tongzoenen

Hallo allemaal,

Ik schaam me er echt heel erg voor. Ik ben 18jaar en mn relatie van 2jaar is al een hele tijd over. Het probleem was; we tongzoende nooit. Een paar keer in het begin, maar toen ‘‘kon ik het niet’’ wat hij zei. Ik hield dus ook niet van tongzoenen en meer van ‘‘happen’’ en spelen etc.

Nu heb ik dus een date, en ja nu komt die tongzoen toch wel dichterbij. Maar ik vind het dood eng dat ik faal. Ik kan het gewoon niet… of misschien kan ik het wel maar moet er nog op geoefend worden… I dont know.
wat moet ik doen, want echt dalijk faal ik zo hard en denk hij; jeetje ze kan niet eens zoenen na zo’n lange relatie.

alvast bedankt

Gewoon spiegelen wat hij doet.

Zoiets gaat gewoon van zelf als je je op je gemak voelt bij diegene.

Dit. En je moet er gewoon niet veel overna denken, want dan raak je alleen maar in de stress…

dan voelde ik me nooit op mn gemak bij me ex? haha

eigenlijk vond ik het zelf ook altijd wel goor :’) daarom zit ik er nog eens extra tegen op :’)

Misschien kon je ex zelf niet zoenen? :’)

En hem gewoon laten leiden (:

kabooosh; haha daar heb je een punt :’)

wat een ex, dat hij dat zo bot zegt. laat hem gewoon leiden, en maak je er niet te druk om. het komt goed. :slightly_smiling_face:

Ja, eigenlijk vind ik het ook niet kunnen dat hij dat heeft gezegd. En als we ooit is tongzoende deed ie het zo dat we er toch niks van bakte. dus meer ‘‘plagend’’ zoenen werd het dan…
Dusja. ik zal me niet druk maken en het gewoon over me heen laten komen…

Goedzo :slightly_smiling_face: Het gaat je vast wel lukken hoor.

Er bestaat niet zoiets als ‘goed kunnen zoenen’ of ‘slecht kunnen zoenen’. Als jullie zoentechnieken (wat een woord…) overeenkomen, zal het goed lijken, en als dat niet zo is, zal de een de ander een ‘slechte zoener’ vinden en andersom.

Laat je dus niet zenuwachtig maken door een rotopmerking van je ex. Relax, dan komt het goed :slight_smile:

Is er iemand die kwijlen tijdens het zoenen lekker vind? Zo nee, dan bestaat er dus wel degelijk zoiets als ‘slecht kunnen zoenen’. :stuck_out_tongue:

iedereen zoent anders. bij mij is het sinds een paar maanden ook uit met mijn ex en ik had vorige week ook een date. nou die zoen was drama want we waren allebij iets anders gewend geloof ik. zaterdag maar weer eens proberen, wish me luck.

Neen echt , niet zoveel daarover nadenken! Dat die jongen dat zei is echt rot want nu zit jij met het idee dat je niet kan zoenen maar die nieuwe jongen kan jouw zoenen juist hélemaal geweldig vinden! Gewoon ervoor gaan , iedereen zoent op zijn manier …

Ik moet zeggen dat ik ook niet zo’n fan ben van een tongzoen hoor. Je krijgt die gore lap helemaal in je muil geduwd om er vervolgens maar wat mee te doen. Vaak krijg je dan ook nog het wasmachine effect: ze draaien maar wat rondjes zonder dat ze nu echt weten wat ze doen.
Een tongzoen kan heel lekker zijn, maar dan moet ie wel teder zijn.

Oh ik vind zoenen echt heerlijk, vooral die van m’n ex… die waren zo teder en speels.

en anders kan je altijd nog proberen eerlijke zeggen voor of na de zoen

of als een grapje ik hoop neit dat ik je ondergekweilt heb wand ik heb niet zoveel ervaring

Dat zou ik nou echt nooooooooit zeggen. Serieus gewoon niet.
Je zet jezelf echt voor gek.