Toerisme

Ik wil graag reisleidster worden & een opleiding toerisme gaan doen op het roc van amsterdam. Alleen zijn er meerdere opleidingen voor toerisme op deze school. heb? Waarschijnlijk is het Frontofficemanganger of Mangerverkoopreizen, maar dat weet ik niet 100% zeker. En ik moet me zo snel mogelijk inschrijven als ik dit schooljaar nog wil beginnen. Weet een van jullie misschien hoe de opleiding heet die ik nodig heb als ik reisleidster wil worden?

Hey, dat lijkt me eigenlijk ook wel leuk . :stuck_out_tongue:

ik weet wel dat er naast mijn school een school voor toerisme zit (Ik zit op het HMC in Amsterdam) maar geen idee wat voor een opleidingen daar zijn!

Reisleidster is geen van beide!
Frontoffice heeft te maken met receptie etc. & verkoopreizen heeft te maken met reisbureau’s. Ik doe nu ook de opleidingtoerisme en wij hebben; Luchtvaartdienstverlening (Stewardess), Front office (Receptioniste), Reizen (Reisbureaumedewerker) & Leisure & Hospitality (entertainment). Bij ons valt reisleidster onder Leisure & Hospitality ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met die school, bij ons was het zo dat we in de eerste een tijdje alles hadden zodat we wisten wat het precies inhield enzo… Maar ik heb geen idee hoe dat by jullie is :astonished:

Dus upje voor jouw!

Oh raar ik dacht dat leisure & hospitality juist entertainment was en dat wil ik juist niet. En ik had op site van een andere roc kijken en daar stond dat ik met dit reisleiding kan doen nu weet ik het niet meer. Damn -.-

dat was en is nog altijd mijn grote droom : toerisme studeren en reisleidster worden

maar helaas k’zou het niet aankunnen ( de studie ) :frowning_face:

Ik heb die opleiding gedaan in wageningen op de vakschool.
ik ben ermee gestopt het was echt niks voor mij en ik wou graag stewardess worden maar je kreeg alleen maar dingen over het reisbureau.
offtopic.

mm ik weet eigenlijk niet hoe het heet misschien dat je de school zelf kunt bellen en naar informatie vragen ?

Hehe ik doe nu een opleiding om stewardess te worden :blush:

Maar uhm, on topic;
Bij ons hebben die gene die reisleidster willen worden voor Leisure & Hospitality samen met reizen gekozen geloof ik… Ik weet het niet zeker maar een vriendin van me wilt het ook worden en die heeft die 2 kanten gekozen zeg maar… Maar ik denk toch egt als ik dit lees dat je beter naar die school kunt bellen of mailen ofzo aangezien het overal anders is, je kunt trouwens tot 1 oktober van school wisselen en je dus ook aanmelden!

Hmm… okaay bedankt igg. & ik had een e-mail gestuurd en toen zeiden ze ja we sturen je informatie folders nou daar schiet ik veel mee op die heb ik al thuis liggen en daar kon ik niet uit komen =.= maar de lessen beginnen deze week al en ik wil niet pas na 2 maanden de klas binnen vallen want dan kent iedereen elkaar al en nu is iedereen nog nieuw enzo dusja :3 maar iemand nog?

Zit jij op TIO? of op een andere school

ja oke, das ook weer zo… Nou als ik dan tussen die 2 moest kiezen dan zou ik gokken op het managerverkoopreizen, want ik weet byna 100% zeker dat frontofficemanager te maken heeft met hotels etc… Zijn dat de enigste 2 richtingen of zijn er nog meer op die school?

Oeps ik heb me juist aangemeld voor die andere opleiding.
Ik had op de site van het roc in brabant gekeken, daar hadden de opleidingen dezelfde als het roc in amsterdam, dus het lijkt me dat ze ook het zelfde in houden, en daar stond dus dat je met die opleiding reisleidster kon worden, mrja als het goed is krijg binennkort een brief met een uitnodiging voor het intake gesprek, dus dan vraag ik het daar nog wel ff na voor de zkrheid.