Toets reading comprehension

Hoii,

Ik heb morgen een reading comprehension toets, in het engels. Nou vind ik dat best moeilijk ook al volg ik alle lessen in het Engels. Maar ik oefen vaak met teksten enzo en dan gaat het goedd, maar op een toets maken ze het xtra moeilijk en haal k altijd een onvoldoende, en ik moet echt een voldoende halen deze keer. Heeft iemand misschien tips ?

-Eerst heel de tekst lezen,
-Markeren waar het staat wat je nodig hebt (Goed letten op signaalwoorden),
-Zorgen dat je sowieso de vragen/antwoorden goed begrijpt.

Dat moet je soms juist niet doen. Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens Engelse leesteksten met 7 reclames en dan staan er allemaal kenmerken en dan moet je zeggen bij welke reclame ieder kenmerk hoort. Ik noem maar iets. Dan is het niet handig als je alles al gelezen hebt want dan weet je niet meer in welke reclametekst dat kenmerk stond.
Dus het ligt een beetje aan de tekst of je hem eerst moet lezen. Maar als het een gewoon verhaal/artikel is, dan is het wel slim.
Verder heb ik geen tips.

Markeren, en letten op signaalwoorden inderdaad. Kijken of je de structuur door hebt (bv: hier geeft de auteur zijn/haar standpunt, in de volgende alinea weerlegt hij/zij dit argument, et cetera)…

Verder heb ik ook niet echt tips.