we morgen nog de nummers die net niet in de lijst kwamen. Ook kunnen we hier volgend jaar mogelijk weer opnieuw beginnen en dan wel meteen op Eerste Kerstdag ons enthousiasme tonen!

Also: er was een oud topic uit 2011, maar ik heb toestemming van een mod om een nieuw topic te maken.

Ik volg hem niet non-stop, maar overdag staat hij hier wel vaak aan :slightly_smiling_face:
Ik vind dat er heel veel troep in staat, maar uiteraard ook geweldige nummers!
Bohemian Rhapsody is gewoon een klassieker, maar ik vind het niet het beste nummer ooit. Geen idee wat dan wel, maarja :’)
Ik heb niet gestemd, trouwens.

Ik heb niet gestemt maar we luisteren er wel af en toe naar en met queen op nummer 1 ben ik het 100% eens geweldig lied is dat!

Ik heb wel gestemd, maar er is dan zo ontzettend veel keuze dat ik nooit weet op wat ik nou wil stemmen.

Wij hebben thuis ook het Top2000 spel, heeft iemand hier dat ook?

Ik vind het wel een verspilling dat er heel erg veel popmuziek in staat die niet bij de feeling van de Top2000 passen.

Ik kan nooit kiezen, dus ik stem ook niet :’)

Ik weet ook nooit waar ik op moet stemmen, dit jaar heb ik voor het eerst sinds jaren niet gestemd omdat ik echt niet wist waar ik op moest stemmen.

Ik stem altijd op Queen met Bohemian Rhapsody en verder probeer ik altijd op de oudere nummers te stemmen. En altijd een paar Nederlandse ertussen. Ik heb alleen dit jaar volgens mij mijn lijst nergens opgeslagen, dus ik weet niet meer precies wat ik gestemd heb.

Vroeger was ik zo als de top2000 de hele dag aanstond: :rage:
En nu ben ik zo: :upside_down_face:

Vind het altijd erg leuk en ga altijd uit mijn dak als er nummers van MJ voorbij komen (:

Oh, stemlijst gevonden!

Queen - Bohemian Rhapsody
Queen - ‘39
Bon Jovi - It’s my life
Blof - Aan de kust
Simon & Garfunkel - The Boxer
Acda en De Munnik - Niet of nooit geweest
The Beatles - Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band
Billy Joel - New York State of Mind
Bob Dylan - Blowin’ in the Wind
The Who - Won’t get fooled again
Fleetwood Mac - Go your own way
Mumford and Sons - Little Lion Man
3 Doors Down - Kryptonite
The Police - Every Breath you take
Pearl Jam - Just Breathe
Fleet Foxes - White Winter Hymnal
Green Day - Good Riddance

En ik weet alweer twintig nummers die ik vergeten ben, haha.

Oke ik post hier gewoon even gedeeltjes uit mijn blog die ik laatst heb geschreven over de top 2000 haha:

Ik luister al sinds jaar en dag de top 2000 samen met paps en streep in de krant al aan wanneer mijn favoriete nummers voorbij komen. Helaas staat dit jaar wéér Queen op 1 (Niet dat ik Bohemian Rhapsody zo’n vreselijk nummer vind, maar ik houd wel van wat afwisseling) en is de lijst meestal niet veel anders dan voorgaande jaren. Vooral jammer dat The Beatles, de beste band ooit (en mijn lievelingsbandje stiekem) niet eens in de top 30!!! staan.
Positiever is wel weer dat hun hoogste nummer Let It Be, mijn favoriete nummer aller tijden, 13 plaatsen gestegen is en nu op plaats 39 staat :slightly_smiling_face:.

Mijn stemlijst:
The Beatles – Let It Be (had je niet zien aankomen hè ;p?)
The Beatles – Here Comes The Sun
The Cure – A Forest
The Doors – Light My Fire
The Beach Boys – God Only Knows
Bob Dylan – I Want You
Art Garfunkel – Bright Eyes
Eddie Vedder – Society
Joe Cocker – You Are So Beautiful
Mumford & Sons – The Cave
Snow Patrol – Chasing Cars
Buffalo Springfield – For What It’s Worth
Simon & Garfunkel – The Sound Of Silence
Red Hot Chili Peppers – Snow [Hey Oh]
Lou Reed – Perfect Day

En de 5 vrije keuzes, hierbij ben ik gegaan voor:
David Bowie – Heroes (Deze stond stiekem wel in de suggestielijst maar paste niet meer in mijn gewone lijst)
Bright Eyes – First Day Of My Life
Black Keys – Lonely Boy
Nick Drake – Pink Moon
The Smiths – There Is A Light That Never Goes Out

Jullie hebben leuke lijstjes, volgend jaar moet ik ook maar weer gaan stemmen :slightly_smiling_face:

Hier staat de top 2000 ook altijd wel aan, en ik stem ook meestal wel. Wat afwisseling zou fijn zijn, maar dan zou ik de hele top 10 anders willen zien (op een paar nummers na haha), want het maakt voor mij weinig verschil of bohemian rhapsody of hotel california op 1 staat.

Dit was mijn stemlijst dit jaar:
Meat Loaf - Paradise by the Dashboard Light
Don Henley - The Boys of Summer
Eric Clapton - Layla
Boudewijn de Groot - Avond
Billy Joel - Goodnight Saigon
Bruce Springsteen - Thunder Road
Jeff Buckley - Hallelujah
Duran Duran - Ordinary World
The Who - Baba O’Riley
Santana & Rob Thomas - Smooth
Live - Overcome
Jona Lewie - Stop the Cavalry
Michael Jackson - Smooth Criminal
Cyndi Lauper - Time After Time
Joe Jackson - Is She Really Going Out With Him?

Eigen keuzes:
Don Fardon - I’m Alive
Phillip Phillips - Gone, Gone, Gone
Hurts - Wonderful Life
Aerosmith - Falling In Love (Is Hard On The Knees)
Eddie Vedder - Rise

Ik heb uit allebei jullie lijsten ook weer nummers die ik vergeten ben.

En nu draait Bittersweet Symphony en ik vind dit zo’n zeiknummer ;’’)

O dit klinkt leuk. Waarom moeten mijn ouders nou weer per se de top 1000 van TV oranje op hebben staan.

Gelukkig ben ik niet de enige :’)

Verschrikkelijk! Ik snap gewoon niet dat zelfs mensen wiens lievelingsnummer het is het niet eens zat zijn…

Ik ben het niet zat ;p ik was vet pissig toen hij een paar jaar terug niet op één stond.

Leaf, ik ken echt niks van jouw persoonlijke 5 keuzes ;p

Ik heb geen idee hoe ik mijn stemlijst terug kan vinden, maar ik weet wel dat ik alleen maar op alles van John Mayer, alles van Mumford en alles van Tom Odell heb gestemd.
De oudere muziek boeit me verder niet, die komen toch wel hoog te staan zoals altijd.