Toetsweek? Tips!

Hey Girls!
Ik heb hier een overlevingspakketje van tips om je toetsweek te overleven!

Leg je computer/laptop/iPod-Phone-Pad/mobiel/mp3 weg. De computer is een uitzondering als je hem voor school nodig hebt, maar open géén Girlscene (alleen voor nood… Jammer he!), Twitter, Facebook etc. Dat leid je alleen maar af!

Voorkomen van stress:
×Ga even lekker sporten, haal je hoofd leeg.
×Doe yoga/meditatie-oefeningen
×Mix werken en niks doen: pauzes zijn belangrijk
×Als je merkt dat de spanning je te veel wordt: neem wat rust

Plannen:
×Maak eerst een tabel met daarin alle toetsen. Die verdeel je weer onder in hoofdstukken/paragrafen en zet daar de dag bij wanneer het af moet. Zo heb je een overzichtelijk schema.
×Plan niet te veel op 1 dag/middag/avond
×Verdeel het goed
×Herhaal dingen, dan onthoud je het beter.
×Maak als je het handig vindt samenvattingen van het onderwerp.
×Maak als je het handig vindt een begrippenlijst
×Je kan een klein (spiek)briefje maken met daarop moeilijke woorden (en betekenis). Lees dat briefje vaak door. (Gebruik hem niet bij je proefwerk!)

Werkplek:
×Zorg dat je rustig kunt leren, geen drukte om je heen.
×Een leeg bureau/tafel.
×Laat je niet snel afleiden.

Afspraken:
×Spreek dingen met jezelf af zoals: Als ik … ken dan mag ik een half uurtje …
×Controleer of je alles voor die dag af hebt.

In de tas:
×Je rekenmachine, je weet maar nooit.
×Genoeg (goede) pennen. Test ze voor dat je weggaat nog even.
×Potlood & gum.
×Flesje water (als het mag)

Tijdens het proefwerk:
×Denk rustig na, geen paniek!
×Weet je iets niet? Sla hem over en maak een vraag die je wel weet.
×Schrijf netjes en overzichtelijk, dan raak je ook minder gestresst.
×Neem alle tijd die je hebt, kijk alles rustig over.

En vergeet natuurlijk niet goed te slapen, werk niet eindeloos door in de nacht.
Drink genoeg water, ontbijt goed, veel frisse lucht.

Ik hoop dat degenen die nu bezig zijn met de toetsweek, of hem nog moeten maken hier wat aan hebben!
YOU GO GIRL

Gelukkig heb ik al vakantie :smirk:

Jaloers! Ik begin maandag… Ik zag net dat er al veel klaar waren met hun toetsweek. Oeps?

Goede tips! mijn toetsweek is gelukkig al afgelopen.

Dankje! Maar misschien moet ik het topic maar sluiten, als iedereen al klaar is/vakantie heeft?!

Nog gefeliciteerd!

Bij mij is het van dinsdag tot woensdag (de week er op…)
Maar ik heb echt faalangs :blush:
Ik denk de hele tijd dat ik niet goed genoeg heb geleerd en dat het niet gaan lukken

Als je goed pland, leert en serieus je kop erbij houdt moet het wel lukken! En denk altijd: Niemand is perfect, iedereen maakt fouten. Je moet gewoon rustig blijven nadenken tijdens het maken van het proefwerk, niet gaan stressen. Weet je een vraag niet? Sla hem over en maak de volgende, misschien weet je die andere dan wel weer! You can do it. :’)

Ik heb vanaf volgende week woensdag mijn proefwerkweek… En daar hangt nu echt vanaf of ik over ga of niet…
In ieder geval bedankt voor de tips! Ik ga ze waarschijnlijk (bijna) allemaal gebruiken. :slightly_smiling_face:

Leuk om te horen! Gewoon lekker knallen meid! Overtuig die leraren!

Door dit topic op te starten ben ik zelf nog laat bezig. Nu moet ik mijn slaaptekort in halen! Haha, sweet dreams.

^ Nu moet ik denken aan Beyonce… :stuck_out_tongue:

Best wel handige tips staan er tussen, ga zeker paar gebruiken volgende week!

Ah handig, thanks! Kzit nu middenin m’n toetsweek… 't is echt wel heel zwaar nu, zeker zo in de laatste periode.

Moet nu naar school voor toets Nederlands, hoop dat het een beetje lukt! (:
Iedereen succes met de toetsen (:

Ik heb binnen twee uurtjes mijn laatste examen :’)

Ik heb vakantieeeee :grinning:

Ik heb net mn toetsweek gehad & heb nu vakantie haha! maar ze zijn wel handig!

Haha, goede tips. mijn toetsweek zit er al op. Ik heb alleen totaal geen planning gebruikt bij het leren.
k deed het zo: hele middag niks doen (in het weekend had ik verjaardagen dus kon toen niet leren), Niet stressen en het leerwerk uitstellen. Dus als ik het eerste of 2e uur mijn toets had, begon ik rond 10 uur 'savonds met leren. of later. En begon ik pas het 3e, leerde ik 'sochtens nog wel ‘even’. Ik had er gewoon helemaal geen zin meer in, school en leerwerk enzo, dus ik deed gewoon weinig tot niks. Het was toch ook vooral herhaling van wat ik het hele jaar door had gehad. En vooral niet stressen. Resultaat: tot nu toe alleen nog maar goede cijfers binnen. Achten en zevens. Ik ben dus tevreden :slightly_smiling_face: En ik verwacht nog minstens een negen/tien voor wiskunde. Dat was de enige toets die ik echt geleerd heb, maar heb er nog geen cijfer van terug. :slightly_smiling_face:

Neem de tijd! Als je er 2 uur voor hebt, gebruik die dan. Als je eerder klaar bent, alles goed overlezen, berekeningen nogmaals nakijken, spelfouten opzoeken etc!