Toetsweek 2015

hoi allemaal sommige van jullie zullen binnenkort toetweek hebben, ik zelf ook in dit topic is het de bedoeling dat je tips voor van alles en nog wat deelt dit kan zijn:

• hoe je moet samenvatten
  • hoe je woordjes leert
  • hoe je voor verschillende vakken leert
    Ook mag je een deel van je samenvatting doorsturen op een voorbeeld te laten zien. Links van filmpjes en
    websites mogen ook. ik heb ook nog wat tips en die zet ik hieronder:

-plannen ik krijg altijd een planner van school daarin moet ik precies opschrijven wat ik per vak moet leren en hoelang ik daar mee bezig ben zo zag een klein deel van mijn vorige planning eruit:
geschiedenis bladzijde 34 tot 46 Samenvatten 30 minuten leren en overhoren 50 minuten

• zorg dat je niet afgeleid kunt raken door van alles en nog wat dus mobiel weg laptop alleen als je die nodig hebt.

• spreek met je zelf duidelijk af als ik klaar ben met het samenvatten van geschiedenis mag ik even 10 minuten iets leuks doen en dan ga ik biologie doen.

Succes en ik ben benieuwd naar jullie tips. Groetjes Tostietje

Youtube kanaal: acnatuurkunde. Hele goede uitleg vind ik zelf. Heb er al veel aan gehad.

goed dat dit topic er is. alleen heb ik vorige week net toetsweek gehad.

Ik heb ook aanstaande week toetsweek.
Snel weer verder leren dus haha.

Ik heb mijn toetsweek alweer achter de rug haha. Maar wel een goed topic! Ik heb wel een aantal tips.

1. Ik leer ál mijn woordjes met WRTS. Voor mij werkt dit echt geweldig en ik haal hier nu al 5 jaar hele goede cijfers mee.
  2. Voor geschiedenis gebruik ik altijd het youtube-kanaal ‘JortGeschiedenis’. Zijn filmpjes zijn echt ontzettend goed.
  3. Voor biologie gebruik ik altijd het youtube-kanaal ‘NgBiologie’. Hij bespreekt altijd precies de dingen die belangrijk zijn voor het proefwerk en die dus ook daadwerkelijk terugkomen. Een hele goede voorbereiding dus.
  4. Voor scheikunde gebruik ik altijd het youtube-kanaal ‘scheikundelessen’. Soms zijn de filmpjes niet altijd helemaal diepgaand genoeg, omdat het gros van de filmpjes is gemaakt voor de Havo. Maar toch is het wel enorm handig om jezelf op een snelle manier de basis van de stof aan te leren. Bovendien zijn er ook wel specifieke VWO-filmpjes en die dekken de lading voor mij altijd wel volledig.
  5. Wiskunde is voor mij altijd domweg héél goed mijn huiswerk maken. Wiskunde is opgebouwd uit allerlei systemen (zoals ontbinden in factoren, integreren, differentiëren, etc.) en zolang je die maar goed genoeg in je vingers hebt, kun je meestal ook de moeilijkere opgaven wel oplossen.

Nouja, ik heb vast nog wel meer tips, dus als ik er op kom, vul ik mijn post wel aan (;

Mag wel in dit topic http://forum.girlscene.nl/forum/school/algemeen-topic-leertips-vragen-concentratieproblemen-plannen-etc.-309862.0.html