Tongzoenen..

Hallo meiden!

Ik heb een tijdje zitten twijfelen om dit op het forum te plaatsen, het komt misschien wel een beetje stom over, maar besloot het toch te doen omdat er misschien wel een tip geplaatst wordt waar ik wat aan heb! :flushed:

Ik heb sinds een week een nieuwe vriend, een hele lieve jongen. We hebben al wel gezoend, maar zonder tong (wat ik trouwens heeeeeeeeeeeeeeeeel fijn vind!!! :flushed: :flushed: :flushed: :flushed: :flushed:) Nu gaf hij aanstalten om te gaan tongzoenen, en dat is nou net wat mij heel onzeker maakt.

Hiervoor heb ik één relatie gehad, en daar hebben we wel getongzoend, maar vond het echt vreselijk! :flushed: Het was een natte kledderboel, en heel veel (en vooral snel) rondjes draaien, was echt niet wat ik verwacht had, en hebben dit een paar keer erna nog gedaan en voor de rest gewoon zoenen, zonder tong zegmaar, wat ik wel onwijs fijn vond!

Maarja met de jongen waar ik nu mee ga, is wel helemaal gek van tongzoenen (en heeft ook redelijk wat ervaring, wat mij onwijs onzeker maakt), en we zijn al heel lang bevriend en hij heeft me wel eens laten weten dat hij ooit met een meisje getongzoend heeft wat hij echt vreselijk vond, ze bakte er niks van volgens hem. Maarja nu gaf hij dus aanstalten om te tongzoenen met mij, en eerlijk gezegd durf ik dat gewoon niet, ik blokkeer gewoon… Het heeft denk ik wel te maken met die eerdere ervaring (wat dus niet bevallen was), maar ook dat hij al redelijk wat ervaring heeft, en dat hij aangaf dat hij ooit met een meisje heeft gezoend wat het niet kon volgens hem, maakt het er ook niet beter op…

Nu heb ik het er al wel met vriendinnen over gehad, en die gaven aan dat ik het gewoon moet proberen, maar ik durf het gewoon niet, ben echt onwijs bang dat hij afknapt…

Ook kwam het dus ter sprake dat rondjes draaien niet echt de bedoeling is… (gelukkig maar, want dat beviel me dus ook helemaal niet hihi! :flushed:), maar wat dan wel?
Sommige zoenen ook door het puntje van elkaars tong te raken en dan weer je mond dicht te doen?

Jullie denken waarschijnlijk; waar maakt ze zich zo druk om?!
Ja, dat is ook zo. Maar ben gewoon onwijs bang dat hij echt enorm afknapt…

Ik ben ook al 18, en schaam me er gewoon een beetje voor. :dry:

Ik hoop gewoon dat jullie misschien een tip hebben, en eventueel zouden willen laten weten hoe jullie ‘tongzoenen’, ik snap dat er geen vaste manier is, en dat er ook geen ‘how to’ is, maar het zou gewoon fijn zijn als jullie dat zouden kunnen laten weten! :wink:

Alvast allemaal super bedankt!

Je kunt hem ook een beetje ‘sturen’, maar dat jouw eerste ervaring echt als een wasmachine ging, betekent niet dat hij dat ook doet. Ik zou het gewoon proberen en als het niks is zou ik dat aangeven.

Gewoon proberen, zekere voor het onzekere toch!
+ Als een jongen afknapt op dat je ‘‘niet kan -tong-zoenen’’ is het ook geen echte man.
Succes :wink: :wink:

http://forum.girlscene.nl/forum/liefde-boys/officieel-zoen-topic-2-225156.0.html