Toneelstuk

Hoi,
Pff ik moet een toneelstukje schrijven voor drama bij CKV. Het moet een tekst hebben met ongeveer 6 regels. Maar ik ben echt inspiratieloos! Weet iemand iets leuks? Je mag trouwens maar 2 personages gebruiken.

Zes regels is wel weinig, zeg.
Eh… even nadenken:

1. Een meisje die het uitmaakt met haar vriendje
  2. Iemand die op een toets zit te zwoegen
  3. Twee personen gaan een gewonden vogel redden :astonished:

Daar kan ik denk ik wel wat mee dankje ( :

Ik moet een monoloog maken voor drama en ik moet dus in mijn eentje een soort toneelstuk van 3 minuten +/- maken. Nu ben ik echt niet orgineel en ben ik als de dood om op te treden. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, ik heb al iets in gedachten maar ik kom er niet echt uit.

Ik denk dat het belangrijkste is dat je het personage wat je speelt goed uitwerkt. Wat denkt ze, hoe doet ze, wat zijn haar hobby’s, kledingstijl enzo. Als je dit hebt bedacht, ga jij niet het podium op, maar zij. Laat goed zien wie ze is.
Moet het een monoloog worden? Dan kan je het bijvoorbeeld over het koffietentje houden waar ze steeds komt voor ze naar school toe gaat.
Je kan het!

Wat helpt is om echt een karakter uit te kiezen. Wanneer jij bijvoorbeeld een ongelooflijk spirituele dame uitkiest als karakter, is het heel erg makkelijk om je daar in in te leven. Je hebt er meteen al een heel erg duidelijk beeld bij en kunt er gelijk iets mee. Je kunt bijvoorbeeld ook een moordenaar doen, of een gefrustreerde schoonmaker. Het maakt niet echt uit wat het is, maar het helpt in elk geval om harde keuzes te maken.