toestemming nodig voor gaatjes in oren?

Ik ga aankomende week waarschijnlijk samen met mijn vriendin 2e gaajes laten schieten. Ik vroeg me af ik dan toestemmingbewijs van mijn ouders bij me moet hebben of dat ik gewoon samen met mijn vriendin naar de juwelier kan gaan.

Weet iemand dit?

Xxxjes Nienke

Ps: ik ben 15 en mijn vriendin is 14

Zover ik weet heb je geen toestemming nodig, tenminste, waar ik woon niet.

Oorbellen laten schieten moet er verplicht een volwassen er bij zijn tot je 16e. Dat is officieel verplicht.

Oke, dankje! :slightly_smiling_face:

Ik ging gewoon naar een juwelier, vroeg of ik een afspraak mocht maken om gaatjes te schieten… Ik mocht meteen in de stoel zitten want er was geen afspraak voor nodig, en alleen mijn vriendin stond erbij. Ik had geen toestemming van mijn ouders nodig :slightly_smiling_face: (2e gaatje ook.)

Op mijn 15e had ik geen toestemming nodig.
Was wel voor mijn 2e gaatje.

Ligt er aan of je het in een piercingshop doet of bijvoorbeeld bijoux brigitte.
ik zelf ging samen met mijn grote zus om mijn 11e gaatjes schieten. Nooit afgewezen om dat te doen.

Ligt ook aan de juwelier/winkel waar je heen gaat. Ik heb nog nooit ergens toestemming moeten hebben, maar 1 winkel hier wou ineens wel dat m’n ouders erbij waren toen m’n broertje destijds 1 oorbel wou laten schieten. De rest heb ik 't nog nooit bij gehoord hier, dus ligt er maar net aan wat ze zelf hanteren.

Volgens mij moet je toestemming hebben tot dat je 16 bent.

Ik heb nooit toestemmig nodig gehad. Ik ging ook op m’n 14e en 15e, voor m’n 2e en 3e gaatje.

In principe moet het (tot je 16e inderdaad), maar veel juweliers houden zich hier niet aan.

Zo ik dacht even dat jij al 11 oorgaatjes had

sorry bericht van ts niet goed gelezen :cold_sweat:

bij elke juwelier is dat inderdaad anders.
Toen ik mijn eerste gaatjes liet schieten bij een juwelier moest er wel een volwassene bijzijn.
Toen ik mijn tweede gaatje liet prikken bij een juwelier verderop hoefde er niemand bij te zijn. Dus dat is overal anders. Maar volgens mij is het officieel wel verplicht dat er een ouder bij moet zijn tot je 16e.

Ik was laatst met een vriendin en haar vriendje bij een juwelier , want haar vriendje wou een oorbel laten schieten… Maar hij moest wel ouder dan 16 zijn of een ouder bij zich hebben.

Nooit toestemming nodig gehad, ging altijd heel erg gemakkelijk. Zelfde met tattoo’s enzo (niet dat ik er eentje heb), zijn ze hier totaal niet streng op.

volgens mij gaan ze sneller toestemmingsbewijs/ouder vragen als je een jongen bent of wanneer je er jong uitziet, doe gwn volwasse … :slightly_smiling_face: