Tongpiercing

(ik wist niet goed waar ik mijn vraag moest plaatsen, dus vandaar hier)

Ik heb nu al bijna 2maand een tongpiercing…en nu had ik 2 vraagjes voor de mensen die ook ervaringen hebben met een tonpiercing

1. hoe verwissel jij je tongpiercing…de nieuwe eerst reinigen met bijvoorbeeld mondwater? ik heb geen idee
  2. is het verstandig om hem eruit te halen voordat je naar de tandarts gaat

alvast bedankt :slightly_smiling_face:

Geenidee
Upje

[i]Ik heb mijne al 2 jaar en ik doe hem nooit uit als ik naar de tandarts ga, normaal groeit hij niet dicht na 2 jaar maar in jou geval zou ik hem zeker niet uit doen ! je tong is een fel doorbloedde spier dus je gaatje gaat snel weer toe gaan als je hem nogmaar zo kort hebt… de tandarts gaat wrsl wel vervelend doen over je piercing en zegge dat hij slecht is voor je tanden enzo… maar nix van aantrekke ! :stuck_out_tongue:
Voor ik een nieuwe piercing indoe leg ik ze altijd even in een bakje met listerine ofzo dat volstaat meestall, en anders kun je ze ook in kokend water leggen…

x[/i]

ik heb mijn tongpiercing nu 3 jaar,
ik doe het nooit uit als in naar de tandarts ga,

als ik een nieuwe indoe poets ik m een beetje met wat listerine,

kwil zo graag nen tongpiercing
mensen dat da hebben
doet da veel pijn ??

1. Ik draai em gewoon los, verder niks speciaals…
  2. Muh, lijkt me niet. Als het nodig is dat ie eruit moet zegt ie het zelf wel maar het is nooit echt nodig lijkt me.

1: gewoon losdraaien en een andere erin doen, ik spoel hem gewoon even af met wat water, niets speciaals
2: Ik doe hem nooit uit vr de tandarts, en hij zegt er ook nooit iets van.

Ik heb hem btw al 3 jaar :slightly_smiling_face:
En iemand vroeg hier of het pijn deed, ik heb helemaal geen pijn gehad, maar dat hangt van persoon tot persoon af :slightly_smiling_face:

bedankt voor jullie reacties , doe er morgen een andere in :grinning:

is bij iedereen verschillend, het ligt aan je pijngrens
bij mij deed het geen pijn, maar bij mn neefje wel da lag zelf te huilen,
dus…

over iets meer dan een jaar,
ga ik er ook een nemen (L)!
kan echt niet wachten. wil t al vanaf m’n 12e. maar mn ouders zijn het er niet mee eens en ik ga naar de USA en daar moet ie er mss ook uit dus als ik terug ben is dat het 1e wat ik doe !

1. hoe verwissel jij je tongpiercing…de nieuwe eerst reinigen met bijvoorbeeld mondwater?

ik heb me piercing al 4jaar.
toen ik een nieuwe wou ben ik gewoon naar de piercingzaak geweest.
daar hebben ze hem voor mij verwisselt.
het is natuurlijk wel belangrijk dat je hem eerst reinigt.maar ik kreeg een flesje mee voor het reiningen

1. is het verstandig om hem eruit te halen voordat je naar de tandarts gaat

de keuze is natuurlijk aan jou.maar het zou denk ik wel handiger zijn voor de tandarts

Ik heb al 2 jaar mijn tongpiercing en het bevalt me prima

1. hoe verwissel jij je tongpiercing…de nieuwe eerst reinigen met bijvoorbeeld mondwater? ik heb geen idee
    Ik bijt als het ware het staafje tussen mijn tanden zodat je het bolletje kunt zien. dan pak ik een tissue en draai het bolletje er af dan haal ik heel de piercing er uit en ontsmet deze (met alcohol) en stop hem weg de nieuwe ontsmet ik ook en doe ik weer terug in
    Ik haal mijn piercing er niet uit… voor de tandarts sterker nog ik heb me ingeschreven bij de studie tandheelkunde :fu: maargoed de tandarts owrdt egt niet boos op je ofso de mijne iig niet

Ik heb geen zin om een nieuw topic aan te maken, dus zet ik m’n vraag hier wel (:
Ik ben van plan een tongpiercing te laten zetten, maar maakt het veel uit wat voor dikte piercing je neemt? Daarmee bedoel ik qua keuze wat je hebt als je nieuwe wil kopen. Want een vriendin van me heeft geloof ik 1,2 mm en een andere vriendin 1,6 mm

tongpiercing met 1,2 mm? Dat is de dikte van een neuspiercing of labret. (zo één boven je lip)

Een tongpiercing wordt bij een goede piercer altijd gepierced met een dikte van 1,6 mm.

De balletjes die je los kunt kopen moet je dus ook op dikte 1,6 mm kopen.

Ja, ik leg de nieuwe even in het mondwater of ik spoel het af met water.
    ik heb echt nog nooit mn tongpiercing eruit gehaald voor de tandarts, mijnte heeft er ook nog nooit wat over gezegt, en ik heb em al bijna 2 jaar.

valt een tongpiercing op met praten??
want ik mag het niet van mijn ouders
en ik ga volgende week misschien laten zetten

als je hem net hebt ‘pwlaat je zo-phlf’
Ja, dat valt op.

Gewoon op een vrijdag ofzo laten doen, een grote bak ijs kopen en bij een vriendin gaan slapen.
Dat was mijn tactiek en na 1,5 dag kon ik alweer normaal eten en praten, alleen niet te snel nog omdat je ff moet wennen.
M’n vader mocht het niet weten en het is hem totaal niet opgevallen.

Haha alsof je tandarts dat gat niet zou zien :’)

maar het gaatje is dus 1,6 mm! Dat valt dan echt super mee! Ik bedoel later als je hem niet meer wil, ivbm werk ofzo, dan ziet niemand dat je er ooit een gehad hebt! Maar mijn vragen:
Bloed het heel veel?
Hoeveel kost het?

Maar wat vinden jullie over ‘types’’ om het zo maar te noemen, kan het bij iedereen?