Top 3 Literatuur

Zoals de titel al zegt: Wat is je top 3 qua literatuur?

En lezen je veel?
Heeft literatuur je voorkeur? Zo niet, wat lees je dan graag?
Wat is je favoriete literaire schrijver? Als je geen literatuur schrijvers kent: Wat is je favoriete schrijver?

Daar ben ik gewoon even benieuwd naar. Hieruit kan iedereen natuurlijk weer inspiratie halen voor te lezen boeken (en sommigen kunnen dit misschien ook gebruiken voor hun literatuurlijst op school!)

euhm heb wel een paar boeken…

cruise van susanne vermeer
marley en me is ook heel mooi
de serie van shopaholic

spannend/romantisch/lachwekkend heeft wel mijn voorkeur

susanne vermeer
sophie kinsella

ik ga nu beginnen met de reeks van de duivel draagt prada en de rest van die boeken.

Oeps, ik moet hem zelf natuurlijk ook wel invullen!

1. Een schitterend gebrek - Arthur Japin
  2. De tweeling - Tesso de Loo
  3. De zwarte met het witte hart - Arthur Japin
    En verder ook boeken als Schaduw in de wind ( Carlos Ruiz) en Boetekleed (Ian McEwan), maar dat is buitenlandse literatuur.

Ik lees aardig veel, als ik er tijd voor heb dan.
Ik hou op zich wel van literatuur, maar soms is het ook lekker om gewoon even Harry Potter of een chicklit te lezen.
Lievelings literaire schrijver: Arthur Japin, omdat hij vaak gewoon meesterlijke zinnen heeft.

Wat is je top 3 qua literatuur?
Ik heb niet echt een top 3, maar hier zijn drie boeken die ik niet zo lang geleden heb gelezen heb en heel goed vond:
De dochter van de circusdirecteur - Jostein Gaarder
De jongen in de gestreepte pyjama - John Boyne
De schaduw van de wind - Carlos Ruiz Zafón (ben ook heel benieuwd naar de opvolger ervan)

En lezen je veel? Ik lees best wel veel, maar in de vakanties veel meer, omdat ik in de normale week best wel veel te doen heb.
Heeft literatuur je voorkeur? Zo niet, wat lees je dan graag? Ik denk dat ik nu meer de overgang ben aan het maken van “gewone” boeken(niet de juiste naam er voor, maar weet er nu even geen andere)
Wat is je favoriete literaire schrijver? Jostein Gaarder (op het moment toch)

Ik heb hem gelezen en hij was heel leuk alleen ik vond the shadow of the wind leuker, eerlijk gezegd.

1 Daphne Du Maurier- Rebecca
2 Diane Setterfield- Het dertiende verhaal

Zojuist gekregen: Zafon- Schaduw van de Wind.
Op mijn verlanglijstje staat nog: John Boyne- De jongen in de gestreepte pyama. (de film heb ik gezien)

In het algemeen lees ik liever horror, thriller. Stephen King is mijn favoriet, evenals Preston&Child en Elizabeth George.

Hmmpff, moeilijke vraag. Ik weet er zo even geen 3 die ik echt geweldig vind.
Maar Phileine zegt sorry van Ronald Giphart vind ik in ieder geval wel errug leuk (:

Ik lees heel graag, helaas heb ik er niet altijd tijd voor.
Ik heb ook niet echt een top drie.
Ik lees graag alles van Dirk Bracke, Herman Brusselmans, Helen Vreeswijk, etc. Ook The Catcher in the rye van J.D. Salinger vind ik leuk. En natuurlijk de échte chicklits. :grinning:

up!
ik lees in andere topics ook heel veel mensen komt een vrouw bij de dokter zeggen maar die staat bij ons niet op de literatuurlijst hoor =o
(ik doe vwo misschien dat dat uitmaakt maarja…)

Ik zelf zou Joe Speedboat aanraden

Saskia Noort & Simone van der vlught vind ik heel goed, maar dat zijn literaire trillers.
Ik ben nu bezig in Tirza van Arnon Grunberg voor mijn literatuurlijst.
Opzich goed te doen maar wel heel apart.
De tweeling van Tessa de Loo is inderdaad ook heel goed!