tong na amandeloperatie

Zijn al topics over amandeloperatie, maar had even een specifieke vraag.
Ik ben dus 21 januari geopereerd aan mijn amandelen. Mijn keelpijn is nu over, maar ik heb nu het gevoel alsof er een stukje uit mijn tong is gesneden ofzo. Het doet zo’n pijn als er ook maar iets overheen of tegenaan komt. Deze pijn straalt ook heel erg uit naar mijn oren (oorpijn scheen wel normaal te zijn in de eerste week na operatie).

Ik kan ook niet meer op mijn linkerkant van mijn hoofd liggen. Ik krijg dan zo’n verschrikkelijke pijn dat ik gewoon echt wel kan huilen. Ik wilde weten of meer mensen hier last van hebben gehad, want het lijkt mij niet echt normaal. Ik kan nu namelijk na 9 dagen nog steeds niks eten of drinken door de pijn in mijn tong.

Oja, ik had trouwens afgelopen week ook wel pijn in mijn tong, maar dit was meer spierpijn ofzo…

Het schijnt wel dat ze niet zachtjes met je tong omgaan.
Ik moet zelf 25 maart geopereerd worden aan mij amandelen.

Maar is er niemand die even kan kijken wat er aan de hand is? Eigenlijk heelt een tong heel snel, dus denk dat je daar geen last meer van zou moeten hebben.
Heb je geen boekje gekregen met een nummer die je altijd kan bellen? Misschien weten die meer (:

Ja vandaar ook die vreselijke spierpijn in mijn tong haha. Maarja dit voelt gewoon echt vreselijk. Mijn moeder belt de KNO-arts, maar ze denkt zelf dat dit niet heel ernstig is. Ik denk ook niet dat ze aan de telefoon begrijpen wat voor pijn ik precies heb. En ik kan mijn tong nauwelijks bewegen dus heb liever niet dat iemand eraan zit, maar als het moet… Ik kan de laatste nachten ook gewoon echt niet meer slapen
Zou het niet kunnen dat ze een zenuw hebben geraakt ofzo?

Sterkte in ieder geval met je operatie! Voor mij was het geen pretje

Ik heb ooit eens in mijn tong geknipt, en binnen een week was het over zei me moeder.
Dus ik denk niet dat het klopt dat jij nu nog zo’n pijn hebt, maar ik heb er zelf geen verstand van.
Misschien eventjes de dokter bellen?

Haha in je tong geknipt :’). Ja ik kon er ook helemaal niks op internet over vinden.

Ik heb 7 januari mijn amandelen en poliepen laten verwijderen
heb tot 15 dagen na de operatie amper geeten en gedronken
heel erg veel pijn gehad aan tong en keel :slightly_smiling_face:
Was normaal

Ja de pijn in mijn tong is ook wel over, maar het zit op 1 bepaald plekje. Ik weet niet echt hoe ik het uit moet leggen. Helemaal achterin. Aan de andere kant kan ik namelijk gewoon eten. Maar aan de kant waar ik pijn heb, had ik ook 2 amandelen misschien heeft dat er iets mee te maken ? :’)

Ik kan het me niet meer echt herinneren was namelijk nog maar 6 toen ze weg werden gehaald.

Kreeg wel pijnstillers die je in je hol moest duwen xD Ik geloof niet dat ik er heel lang last van gehad heb.

Hoo komt mn stiefvader aan: ja is vast normaal en ze kunnen er toch niks aan doen dus het heeft geen zin om te gaan ¬¬

Ik ben zelf ook geopereerd daaraan vorig jaar oktober maar dit heb ik niet gehad.
Wél dat ik mijn smaak nog steeds niet terug heb en denk dat hij ook niet meer terug zal komen… Ik denk dat het vanzelf overgaat en dat het nog moet genezen.
Ze doen trouwens niet zachtjes tijdens de operatie, want mijn hele kaken deden nog een maand zeer >.<

Heb je je smaak nog steeds niet terug?! Ja ik kan ook alleen op dat specifieke deel niks meer proeven, maar alleen dus pijn. En ik heb totaal geen pijn aan mijn kaken gehad

Was nog klein en had een schaar in m’n handen. :'D

Wrm worden jullie amandelen weggehaald? tong ge-knipt?
Huuh, zal dat ook bij mij gebeuren?

Up.

Omdat ze 5 maanden aaneen ontstoken waren

Volgens mij worden je amandelen er sowieso uitgehaald.

OT:
ik denk dat je het beste even naar de dokter kunt gaan, want als het zo’n pijn doet is dat natuurlijk niet goed.

Oh ik ben al geweest, mijn tong is ontstoken

Even een upje! Ik heb nog steeds last van mijn tong. Ene keer is ie gevoelloos, andere keer spierpijn, andere keer steken van binnenin. Ben terug geweest naar de kno-arts en er hebben verschillende artsen naar gekeken, maar ze wisten niet wat het was. Ik moest maar doorgaan met paracetamol zeiden ze…

Wat moet ik doen? Het is ondertussen al 4 maanden geleden dat ik ben geopereerd

Je moet gewoon teruggaan naar de dokter en eisen dat ze er beter naar kijken. Het feit dat zij niet weten wat het is, betekend nog niet dat het echt niks is. Als je er last van hebt moet je er gewoon naar laten kijken, des noods naar een ander (bijv academisch) ziekenhuis te gaan. Want het is echt niet normaal dat je dat na 4 maanden nog hebt!

Ja dat zei een moeder van een vriendin van me ook al, maar mijn ouders denken dat ik me aanstel ofzo… Dus die gaan me uitlachen als ik dat vraag

Maak dan gewoon zelf een afspraak, je hebt waarschijnlijk dat nummer van de kno arts nog wel ergens.