toerisme opleiding: veel talenkennis nodig?

Ik ben vorig jaar afgestudeerd aan de opleiding Toerisme en of mijn talenkennis nu sterk verbeterd is? Nee. Persoonlijk vind ik dat er TE weinig met taal gedaan word op de opleiding die ik heb gevolgd.
Ik spreek goed Engels. Maar dat is door mijn stage ervaring.
Duits spreek ik ook redelijk (al zit het in mijn teen) dat komt wel door mijn opleiding, maar puur omdat ik een extra curcus had aangevraagd.
Frans zit heel ver weg ergens de basis. En Spaanse les heb ik nooit gehad, maar ik spreek bekant wel net zoveel Spaans als de medestudenten die wel Spaans hebben gehad dus dat zegt wat over de lessen haha!

Ik vind persoonlijk dat Nederlands, Engels, Frans, Duits en Spaans verplicht zijn voor alle jaren.
Als je een koksopleiding doet, leer je ook niet alleen de beginselen van een taart bakken kennen…

waarom stopt iedereen dan ?

Bij Toerisme moet je goed zijn in Nederlands, Engels ook krijg je Spaans, Frans, Duits.

Bij mijn HBO toerisme en recreatie krijg ik alleen Spaans en Engels :’)

Ik doe ook voor het eerste jaar MBO Toerisme en ik heb alleen nog maar Engels en Spaans, volgend jaar krijg ik er Frans bij, maar ik hoef geen Duits te kennen.
Wij moesten kiezen tussen Spaans en Frans, maar bijna iedereen koos Spaans.
Maar omdat ik geen examen heb gedaan in Duits, krijg ik volgend jaar er nog Frans bij.

Opzich is het volgensmij wel belangrijk dat je het een beetje kunt, het ligt denk ik ook aan wat voor werk je later wilt gaan doen in die richting, maar in onze klas worden echt veel onvoldoendes gehaald bij talen, maar ik weet niet of daar verder nog iets mee gedaan wordt ofzo.

Ik zit zelf in het eerste jaar MBO
Bij ons is het zo dat je engels goed moet zijn, en ze willen graag
dat je ook duits kunt spreken, maar dit is niet noodzakelijk bij je intake,
was bij mij ook niet.
Ik krijg zelf nu Engels, duits, nederlands en spaans.

Het is inderdaad zo dat je wel zeker moet weten dat het je echt watlijkt.
veel mensen hebben denk ik het idee dat toerisme helemaal leuk en geweldig
is omdat ze meteen aan vakantie’s, buitenland etc denken.
Bij mij stoppen er ook heel wat, want het is gewoon veel meer dan alleen maar de leuke dingen.

Niet dat ik je nu wil ontmoedigen ofzo hoor, maar ik dacht, vertel het je even haha!

ik zit in het 2e jaar van MBO, bij mijn intakegesprek hadden ze het niet echt over de talen… je moet er zowiezo voldoende voor staan… voor engels in ieder geval. Ik kreeg in mijn eerste jaar alleen duits en engels… als je daar goed voor staat mag je in je 2e jaar kiezen of je er spaans of frans bij wilt. Ik heb uiteindelijk gekozen voor Spaans. Super leuk om erbij te doen!

ik wou dat eerst ook, ze hadden toen tegen mij gezegt dat ik frans en engels moest hebben. dat duits meer voor ecomisch was.

Ik heb nu alleen Engels en Spaans. Vorig jaar deed ik een andere opleiding toerisme en had ik ook Frans bij.