Tongpiercing?

Ik wil zo graag een tongpiercing, maar ik durf niet omdat ik best ontstekings gevoelig ben, dus vandaar.
Doet het veel pijn, en heeft iemand wel is een ontstoken tongpiercing gehad?

xx

als je ontstekingsgevoelig bent,
zou ik goed nadenken als ik jou was.
maarja,
het groeit ook zo weer dicht als je hem eruit haalt.

@shanonx
Ja daarom, maar ik wil het wel heel graag.
En het is ook nog best prijzig vind ik, en om 'm dan vanwege die ontsteking dicht te late groeie vind ik zonde van m’n geld.

jaa, dat snap ik dat je dat zonde vind.
wil je het al lang of heb je nu zo’n fase?
ik heb namelijk een paar weken heel graag een navelpiercing gewild,
mocht niet vanwege een andere piercing die was onstoken.
gelukkig maar, wil hem nu al niet meer.

nee wil het echt al lang.
ja dat snap ik, haha.

hehe,
nou ik weet het niet! sorry.
als je ontstekingen krijgt is het zwaar klote,
en zonde van je geld.
maar je kan het ook niet krijgen,
door het goed schoon te houden etc,
aan de regels houden (;p),
en dan heb je waar voor je geld!

Ja je hebt gelijk, dat zeiden ze in de piercing shop ook, goed schoonhouden enzo, ik gaat het wel avonturen, haha!

Dat geld niet voor iedereen, en je moet hem niet alleen schoonhouden, maar denken aan meerdere dingen. Als ik bijvoorbeeld ziek ben, of ziek moet worden, dan beginnen al m’n piercings als een gek helemaal rood en gevoelig te worden, echt vreselijk. Ook moet je oppassen dat je niet teveel afvalt/aankomt etc etc. En de een reageert gewoon wat makkelijker op een piercing dan een ander, zoals ze zei, ze is heel onstekingsgevoelig, als ik jou was zou ik het dan niet doen, tenzij je goed rekening kan houden met de rest.

mijn moeder heeft ereen, ze zei dat haar tong wel heel dik werd maar verder had ze er geen problemen meer had : )

Ik heb nooit een ontsteking of wat dan ook gehad.
Je tong wordt natuurlijk dik/zwelt op na het zetten van de piercing. Ik leefde de eerste paar dagen ook alleen maar van soep :’) hahaha.
Maar heb er verder helemaal geen last van gehad en ben er superblij mee!

Bij mij deed het piercen zelf totaal geen pijn, ik voelde er niets van. Alleen de volgende dag ging m’n tong enorm opzwellen en het duurde een week voordat ie weer een beetje z’n normale formaat terug had en ik weer normaal kon eten en drinken. Maar verder heb ik er nog nooit last van gehad.

Ik vind tongpiercings niet mooi (: Je gaat toch geen gat maken in de grootste spier van je lichaam?.. Maar je moet het zelf weten hoor, als je ontsteking gevoelig bent zou ik het al helemaal niet doen.

ik wil er ook eentje (:
Ik zou het gewoon doen eigenlijk :wink:
goed informeren bij de piercer , een GOEDE piercer! en als er problemen ontstaan gewoon direct teruggaan of bellen [als je nog kunt praten :stuck_out_tongue:]
dan komt het wel goed.

Een piercing hier lijkt me idd niet zo praktisch

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Latissimus_dorsi.png

Het doet niet echt pijn, in de zin van dat een injectie/bloedprikken ook niet pijn doet (natuurlijk voel je het wel maar dat stelt gewoon niks voor). Het voelt eventjes heel vreemd, maar na een dag ben je al gewend aan dat staafje :slightly_smiling_face:
Vinden je ouders het ook goed?

hehehe.
& ik vind tongpiercings ook niet mooi, maar meer omdat ik het een eng idee vind, een gat door je tong, maar je moet het natuurlijk zelf weten. Maar als je heel ontstekingsgevoelig bent zou ik het zeker niet doen.

Ik vind het echt niet mooi, ik zou et niet doen…

bij mij spoot ze een verdovende spray op m’n tong. dat was echt zo fijn. ik voelde geen pijn, maar wel hoe de naald er doorheen ging (was best vet).
eten deed eerste paar dagen wel pijn, maar opzich viel het me mee.
gewoon goed spoelen en soms paracetamolletje slikken.
als je het echt graag wil zou ik het gewoon proberen. het is dan wel 50 of 60 euro, maar anders zul je nog heel lang met de vraag rondlopen hoe het zou zijn geweest. je kunt het natuurlijk ook altijd even navragen bij de piercer.

Ik vond het wel vrij naar voelen. Maar dat is niet de reden om het niet te doen want daar heb je na een weekje lichte irritatie geen last meer van.

En wat je onstekingsgevoeligheid betreft… Dat moet je toch aan iemand anders vragen. Het kan gebeuren dat je piercing ontsteekt, dat is naar. In je tong al helemaal. Ik had dat in ieder geval niet.