Toeristen nodig!

Hoi meiden,

Ik heb een vraag misschien kan iemand me helpen.

Mijn mannetje heeft met zijn team een mooi project opgestart. Het heet taste of culture en hiermee willen zij graag toeristen bij locals in amsterdam thuis laten eten om te ervaren hoe het eten in Nederland is en de gezelschap met eten etc.

Nu willen ze natuurlijk graag bekend worden en dat het een beetje gaat lopen

Iemand tips waar , hoe bekend te worden of promoten?

Alvast bedankt

“Mijn mannetje” :’)

Bij Airbnb?
Bij kantoren van VVV?

Dit dacht ik ook al :’)

Misschien dat je ergens in Amsterdam zelf posters kan hangen of rond kan vragen (in winkels)? Daar lopen een hoop toeristen rond en wellicht een paar die willen meewerken. Als het eten ook nog eens gratis is zal het vast wel goed komen.

Ziet vaak van die mensen op straat bijvoorbeeld folders uitdelen. Zou ik doen met dat van jullie. Zullen tuurlijk mensen zijn die het zonder te lezen weg gooien maar er zullen ook veel mensen het wel zien en je zo uiteindelijk mensen trekt. Sws in het Engels doen als het op toeristen gericht is.
Succes in ieder geval xxx

Probeer is op couchsurfing.org! :slightly_smiling_face: Een site waar mensen een slaapplek zoeken bij locals over de hele wereld. Er worden daar wel vaker dit soort evenementen georganiseerd.

Ja top bedankt ik ga even kijken!

Als je niks nuttigs te zeggen hebt om te helpen zeg dan beter niets!

Klopt maar je mag niet zomaar flyers ronddelen zonder vergunning als het goed is. Sowieso op markten enzo niet daar krijg je een boete voor.

Gelukkig staat nergens in de regels van dit openbare forum dat ik alleen nuttige reacties mag plaatsen!

Als jou ‘mannetje’ + team een mooi project opgesteld hebben lijkt me dat flyeren een goede manier en mogelijk kan ook reclame via media worden gemaakt. Maar daarvoor moet je wel geld investeren. Maar dat lijkt me meer dan logisch, bijna niks is gratis.

Klopt ze hebben ook mooie posters en flyers gemaakt alleen volgens mij mag je niet zomaar flyeren zonder vergunning en sowieso op markten enzo ( waarschijnlijk stad) ook niet want daar krijg je een boete voor.

Ik zie het probleem niet, heb je een vergunning nodig zorg je ervoor maar zijn genoeg alternatieven als je niet zelf een vergunning wilt. Zoals een promotieteam/bureau inhuren die gaat flyeren.

Misschien via de sociale media? Hashtags doen het vaak wel goed toch?

Een Facebookpost promoten. Dat kost 20 euro geloof ik en daarmee trek je een heel breed publiek. Een instagram account aanmaken kan ook en dan veel hashtags gebruiken, duurt wel veel langer. Je zou ook het blad van de UvA, VU en HvA kunnen vragen om een stukje te schrijven. Trek je geen toeristen mee maar wel internationale studenten.