tongpiercing zelf door prikken..

Heeii,

ik heb ongeveer een jaar geleden een tongpiercing laten zetten, en ik heb hem 2 maanden geleden uit moeten doen omdat ik werd geopereerd inmiddels was hij na een dag in het ziekenhuis digt gegroeid echt vervelend nu 2 maanden later wil ik hem toch echt weer doorprikken, maar zodra ik naar een shop ga betaal ik weer het volledige bedrag en ik heb geen idee hoe ik hem zelf door moet prikken.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

xx

dit hoort in het algemene piercing topic, maar ik zou gewoon naar de shop gaan aangezien hij er al 2 maanden uit is denk ik dattie aardig is dichtgegroeid.

jaaa ik krijg hem er wel in zeg maar van boven en onder alleen dan blijft die in het midden hangen :stuck_out_tongue:

uppje (a)

Heb geen verstand van piercins, maar mij lijkt het niet slim als je het zelf doet.

this niet zelf zetten he maar gwoon doorprikken:P

Ga gewoon naar een piercingshop als je er weer wat in wilt hebben.
En dit moet eigenlijk in het piercing-topic.

maar als ik naar piercing shop ga dan kost het me weer 50 euro :stuck_out_tongue: en ik heb al voor 160 euro aan piercings dus denk dat niet eens mag van ouders xd

Dat zou ik echt niet doen, het piercen van een tong is niet zonder risico’s en ook al is het alleen doorprikken, ik zou het risico niet willen lopen dat je toch verkeerd prikt en een ader of wat dan ook raakt, om over de hygiëne nog maar niet te spreken.

Het is maar geld… in je tong zitten allerlei zenuwen he, als je verkeerd prikt heb je een probleem.

Beter 50 euro dan dat je een dikke ontsteking krijgt, lijkt mij. xD

bovendien heb ik ooit een keer gehoord dat onder de tong heel veel zenuwen zitten en dat het een heel gevoelig deel van je lichaam is. ik zou niet graag door die zenuwen willen prikken per-ongeluk…

Ik zou het risico zelf niet willen nemen, maar er zijn op zich nog best veel meiden die dat gewoon zelf doen. De kans op een ontsteking is alleen zo groot als je niet de juiste methode en de juiste (gesteriliseerde) spullen gebruikt. Een ontsteking lijkt heel onschuldig, maar als dat echt niet goed gaat kan iets dat op het eerste gezicht heel onschuldig leek, uitgroeien tot iets waar je echt problemen mee kan krijgen. Alleen doorprikken zal vast een stuk eenvoudiger zijn, maar ik zou echt gewoon terug gaan naar de winkel.

Vraag eerst hoeveel ze ervoor vragen dan voor alleen doorprikken? Gewoon even bellen en uitleggen dat hij dus wel tot de helft erin kan.

Als ik mijn oorgaatjes doorprik (gewone oorbellen) dan worden ze daarna altijd opgezwollen en gaan ze een beetje zweren. Bij een tongpiercing kan dit heel gevaarlijk zijn! Ik zou dus maar naar de shop gaan.

Algemeen piercing topic, slotje! :slightly_smiling_face: