Tongpiercing

Hallo allemaal,
ik wil al 3 jaar een tongpiercing maar het mag niet van mijn ouders.
ze vinden het een te risicovolle piercing. ( ben inmiddels 17 ! )
ze zijn sowieso al niet zo’n piercing gek sinds mijn lichaam mn navelpiercing heeft afgestoten en daar nu een litteken zit,( deze piercing mocht trouwens wel van me ouders ! ) Ook heb ik verder een Helix (boven in je oor) en die staat super, en heb ik nog steeds !

maar heeft iemand misschien tips hoe ik me ouders kan overhalen?
Heb het ze beloofd niet stiekem te doen, maar ze weten wel dat ik hem graag wil…
& misschien wil iemand zijn ervaring delen met positieve voordelen aan een tongpiercing?

xx

ik heb al 2 jaar een tongpiercing ben nu 16 dus heb hem vanaf mijn 14e.
het is wel een risicovolle piercing maar als je he bij een goeie shop laat zetten controle ze ook of ze hem wel bij je kunnen zetten. stel je ouders anders voor om hem zelf te betalen of doe je dat al?

nouja, positieve voordelen zijn er niet, want een piercing is nutteloos, hoewel ik zelf ook obsessed ben met piercings etc.

ik denk dat er neit echt een manier is om ze over te halen, behalve dat je met ze naar de piercer kunt gaan en het gaat bespreken etc.

verder moet je de keuze van je ouders respecteren en gewoon wachten vind ik

ik zal hem zowiezo al zelf betalen, maar dat is geen probleem.
ben al blij als ze toestemming geven, ook al heb ik die niet meer van ze nodig als je 17 bent ! maar gezien ik beloofd heb t niet stiekem te doen… en het is altijd fijn als je ouders achter je staan toch!

Het is indd wel een risicovolle piercing. Maar bij een goede piercer moet het geen problemen zijn. En je moet goed schoon houden. that’s all.
Maar voordelen aan een piercing is er niet echt…
Zoent lekker? haha.
Wacht anders tot je 18 ben dan mag je over je eigen lichaam beslissen lijkt mij?

Het is sowieso en niet zowiezo -.-’’

Anyway, ik heb ook een tongpiercing, en mijn ouders vonden het nou ook niet echt geweldig, maar we zijn gewoon naar een goede shop gegaan, die hebben eerst goed gekeken of het uberhaupt wel kon, nou ja, toen ik 'm had laten zetten zwol m’n tong echt enorm op, ik kon niets meer, niet meer praten, eten of drinken en was kotsmisselijk. Nou ja, dat was na een week voorbij en sindsdien nooit meer last van gehad. En o ja, als ze zich zorgen maken om je tanden, zeg dan dat als de tandarts zegt dat je piercing schade heeft veroorzaakt aan je tanden je 'm er gelijk uit haalt (en dus niet teveel klote met dat ding, want je tanden gaan er aan als je dat doet).

Dat probleem heb ik ook, ik wil m zooo graag.
maar m’n ouders vinden het associaal staan :crazy_face:
maargoed, ik ga het wel gewoon stiekem doen.
want ik moet en zal dr een krijgen :stuck_out_tongue:

Ik wil ook een tongpiercing maar ik moet wachten tot de examens voorbij zijn :S

Nou wachten tot je 18 bent en dan kun je er eentje nemen.

mag hem nu ook al zonder toestemmig…
maar me ouders zeiden eerst 18 toen weer 21 en nu is het van ja als je het huis uit bent. maar ik ga toch niet zo lang wachten?:face_with_raised_eyebrow:

Ik heb ook een tongpiercing , en dat je tanden eraan gaan is een fabeltje, of je moet de heledag op je tong piercing gaan zitte knauwe :wink:

Mree , je kunt tegen je ouders zeggen dat er niet veel fout kan gaan als je het bij een goede piercing shop doet , ze kijken eerst naar je tong of je uberhaupt wel een piercing kan , inverband met je aders.
En je kan daar vertellen dat je niet tegen je navelpiercing kon , miss dat ze dan een advies kunne geven of je het wel of niet moet doen

+ mochten je ouders het zoooo erg vinden of bang zijn dat je n litteken krijgt als je m niet meer wil , hij is binne 2 uur dicht gegroeit.

En anders nog n jaartje wachten , 18 mag je het toch zelf beslissen?

Goodluck!
x

Mah ik zou het me niet laten verbieden (vooral niet als je 18 bent), maarja ik weet niet hoe jouw relatie met je ouders is :3

ik ga geen dingen stiekem doen, wil gewoon dat me ouders het goed vinden als ik hem zet. ! niet dat ik een moederskindje ben enzo,
en verder snap ik hun reactie etc ook wel alleen wil ik het zo graaag!
én ik ken een goede zaak waar ik hem kan laten zetten !

Ik vind dat je ouders respect moeten hebben voor de keuzes die je maakt. Het is heus niet de enige beslissing in je leven waar je ouders het niet direct eens mee zullen zijn :–P

pff als me ouders nou gewoon mee werkte en ff ja zeiden
kon ik hem gewoon gaan zetten !!

ik ben zonder overleg naar de shop gegaan xD.
toen waren me ouders erachter gekomen. maar ik heb hem inmiddels al een half jaar :stuck_out_tongue:

ben wel benieuwd hoe me ouders zouden reageren !
maar ikben niet ieman dide het stiekem zou doen, al helemaal niet omdat ik het ze beloofd heb, ( moest ik van ze beloven anders mocht ik me helix niet ! )

Dat je tanden er aan gaan is echt geen fabeltje. Een vriend van mij had ook een tongpiercing, zat er heel de tijd meer te spelen en nu heeft ie zo’n lelijk boogje tussen z’n voortanden en is het glazuur naar de haaien. Zolang je niet met een tongpiercing gaat zitten spelen is er niets aan de hand.

aan je bericht te zien , maak ik op dat het alsnog een fabel is,
ik hoorde ook als je een kunstof balletje neemt de kans ook kleiner is op slijtage van je tanden, als je hem mag wisselen dan in heb begin krijg je vast gewoon zo’n zilveren van chirugisch staal net als het staafje!
en een tongpiercing is ook niet echt om mee te spelen :stuck_out_tongue:

Nee het is echt geen fabel, ik heb zelf een tongpiercing en mijn tanden gaan er echt verrot van. Ik speel echt bijna nooit, en dat meen ik en er is een stukje van mijn tand afgebroken. Onbewust in je slaap kan je ook er mee spelen enzo geloof mij.
En die kunstofballetjes die zijn gewoon echt kut, die breken door de midden als je gaat eten of als je kauwgom kauwt. Verschrikkelijk irritant.