Tongzoenen!

Heei,

Ik heb nog nooit gezoend, en ik heb wel gezegt tegen me vrienden van wel, omdat ik me schaam. Omdat iedereen al ontgroend is, en omdat ik er nog niet echt klaar voor was altijd.
Dus ik mag de 1e keer niet falen!! Hebben jullie please tips? Zodat het niet opvalt dat ik nog nooit heb gezoend?

Klinkt vast heel erg hopeloos, maar ik ben er al eigenlijk heel lang klaar voor,

xx
Btw, ik ben 15.

Ik was ook 15, no worries, maar weetje toen ik evenoud was als jij zocht ik dat ook steeds op op google enzo, maar het gaat echt vanzelf, echt waar!

Lekkere vrienden heb jij dat je niet eens durft te vertellen dat je nog niet gezoend hebt, en zeker dat je er over gaat liegen.

Wat je in ieder geval niet moet doen is een flinke roggel voorbereiden om die dan vervolgens liefdevol in zijn mond te zoenen.

Ja ik zoek altijd vanalles op op Google$. Nee dat heeft daar niet mee tte maken, ik lieg nooit. Maar ik ken hun, dan gaan ze dingen regelen in discotheken, en daar heb ik geen zin in als ik der niet klaar voor ben.

Ik was 19 en het gebeurde nog vies in de kroeg.
Daarna pas met mijn vriendje op mijn 21e.
Ja, ik schaamde in mijn pubertijd, maar achteraf lach ik erom.

Het is echt geen probleem een grote tip als het gebeurt er niet aan gaan denken van oh doe ik het wel goed gewoon genieten het gebeurd vanzelf!

Dit is net zoiets al liegen over dat je “nog” nooit bent verder gegaan dan zoenen. Hier lieg ik ook niet over, tegen geen een jongen waar mee ik bezig ben. Het voelt misschien wel een beetje awkward om “nee” te zeggen maar ze waarderen het wel.

Ik ben 16 btw.

Vooral niet over nadenken, als het tijd is dan gaat alles vanzelf. Een soort magie die tussen jou en hem hangt en trouwens… als je de goede jongen zoent dan maakt het hem echt niet uit als het wat stroever gaat hoor.

Ik was er altijd een beetje bang voor, de eerste keer is het misschien een beetje awkward, maar oefening baart kunst, en voor je het weet gaat het helemaal vanzelf :slightly_smiling_face:

:’)

Zoen gewoon met een random iemand, dan heb je dit ook weer gehad en hoef je je geen zorgen meer te maken.

Dit is zo’n triest topic.

Misschien ben jij wel een minderleuk mens en heb je daarom nog niet gezoent.

Hahaha nee want de minder leuke mensen hebben al wel gezoend he

Jezus, doe allemaal even aardig ofzo;o Fijn. De meeste mensen zijn hier superaardig, maar doe niet zo dom. Ik vraag gewoon wat, en je hoeft niet zo dom te doen ^^

Ohja, dat is ook zo! Helemaal vergeten. Denk er aub aan met wat je zegt alsjeblieft. Ik ben toevallig vroeger heel veel gepest, en zit daar nog steeds mee, ben ook heel onzeker. Liever zeg ik dit niet, maar denk er gewoon aan met wat je zegt!

Klopt. Ook al slaat dat nergens op, maargoed.

Oke en daarom mag je andere mensen minder noemen? Let jij maar even op je woorden. Pesten is erg natuurlijk maar om iemand anders minder te noemen, dat gaat toch wel ver? Dan verlaag je je naar het niveau van misschien wel je pesters.

T zal wel. Ik heb met de jaren geleerd van me af te bijten, en automatisch ook een botte reactie razendsnel teruggeven wanneer iemand mij kwetst. Dat is misschien niet goed, maar zo ben ik daardoor geworden.