Tokyo of Honkong

Hai ik ben nieuw maar ik hou deze website al een tijdje in de gaten.
Mijn vriendinnen en ik gaan dit jaar als we hopelijk geslaagd zijn op vakantie.
Mijn ouders betalen alleen voor de reis dus de reiskosten maakt niks uit. Maar ik wou altijd al naar Tokyo Japan gaan alleen kwam mijn vriendin met het voorstel om naar Honkong te gaan sinds alles daar beter en goedkoper is.
We zijn er allebei nooit geweest en weten niet welke de beste optie is.
2 van onze vriendinnen zijn boven de 18 dus een hotel afhuren is geen probleem.
Nu zijn we heel erg aan het twijfelen dus vraag ik om jullie mening of ervaringen welke plek beter is en waarom.

Alvast bedankt xx

Ik zou naar Tokyo gaan, maar dat komt omdat ik principieel tegen het Chinese regime ben (denk maar aan wat er gebeurt met Ai Wei Wei enz).

tokyo, weet eigenlijk niet waarom maar :stuck_out_tongue:

Mee eens.

Als een stad goedkoper is dan de ander, is de keuze snel gemaakt.

beter hong kong
zonder japans kom je in japan echt helemaal nergens …
ik ben er 1x geweest alleen nog wel…het was echt vet cool leuke mensen ontmoet
maar echt niemand(nee jongeren ook niet) kunnen geen engels heel soms als ze in het buitenland hebben gestudeert maar dat is volgensmij zelden…
nooit in hong kong geweest maar lijkt me ook wel leuk :slightly_smiling_face:
japan gaf me wel een enorme ego boost haha,
maar vet leuke stad <3

Tokyo, sowieso.

tokyo lijkt me echt geweldig<3

Hong Kong, for sure! :'D

Ik denk dat Hongkong qua historie misschien wat interessanter is. Bij Tokyo zie ik echt een supermoderne stad voor me, vol met auto’s, neonverlichting en flitsende billboards. Daar moet je van houden, anders is het niks!

Ik zeg allebei! Maar dit komt omdat er een Disney park in beide steden zit.

Mijn vader is in beide geweest en die zegt Tokyo.

Lijken me allebei echt heel leuk! Hongkong is denk ik wel goedkoper, maar je hebt in China idd mensenrechtenschending en censuur. Dus als je dat belangrijk vindt, zou ik naar Japan gaan.

Oke iedereen stemt hier overduidelijk voor Tokyo maar hoe zit het dan met de taal waar AgejoLove17 al over had.
En of het in Honkong dan veel beter is.

Hong Kong, omdat ik zelf Chinees ben. Het is goedkoper en heb er goede verhalen over gehoord. Ben er zelf nog niet geweest helaas.

Toen ik er was sprak iedereen een behoorlijk woordje Engels. En het grootste deel van het openbaar vervoer is ook in het Japans én Engels. Dus voor de taalbarrière hoef je het niet te doen. En sowieso, ook in HK zal er een taalbarrière zijn.

Tokyo vond ik zelf erg leuk, maar wel duur. Hong Kong is inderdaad goedkoper dan Tokyo, maar ik vind Chinezen (over het algemeen) minder hygiënisch dan Japanners. Eh, ik zou liever naar Tokyo dan HK gaan, maar goed. Ligt ook een beetje aan wanneer je wilt gaan en hoe lang enzo.

Ik heb 100 steden waar ik heen zou gaan VOOR ik naar Tokyo of Hong Kong zou willen, maar Tokyo lijkt me wel veel meer een cultuurstad eigenlijk.

Na dat is niet helemaal waar hoor. In Tokyo staat bijna alles aangeven in het Japans EN Engels, dus je komt heel ver. Je kunt niet makkelijk gesprekken met random mensen gaan volgen, maar je kan je prima redden. Ben twee jaar geleden wezen backpakcen in Japan (Tokyo/Osaka/Hiroshima) en dat was prima te doen met onze 0,0% kennis van Japans. Met een goedkoop talenboekje en allerlei toeristenhandleidingen kwam je er makkelijk uit. Het zijn ook echt mijn favoriete steden in ideaal zou zijn als ik 1x in de 5 jaar weer naar iig Osaka zou kunnen. Ik ben echt verliefd erop!

Maar ik zou in zo’n situatie nauwelijks kunnen kiezen. Een aantal jaar geleden zou ik echt voor Tokyo hebben gekozen! Maar nu ik er geweest ben zou ik ook graag naar Honk Kong willen.