Toetsweekstruggles

Hé allemaal!

Voor mij begint volgende week woensdag de toetsweek!
En ben nog niet begonnen met leren (6 toetsen), en moet voor woensdag nog een praktische opdracht voor filosofie inleveren…
Voor de toetsweek heb ik o.a een toets van geschiedenis en maw. Voor maw 4.5 hoofdstuk!, en ook voor geschiedenis 2 hoofdstukken.

Ik word altijd super snel afgeleid als ik aan zulke grote hoeveelheden moet beginnen. Hebben jullie misschien tips? Ook ben ik een ontzettend uitsteltalent. Ik ga vaak pas na 12’en slapen en daarom kan ik nooit uit mijn bed komen smorgens.

Plies iemand tips?

dikkekus,

Je kunt in ieder geval beginnen met eerder naar bed gaan zodat je op tijd je bed uit kunt komen.
Ik ga altijd relaxed op bed zitten, gordijn dicht, lamp aan die niet al te fel is en alle elektronica uit behalve mijn mp3 speler waar rustige muziek op staat.
Succes alvast.

Plannen:
x Maak eerst een tabel met wanneer je alle toetsen hebt, wat je ervoor moet leren en wanneer het af moet zijn. Zo heb je een overzichtelijk schema!
x Verdeel alles goed en doe niet teveel op een dag, dan vergeet je de helft toch weer!
x Maak als je dat handig vind samenvattingen en/of begrippenlijsten over het onderwerp.
x Maak kleine briefjes met belangrijke woorden en plak ze op plekken waar je vaak komt, zo lees je het toch regelmatig over waardoor je het beter onthoud!

Stress voorkomen:
x Ga afleiding zoeken met je vriend(in)en! Bij mij werkt dit echt heel goed!
x Als je merkt dat je heel erg begint te stressen neem dan gerust even pauze! Afwisseling tussen leren en pauzes zijn heel belangrijk.
x Haal je hoofd even leeg, doe dit door muziek te luisteren of door te sporten.

Een goede werkplek:
x Ga niet werken op een overvol bureau!
x Zorg dat je rustig kunt leren, geen drukte om je heen. Ga desnoods even naar de bibliotheek om daar te leren.
x Laat je niet snel afleiden.

Tijdens het leren:
x Leg je laptop/telefoon/iPad etc. weg! Hierdoor kan je langer blijven leren zonder dat je gestrest raakt of je al een berichtje terughebt op Facebook…
x Zorg voor een rustig muziekje. Let op: Doe dit niet als je weet dat je daardoor afgeleid word!
x Spreek met jezelf af: als ik … weet mag ik straks … . Jezelf belonen werkt goed!

Tijdens het proefwerk:
x Denk rustig na, niet gaan stressen!!
x Weet je een vraag niet? Sla hem over en ga verder met de andere vragen. Probeer hem (als je nog tijd over hebt) als laatst te maken.
x Maak eerst de vragen waarbij je denkt: ‘deze heb ik sowieso goed’ en dan pas de moeilijke waarbij je twijfelt.
x Schrijf netjes en overzichtelijk, zo voorkom je slordigheidsfouten.

Algemene tips:
x Zorg voor goede nachtrust! Het is niet de bedoeling dat je de volgende dag als een zombie in de klas zit.
x Ga op tijd naar bed. Er is bewezen dat je in de avond alles veel slechter onthoud dan 's middags. Werk dus niet de hele nacht door!
x Zorg voor frisse lucht als je naar school gaat
x Ontbijt goed! Ontbijten zorgt ervoor dat je zeg maar wakker word

Even alles gekopieerd :p. Succes!