Tongschraper

Hee,

Ik wil graag zo’n ding aanschaffen. Ik heb nu wel aan de achterkant van me tandenborstel zo’n tongschraper ding zitten, maar daar durf ik niet tot vanachter aan m’n tong komen omdat ik dan bang ben dat ik ga braken.
Heb je dat met een tongschraper ook, of is dat speciaal ontworpen tegen braken?
En hoe werkt zoiets? :slightly_smiling_face:

Het is een soort van half rondje, tenminste ik zag dat bij m’n oma staan haha. Aan dat halve rondje zitten dat aan beide kanten een stokje. Volg je het haha?

Maakt niet uit wat het is; als je met een voorwerp achterin je keel komt dan wekt dat je braakreflex (meestal) op. dus niet te ver doen.

Aan beide kanten een stokje? Wat bedoel je daarmee?

http://bin.ilsemedia.nl/m/m1aysfuwj9o6.jpg

Zoiets?

ik doe het elke dag, het went
in het begin kan je een beetje kokhalzen maar dat is na een paar dagen voorbij

je moet het juist wel op het achterste van je tong doen anders heeft het geen zin want daar zitten de meeste bacterien

Uhm dat plaatje, alleen heeft m’n oma dat stuk waarbij dat handvat naar 1 dikke ding gaat niet, dus moet ze het met 2 handen vasthouden haha. Lol, wat een vreselijke uitleg sorry.

Ik snap het wel hoor!
Het kan idd wel achter in je tong, je moet gewoon even wennen.

Dus je oma heeft dit? haha
http://businessyogaonline.com/wp-content/uploads/2011/09/l_tongschraper.jpg

Ik gebruik het ook maar je kan wel helemaal tot achter ‘schrapen’, je gaat er meestal niet van braken.

Helpt voor geen meter.
Ik poets mijn tong met tandpasta als ik mijn hele gebit heb gedaan.
Spoelen en met de haartjes van mijn tandenborstel ga ik over mijn tong heen.
Geen tongschraper nodig.

Ik heb er een van de hema, vind het wel fijn. Niet te ver in je mond anders krijg je wel braakreflexen

er blijven altijd bacterien achter op je tandenborstel en daarmee ga je lekker over je tong smeren? ;’)

helpt zeker wel hoor. anders zouden tandartsen het niet aanraden.

Doe ik ook hoor, volgens mij is dat niet zo erg. Die bacteriën zitten toch al in je mond.

Doe ik ook gewoon hoor… Ik heb er nooit problemen mee gehad.

Ik doe het ook gewoon als ik mn tanden heb gepoetst met mn tandenborstel.

Net alsof er geen bacteriën er op die schraper blijven zitten?

En die bacteriën zitten er vast de volgende dag ook nog. Iedere dag een nieuwe tandenborstel dan maar? Ik denk dat dat geen kwaad kan. Gewoon iedere twee maanden een nieuwe. Niet te druk maken om die bacteriën, vergeet niet dat ze je helpen bij het versterken van je weerstand, je wordt er dus niet alleen maar ziek van, het maakt je in zekere zin ook sterker.