Tongpiercing.

Hey allemaal.

Ik weet dat hier genoeg topics over zijn en I’m sorry maar ik heb een vraagje…
Ik wil graag een tongpiercing, maar ik ben zo bang dat het veel pijn gaat doen enzo.
Heeft iemand van jullie een tongpiercing of heeft iemand misschien info voor mij?

Alvast heeeeeel erg bedankt! :couplekiss_man_woman:

JNKOMATIC xxx

Zelf heb ik geen ervaring met een tongpiercing, alleen mijn stiefzus heeft er eentje en die vond het totaal geen pijn doen.
Ik denk ook dat het verschilt per persoon. Ik denk dat het met een tongpiercing zetten niet veel pijn doet omdat het echt maar een paar seconde duurt, alleen het eten erna enzo wat lastiger. Had ik ook al met mn lip namelijk, ongeveer 2 weken.

Dankje voor de info :slightly_smiling_face:

Ik had vandaag een nederlands toets, en we kregen een tekst. En die ging over piercings (uit het nrc handelsblad ofzo).
Maar daar stond in dat bij die pierce studio’s het allemaal heel onhygienisch is… sommige mensen lopen acuut hiv, en hepatitus B op. Die piercing kan ook in je tong groeien en dan moet je naar het ziekenhuis. En er bestaat ook geen opleiding voor piercen ofzo, dus er bestaan geen experts. Degene die jou dan zou piercen heeft het waarschijnlijk van een how-to-do filmpje geleerd. Gebruiksaanwijzing of weet ik veel. Oh en het beschadigt je tandglazuur!!! En als je tandglazuur weg is, krijg je een gele vlek (dat zit daaronder).
Maargoed. Ik weet er verder ook niks vanaf hoor, haha!
Succes :wink:.

ik hb een tongpiercing, ik vond het echt geen pijn doen!
maar dat verschild ECHT per persoon, iedereen zn pijngrens is anders!
en ik heb geen gele vlekken op mn tanden hoor, je glazuur gaat er alleen af als je heeel erg veel met je piercing speelt,

en ff terug te komen op hester, meeste hebben een opleiding/cursus tot piercer gehad, anders magge die mensen niet eens piercen !

Ben het met smurfkuh eens… ik ken genoeg zaken die echt een diploma ervoor hebben hangen :wink:

idd zonder “papiertje” magge ze niet eens andere mensen piercen,

tsjaa… weet waar je aan begint
het is echt heel slecht voor je tanden, maar ook is het een groot risico op ontstekingen
als je het doet, let dan wel op of er zo’n papiertje hangt !
bovendien lopen er ook nog aderen onder je tong… ik weet niet precies hoe het zit,
maar als je aderen horizontaal lopen geloof ik, dan komt je tongpiercing scheef,
maar dat zou ik dus ff van te voren navragen, want dat had een vriendin fn me ook !

ik vind het persoonlijk wel heel mooi, maar ik mag het niet fn mn ouders, omdat het zo slecht voor je tanden enzo is

bij mij is ie ook scheef gezet, alleen je ziet er niets van :slightly_smiling_face:

ik weet niet in welke piercingshop dat nrc handelsblad is geweest maar als je gewoon jezelf goed voorbereid en goed gaat kijken wie bij jou een tongpiercing kan gaat zetten komt het wel goed hoor… ik heb al mijn piercings bij 1 piercing/tattooshop in alkmaar laten zetten en ik moet zeggen dat dat daar er allemaal erg hygenisch aan toe gaat…

verder heb ik geen tongpiercing hoor, ben laatst met een vriendin meegeweest die hem liet zetten, en ik was gelijk genezen, zei werd namelijk helemaal niet lekker en moest overgeven, ok heeft ze best lang met een dikke tong gelopen, nu hoeft dat natuurlijk iet te betekenen dat dat bij jou ook zo zou zijn, ieder mens is anders

afijn heel verhaal haha, maar ik vind een tongpercing wel mooi bij meiden, maar dan moet die niet zo heel erg ver naar voren zitten

Mijn zus heeft er een, ze heeft eigenlijk helemaal geen pijn gehad alleen nogal moeite met eten de eerste week. :’)

ik heb er 1, en het deed zooooooooo pijn he, ik bloedde vet veel en kon 1,5 week niet normaal eten en praten…

okee nu even serieus. ik heb er wel 1, alleen 2 dagen last van gehad en je voelt er niks van als het gezet wordt. maarja, altijd spannend, piercing laten zetten.

Myn moeder heeft 10 jaar geleden een tongpiercing laten zetten op een concert :\ maar het deed helemaal niet pyn en haar tong is nooit opgezwollen geweest, en 1 jaar later had ze er nog een laten zetten omdat die ander te ver naar achter stond :\ ook geen last van gehad maar ja dan haal je die er toch uit =P mijn zus heeft vorig jaar een tongpiercing laten zaten in hoensbroek en daar werd het heel goed gedaan met veel uitleg en zo en zij heeft er ook geen last van gehad ed eerste twee daagjes met eten maar daarna had ze geen last meer en zij is roodharig en dus super gevoelig =P maar ja ik weet niet

Xjes

Ik heb er een gehad, 2 jaar ofzo, en ben zo blij dat ie eruit is :slightly_smiling_face:
Het zetten deed geen zeer, daarna was het alleen 2 of 3 dagen ff lastig met eten omdat je tong heel dik wordt, maar veel ijsjes eten helpt wel
Ik heb de mijne eruit gehaald omdat ik hem telkens voelde zitten, tegen mn gehemelte deed het zeer en onder mn tong had ik al een ontsteking gehad, terwijl ik hem wel goed schoon hield enzo! Ook is er bij mij een stukje van mn kies afgebroken erdoor omdat ik tijdens het eten op mn balletje beet…

Oja, en ik ging er door slissen :zipper_mouth_face:

ik wil ook al heel lang een tongpiercing maar ik durf het niet te laten zetten, hetzelfde geld voor een wenkbrauwpiercing, die durf ik ook niet te laten zetten, ik de herfstvakantie wil ik een neuspiercing laten zetten en ik wil ook zodra ik weer geld heb nog 2 piercings bovenin mijn ook erbij zetten (heb er daar nu ook 2 )

Als het gaat ontsteken… ben je de pineut :smirk:

Daarnaast kan het je smaakpapillen aantasten, dus je kan je smaak kwijt raken als die slecht gezet wordt.

OMG!! Dat is zóóó een zever… Elke piercer heeft een diploma en zéker moet hij of zij daar een opleiding voor volgen!!
En het gaat er ook hygiënisch aan toe, ze halen alles uit een steriele verpakking ensoow… Let er gewoon even op (anders zeg je iets)
Ik heb er ook eentje
Deed helemaal geen pijn, maar mijn vriendin had gigantisch veel pijn.
Veel ijsjes eten (maar daar zitten veel calorieen in, dus ik zou zeggen: eet ijsblokjes, heb ik ook gedaan) Daar wordt je tong ook niet dik van
Qua eten ging het bij mij ook erg goed, had alleen last met pasta, die slierten blijven achter je piercing haken (alleen in het begin)
Euhmmm

Moest je nog iets willen weten, note me even weet er best wel veel over :wink:

XX

Heeeee, die toets heb ik ook gehad! :stuck_out_tongue: