Toetsenbord door elkaar

Hi,
Weet iemand hoe het kan dat als je bijvoorbeeld de , (komma) intoetst dat er dan een ? (vraagteken) komt en je dan weer op ctrl+shift moet drukken. is er ook iets zodat je dat vast kunt zetten, dat je niet steeds ctrl+shift hoeft te drukken, dan de , gewoon de , blijft enzovoort. Ik heb trouwens windows 7.

Kweeniet.

is dat niet je caps lock ofzo? maar dan type je in drukletters (:

Dat heb ik ook! Moet je bij instellingen volgensmij de nationaliteit van je toetsenbord veranderen naar ‘verenigde staten’ maar vraag me niet waar je dat kan vinden…

huh capslock haha?

dat is de shift lock toets aan de linkerkant van je toetsenbord (:

edit: Laatmaar ik begreep het verkeerd

haha nee zo bedoel ik het niet, de leestekens gaan steeds vanzelf door elkaar waardoor je steeds op ctrl+shift in moet drukken om ze weer ‘normaal’ te zetten. is er niet iets waardoor die leestekens gewoon op de plek blijven haha dat bedoel ik! :slightly_smiling_face:

Als het goed is staat er aan de linker kant onderaan van je toetsebord Fn
Ctrl+Shift+Fn dan staat hij weer goed tenminste dat is bij mij :slightly_smiling_face:

Bij mij is het alleen Shift & CTRL.

Bij mij staat dan dat toetsenbord weer spontaan op Nederlands… Dan klik ik rechts onder op dat toetsenbordje en dan VS (Standaard) en dan is 't weer ok. Maar aangezien ik 't vast niet begrijp, zal 't wel iets met sneltoetsen zijn haha x) Ik + elektronica = ERROR :see_no_evil:

CTRL + Shift en dan is het weer normaal. Als je een laptop hebt moet je soms ook nog + Fn gebruiken.

Ja ik had al door dat ik het verkeerd begreep :stuck_out_tongue: haha

Ja dan moet je links onder, waar NL staat… Dat veranderen in EN! of andersom…

Ik heb ook een verkeerde instelling, ik zal eens proberen of CTRL + Shift helpt…