Toetsweek 2012!

Hellooo, motiveer elkaar, tips etc. Ik dacht eerst, laat ik eens fanatiek doen en een mooie planning maken, maar het probleem is dat ik van heel veel vakken nog een heleboel moet inhalen. Zeg maar gerust voor elk vak 2 hoofdstukken of zo, en de mijne begint woensdag al. En dan zou ik, als ik ze op papier moet zetten, nog minder gemotiveerd raken, dus ik leer wel gewoon de dag van te voren superhard. Gelukkig sta ik overal goed voor, dus ik heb er echt een beetje schijt aan. Hoe zit het met jullie?

Woo bijna vakantie. <3

Ik heb volgende week toetsweek, 10 toetsen… pff
Mijn tips zijn om;
Deze weet ik uit ervaring :$, niet te laat beginnen met leren.
Herhaling werkt, bij mij, heel goed
Als je je even niet meer kan concentreren moet je even 5 min. pauze nemen
Als je pauze tussendoor neemt, ga geen dingen doen/ kijken die lang duren
Succes allemaal met de toetsen!
En houd in je hoofd dat de vakantie eraan komt :grinning:

bij mij begint donderdag de toetsweek! de laatste van dit jaar!
ik ga sowieso wel over, maar ik sta 2x een 5.3, dit wil ik heeeel graag ophalen dus ik ga mn best doen.

toetsweek. donderdag. zucht. bekant niks geleerd. zucht. ik ga het verpesten.
en het ergste is, I don’t care

Ooh lucky me… ik ben tot mijn wonderbaarlijke geluk vandaag ziek geworden op de allereerste dag van mijn toetsweek…
wat ben ik hier blij mee

Niet echt motiverend maar ik ben al over als ik nu de he-le toetsweek verknal dus ik heb totaal geen motivatie meer om te leren haha

lol, de mijne begint ook woensdag! dit topic ga ik zeker volgen!

dubbelpost x

ik heb nog maar 2 proefwerken (:

pff ik heb over 2 weken toetsweek alleen het weekend ervoor ben ik op vakantie met mn neefjes en ik heb een pittige mondeling te leren die zwaar meetelt idontknow hoe ik hier voldoendes voor krijg maar we zien het wel

Wauw, ik heb echt geen zin om te leren. :l

Oh, goed topic ! Mijn toetsweek begint woensdag en eindigt volgende week woensdag. Echt heeeel veel leerwerk, ik ga zometeen beginnen.

Anywayz succes iedereen :'D

Mijn toetsweek begint morgen :c

Mijn toetsweek is vandaag begonnen. Volgens mij is mijn school echt gestoord, want van alle middelbare scholen hier in de buurt, (Dat zijn er ong 10-15)? hebben wij als eerste toetsweek, en dan nog 2,5 week les(":

En ik heb totaal geen concentratie deze week. En ik probeer het wel, maar het lukt gewoon niet om bijv een hele dag niet met hem te whatsappen. :frowning_face:

Nog deze week en aankomende week en dan begint mijn toetsweek =S

Dit topic ga ik volgen. Ik loop gigantisch achter met veel vakken en volgende week donderdag begint m’n toetsweek al en ik kijk er heel erg tegenop om alles nog te moeten maken. Muh.

MAAR ik moet wel, want als ik deze toetsweek verpest, ga ik niet over en dat is serieus het allerlaatste wat ik wil. Hopelijk haal ik hier wat motivatie vandaan, haha(:

Hello! Ik heb pas 29 juli toetsweek (geloof ik), maar ik ben van plan vroeg te beginnen. Zelf heb ik geen geweldige tips, maar ik heb laatst een bestandje gekopieerd en opgeslagen van een mede-Girlscener wat ik graag met jullie wil delen. Het is dus niet van mij! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben!

[i]Hey Girls!
Ik heb hier een overlevingspakketje van tips om je toetsweek te overleven!

Leg je computer/laptop/iPod-Phone-Pad/mobiel/mp3 weg. De computer is een uitzondering als je hem voor school nodig hebt, maar open géén Girlscene (alleen voor nood… Jammer he!), Twitter, Facebook etc. Dat leid je alleen maar af!

Voorkomen van stress:
×Ga even lekker sporten, haal je hoofd leeg.
×Doe yoga/meditatie-oefeningen
×Mix werken en niks doen: pauzes zijn belangrijk
×Als je merkt dat de spanning je te veel wordt: neem wat rust

Plannen:
×Maak eerst een tabel met daarin alle toetsen. Die verdeel je weer onder in hoofdstukken/paragrafen en zet daar de dag bij wanneer het af moet. Zo heb je een overzichtelijk schema.
×Plan niet te veel op 1 dag/middag/avond
×Verdeel het goed
×Herhaal dingen, dan onthoud je het beter.
×Maak als je het handig vindt samenvattingen van het onderwerp.
×Maak als je het handig vindt een begrippenlijst
×Je kan een klein (spiek)briefje maken met daarop moeilijke woorden (en betekenis). Lees dat briefje vaak door. (Gebruik hem niet bij je proefwerk!)

Werkplek:
×Zorg dat je rustig kunt leren, geen drukte om je heen.
×Een leeg bureau/tafel.
×Laat je niet snel afleiden.

Afspraken:
×Spreek dingen met jezelf af zoals: Als ik … ken dan mag ik een half uurtje …
×Controleer of je alles voor die dag af hebt.

In de tas:
×Je rekenmachine, je weet maar nooit.
×Genoeg (goede) pennen. Test ze voor dat je weggaat nog even.
×Potlood & gum.
×Flesje water (als het mag)

Tijdens het proefwerk:
×Denk rustig na, geen paniek!
×Weet je iets niet? Sla hem over en maak een vraag die je wel weet.
×Schrijf netjes en overzichtelijk, dan raak je ook minder gestresst.
×Neem alle tijd die je hebt, kijk alles rustig over.

En vergeet natuurlijk niet goed te slapen, werk niet eindeloos door in de nacht.
Drink genoeg water, ontbijt goed, veel frisse lucht.

Ik hoop dat degenen die nu bezig zijn met de toetsweek, of hem nog moeten maken hier wat aan hebben!
YOU GO GIRL
[/i]
(Sorry voor de lange post!)

Ah dankjewel (:
Dat is wel een heel handige lijst tips maar daar heb ik dus totaal geen tijd meer voor, echt mega drukkie rukkie. En ik zit nou nog steeds tijd te verspillen op de computer, net nog voetbal gekeken terwijl 1) Voetbal me niks kan schelen en 2) Ik heb ook niks met Zweden en Ukraine. Maar hey, uitstelgedrag he. Ik ga maar beginnen met aardrijkskunde in te halen, voorzover dat mogelijk is! Eerste toets op woensdag. Wohoo.

AAAAAH ik stress 'm zo erg voor mijn toetsweek! Oke terug nu met mijn neus in de boeken.

X