toffe opleidingen HBO

heey iedereen,
ik zit in de 4de van havo met een ng profiel bestaande uit:
biologie, wiskunde a, scheikunde, aardrijkskunde, nlt (natuurkunde in de praktijk), spaans, nederlands, engels
ik heb echt geen idee over welke opleiding ik wil doen. weet er iemand of doet er iemand een leuke opleiding HBO? ik wil misschien na havo, vwo gaan doen dus als je een leuke WO opleiding weet/doet mag je die ook zeggen.

groetjes bo

Ik denk dat je beter op internet kunt kijken naar opleidingen die bij je interesses passen want anders kan ik random alle opleidingen op gaan noemen

Hoe kunnen wij nou bepalen wat voor jou een leuke opleiding zou zijn.

ik bedoelde eigenlijk meer of iemand met ongeveer hetzelfde pakket een leuke opleiding wist. ik heb al heel veel op google gekeken maar ik dacht dat dit misschien een leuke aanvulling was.

Ik zou je keuze niet laten afhangen van je vakkenpakket. Je kunt beter naar je eigen interesses kijken. Denk niet dat wij dat voor je kunnen bepalen. Kijk een beetje rond op 't internet welke richting je op wilt.

Liggen je interesses echt in de bètavakken, of ergens anders in?

Kijk inderdaad ook wat je interesses zijn. Als ik zo naar je vakken kijk, is een opleiding richting de ‘talen’ niet wat voor je of iets in het laboratorium (scheikunde/biologie)?

Dit ja. Er worden wel heel makkelijk topics geopend zeg.

Doe een studiekeuzetest, er is een hele goede waar een groot lijstje uitkomt, maar ben ff de link kwijt.

icares! Die is inderdaad goed :slightly_smiling_face:

Ik had een N&T en N&G profiel maar eigenlijk had ik toch beter E&M kunnen nemen want ik doe nu een HBO studie European Studies. Over de cultuur, politiek en economie in Europa. Ik vind het tot nu toe best een leuke studie! En het is een hele brede studie dus je kan er alle kanten mee op. Het is heel talen gericht, en ik zie dus dat je spaans hebt dus dat is heel handig :slightly_smiling_face: Maar wij kunnen natuurlijk niet jou zeggen wat jou een leuke studie lijkt. Je moet het zelf even uitzoeken denk ik en bekijken wat je het leukst lijkt.

Kijk waar je interesses liggen/ kijk waar je goed in bent, wat je leuk vind/ praat met een decaan etc. Succes!

Naar vakken moet je ook niet specifiek kijken want doe nu economische opleiding en had graag M&O als vak gehad maar vond biologie toen interessanter. Overigens geen problemen mee gehad maar kijk vooral naar wat je leuk lijkt. Medisch of economisch of technisch. En dan verder zoeken naar wat er te vinden is binnen die sectoren.

thanks iedereen!