Tokyo of Honkong

Maar kunnen de mensen die leven van toerisme daar iets aan doen? Dan gaan ze nog minder verdienen door een klote regering.

De mensen die van toerisme leven moeten ook gewoon belasting betalen, en dat geld gaat natuurlijk naar de overheid. Dus door naar China op vakantie te gaan, steun je de overheid (financieel) in feite wel. En sommige mensen hebben daar moeite mee.

We gaan dus naar Tokyo volgende week bestellen we de tickets.
Alleen was er nog een aardbeving in Japan dus ik ben wel een beetje bang voor de stralingen daar en is er nog iets te merken van de aardbeving in Tokyo.

Je kan gerust naar Tokyo gaan hoor :wink: Als het nog gevaarlijk was dan zou je er geeneens naartoe kunnen denk ik.

Als je er korte tijd blijft is het geen ramp hoor. Een tijdje was ik ook bang voor stralingen uit hiroshima, maar echt nadeel ondervind je pas al je daar zeg maar, een heel leven zou wonen. Niet als je een paar daagjes op vakantie gaat.

Maar de burgers kunnen daar niks aan doen… Maar ik snap wel waarom mensen daar dan liever niet naar toe gaan.

Tokyo! Oh god wat zou ik daar graag naartoe gaan.

In Tokyo is het niet gevaarlijk hoor. Een jongen van mijn school is daar een half jaar heen geweest op uitwisseling. Als het gevaarlijk was, zou hij er echt niet heengegaan zijn.
Wel zei hij dat de vis erg duur was, omdat dat geimporteerd moest worden. (Eigen vissen kunnen ze niet eten door de straling.) Dus het is wel goed geregeld.

Tokyo is de veiligste stad ter wereld.

Sowieso is Japan heel veilig wat betreft criminaliteit. Je hoeft daar niet bang te zijn dat ze je portemonnee weggrissen of dat je 's nachts aangerand wordt oid. Zo zitten ze niet in elkaar. Die mensen lopen niet eens door een rood stoplicht!

heb je mij iets horen zeggen over borden :’)
ik heb het over DE MENSEN
‘‘bijna niemand kan engels PRATEN’’
je hebt in alle grote steden van elk land van de wereld engels en eigen taal daarop staan, ik had het over dat als niemand engels spreekt en jij geen japans je je gefrusteerd kan gaan voelen…heb ik namelijk ook in frankrijk gehad.

Ja, maar het grote verschil met Japan en Frankrijk is dat Japanners zich bewust zijn van die taalbarriere. Zij delen hun omgeving heel anders is. Japanners zijn zo gericht op een comfortabel leven en vooral DUIDELIJKHEID, dat je je als toerist vee beter kan vinden. Als alles overduidelijk wordt aangegeven hoef je niemand echt aan te spreken. Bovendien zijn Japanners heel behulpzaam en echt niet dom. Zodra ze doorhebben dat je iets zoekt brengen ze je er vaak persoonlijk naartoe. Je kan geen leuk babbeltje maken met vreemden, dat is mss jammer maar je kan je prima vinden daaro. Als je toch iemand aan wilt vragen kun je het beste een jonger persoon aanvragen, die begrijpen Engels vaak nog wel vooral wereldsteden als Tokyo.

Moeilijk om te kiezen. Kun je niet allebei doen? Een tussenvlucht (van hongkong naar tokyo of andersom) lijkt me niet heel duur.

Als het echt gevaarlijk zou zijn, zou de Nederlandse overheid een reiswaarschuwing of reisverbod uitvaardigen. Dat doen ze af en toe, bv. als er ergens oorlog of spanningen zijn, of als er gevaar is voor bepaalde ziektes. Ik denk dat je je geen zorgen moet maken (:

Fukushima bedoel je? Hiroshima is al een tijdje geleden.

We weten het nu zeker.
Tokyo word het en na het kijken van deze filmpje kan ik niet wachten.
http://www.youtube.com/watch?v=Ny5lpk6oJ-k
Het schijnt heel schoon te zijn in Tokyo zou ik eigenlijk niet verwachten van zo’n grote stad

Hiroshima is idd al een tijdje geleden, maar dan nog blijft de straling er in zekere mate hangen.

Fukushima mag je voorlopig zelfs niet betreden.

Tokio.