Toestemming van ouders

Hoi allemaal,

Op dit moment zit ik echt even ergens mee. Ik ben 16 jaar. Een paar weken geleden is mijn tante uit Zuid Amerika naar Nederland gekomen, ik had daardoor een paar gesprekken met haar kunnen voeren. Ze heeft namelijk een dochter (mijn nicht) die in Vancouver, Canada heeft gewoond voor een jaar. Ze vertelde daar over een religieus programma (ik ben zelf ook gelovig). Het leek me super leuk om zelf te doen, dus had ik de organisatie gebeld en wat vragen in het Engels gevraagd. Er was nog een week beschikbaar om te kijken in De meivakantie . Mijn moeder leek het goed te vinden, omdat zei ook gelovig is en haar zus het had aangeraden.
Toenvallig praat ik ook met een jongen uit Vancouver, Lorenzo. Ik vind hem echt heel leuk en ik wil hem echt suuuper graag ontmoeten.

Maar hier is het probleem: mijn vader is niet gelovig, en vind het allemaal maar onzin… Ik heb het gevoel dat hij me niet serieus neemt, het is bij hem altijd gelijk nee. Het is zelfs zo erg dat ik niet uit mag etc. Het boeit hem eigenlijk gewoon geen flikker ( hij verdiept zich ook niet in dit soort dingen ) Mijn moeder vind het wel goed, maar vind dat me vader het laatste woord heeft.

Ik denk dat hij nee zegt vanwege het alleen reizen. Ik betaal het wel gewoon zelf. Maar aangezien hij alleen ‘Nee’ zegt, zonder uitleg is het voor mij ook moeilijk om te kijken hoe ik van de nee een ja kan maken.
Ik wil wel wachten tot ik 18 ben, maar ik ben bang dat ik het geld dat ik heb gespaard al uitgegeven heb, en nogmaals wil ik die jongen ook graag ontmoeten(ik ben niet zo van de internet relaties, en ik wil ook niet 2 jaar wachten)
Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Heb je wel eens alleen gereisd? Ik vind 16 erg jong om alleen naar Canada te gaan, maar dat hangt er ook vanaf hoe zelfstandig je bent en hoeveel die organisatie voor jou regelt.

Over wat voor religieus programma gaat het dan? En ik zou het sowieso ook niet van die jongen laten afhangen. Het klinkt nu een beetje alsof hij ook een belangrijke reden is dat je daarheen wilt gaan, terwijl het wel echt een dure reis is en je ook nog maar 16 bent.