Toerist in eigen land

Hi meiden,

Zoals meer mensen vind ik reizen ontzettend leuk maar ben ik ook redelijk blut, dus een rondreis over de hele wereld zit er niet zo 1,2,3 in. Daarom leek het mij leuk om een keer toerist in eigen land te spelen! Nederland heeft echt ontzettend mooie plekken en alhoewel ik er mijn hele leven lang al woon, heb ik er nog niet veel ontdekt (niet genoeg in ieder geval, haha). Wat zijn jullie absolute aanraders voor plekken in Nederland?

Ik wil sowieso nog een keer naar het Keukenhof :slightly_smiling_face:.

Zaanse Schans, Volendam, Groningen, Zwolle, Amsterdam, Den Haag…

Waar woon je zelf ongeveer dan?

Mijn aandraders:

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTavkVXmbEvkYYu2b67pkEVyRZFtWVD5Y-q0BJTmPene5ZdIeOm1w

• Drente: hunnebedden en veel wandelmogelijkheden
  • Valkenburg (Limburg): in de zomer lijkt het net alsof je in het buitenland bent. Supermooi grotten en een kasteel. Leuk voor een paar daagjes vakantie. Kerstmarkt schijnt ook een must-see te zijn.
  • Groningen en omgeving: Martini toren, leuk stoppen
  • Giethoorn: om social media een trend als de Venetie van Nederland

• De Zaanse Schans: oerhollandse huisjes in Noord-Holland
  • Volendam: ook oerhollands en je kunt op de foto in zo’n boerenpakje
  • Zeeland/Vlissingen
  • De Veluwe en dan adviseer ik Apeldoorn vanwege de Apenheul en Het Loo.
  • Castricum: kun je slapen in Hobbithuisjes + dichtbij prachtige stad Haarlem en strand Bloemendaal + bos
  • Amsterdam: genoeg te doen Anne Frank, Rijksmuseum, Van Gogh Museum, Nemo, Virtual Reality bioscopen, kanaal ritjes, Artis etc. Nu leuk Amsterdam Light Festival
  • Rotterdam

https://www.fietsnetwerk.nl/img/Page/veluwe-s23.jpg

Thanks voor de inspiratie! Ik woon dicht bij Nijmegen :wink:

Oh super leuk topic! Ik probeer de laatste tijd ook vaker leuke dagjes weg te plannen op dagen dat ik vrij ben, lang leve het gratis studenten ov haha. Rotterdam vind ik erg leuk, de Euromast (tijdens de zonsondergang), het Natuurhistorisch museum, de kunthal, boymans van beuningen, de markthal en gewoon de stad zijn erg leuk om te bekijken.
Maastricht heb ik als volgende bestemming, lijkt me een erg leuke stad en ik ben benieuwd naar het natuurhistorisch museum daar :slightly_smiling_face:

Zeeland :blush: Sluis, Veere, Middelburg, er is genoeg haha

Een dagje strand is ook altijd leuk

De Posbank. Echt prachtig. Is eigenlijk bijna mijn achtertuin en het is er werkelijk prachtig. Laatst nog een wild zwijn tegen het lijf gelopen. Je kan er heerlijk wandelen, uitrusten, gewoon genieten.

Wauw! Ik had er nog nooit van gehoord dus ik zocht het even op, maar jeeetje wat ziet dat er mooi uit! :grinning:

Wat een leuk topic! Ik had nog nooit van hobbithuisjes gehoord maar daar wil ik nu écht een keer naar toe WAUW

Ik was van de zomer in Delft, de binnenstad. Was er nooit geweest en we hebben toen een bootje gehuurd, ultiem vakantie gevoel.

Oeh, ik houd super erg van Amsterdam <3 Je kan er heel erg leuk shoppen of wat eten en drinken. Het leuke vind ik dat je ook nog dingen kan doen/bezoeken. Het Anne Frank huis is heel erg indrukwekkend. Het Rijksmuseum is ook een hele beleving omdat het zo groot is. Die nieuwe hoge toren is ook echt super tof om naar toe te gaan. Of gewoon naar de Dam/Madame Tussau. Ik vind het zelf ook heel erg leuk om daar foto’s te maken van de natuur/de gebouwen.

Alkmaar en Zwolle vind ik ook twee leuke steden! Ik vind eigenlijk de steden waar niet zoveel te beleven is wat saaier om te bezoeken, maar dat moet ook aan de persoon liggen en waar je van houdt. Veel plezier met je ‘roadtrip door Nederland’ xx

De domtoren van Utrecht beklimmen, heel leuk om te doen!

Er zijn hier al leuke plaatsen genoemd maar Deventer, Arnhem, Den Bosch en Den Haag vind ik erg leuke steden! Ook leuk zijn bijvoorbeeld Leiden, Dordrecht en Enkhuizen. In Enkhuizen is het Zuiderzeemuseum iig wel eens leuk om te zien!

Ik zit zelf op scouting en heb met mn laatste weekendkamp iets enorm leuks gedaan: we hadden een dagkaart voor de trein in nl en moesten met onze groepjes opdrachten uitvoeren. Ik raad het je echt aan om een dagkaart te nemen. Zo onwijs makkelijk en je kan overal naartoe. Ik was nog nooit op zoveel plekken in één dag geweest! :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

Haarlem is trouwens ook leuk om te winkelen en rond te slenteren.

Dit is een idee die ik zelf nog een keer wil doen, maar ik zou zeggen bezoek alle straatjes van Monopoly :wink: Zo heb je de komende tijd nog genoeg steden om langs te gaan.

Sallandse Heuvelrug is heel mooi, zeker rond deze tijd van het jaar!

Heel erg bedankt voor alle reacties meiden! Er zijn nu genoeg plekken waar ik heen wil haha :slightly_smiling_face:

Jaaaa echt he! Lijkt me super leuk!