toerisme opleiding: veel talenkennis nodig?

Heey allemaal,
ik weet echt totaal niet wat voor opleiding ik volgend jaar zal gaan doen, het enige wat me echt leuk lijkt is toerisme. Ik heb wel alle talen in mijn pakket (engels, frans, duits) en zit nu in 4 VMBO-TL.
zijn er hier mensen die een mbo toerisme opleiding doen? weten jullie of je talen daar bestwel goed voor moeten zijn?
alvast bedankt xx

Nou, het lijkt me van wel. Aangezien je met verschillende landen werkt, moet je die talen ook wel beheersen.

Ja, spaans, engels, frans en duits als je pech hebt.

Ben bijna zeker van wel

Sowieso Engels lijkt me

ja maar ik bedoel moet je dat al goed kennen voordat je naar die school gaat of leer je dat daar? ik sta nu voor engels en duits tussen de 6 & 7 en frans een 5.

Ik doe geen MBO maar wel profiel horeca&toerisme en ja daar heb je veel talen voor nodig, als je het op middelbare school leert dan op het MBO ook.

Dit soort informatie staat toch wel op de site van de opleiding zelf?

Ik ben 2e jaars mbo toerisme studente, vaak is het zo dat je engels en spaans verplicht hebt en mag kiezen tussen duits en frans. :ok_woman:
Je moet dus wel wat talen beheersen. Bij je intake houden ze er wel rekening mee. Zolang je voldoende voor je talen staat is het goed!
Succes met je keuze!

Wat heb jij, duits of frans? En merkte je dat je er al wel wat vanaf moest weten van wat je dan op de middelbare school had gehad?
Ik sta dus geen voldoende voor frans maar dat hoeft dan toch niet als je duits kiest?
xx

Ik heb een jaartje toerisme gevolgd ,

Ik had Frans Duits Engels en Spaans.
Engels is het allerbelangrijkste en de andere talen moet je wel voldoende halen.
Bij mij kreeg ik alle talen en er vielen geen andere talen weg waar je uit mocht kiezen

ik volg toerisme mbo 1e jaar.
je hebt sowieso engels nodig en je kunt dan kiezen tussen duits en/of spaans.
als ik jou was, zou ik in ieder geval wel echt 10000000% zeker weten dat toerisme iets voor jou is, want het lijkt leuker dan dat het is.
bij mij in de klas zijn er al 12 mensen gestopt en ik stop zelf ook het einde van het jaar.
dus het zou zonde zijn als jij ook een jaar zou moeten vergooien als je het ook niets vindt!
succes met je keuze in ieder geval en als je verder nog vragen hebt kun je me altijd note’n

Ik doe ook toerisme, maar wij hebben engels & duits verplicht en je kunt kiezen tussen frans en spaans… Ik had geen frans in mijn eindexamen pakket maar dat was geen probleem… En een vriendin van mij die had geen duits en geen frans, en die is ook gewoon aangenomen. Dus het is niet zon ramp zolang je maar goed staat voor engels want dat is toch wel de belangrijkste taal.

Ik zou ook mischien toerisme willen doen, Ik sta voor Frans en Engels een 9 en voor duits een 8, Dat is voldoende toch?

Nee dat is te laag

Volgens mij is dat uitstekend :wink:

Lijkt me van wel?

Tja bij mij op school maken ze zich daar dan wel wat drukker over :wink:
Je kan er altijd wel mee terrecht maar talen zijn in het toerisme gewoon belangrijk.

Toerisme lijkt me ook leuk, maar dan op HBO niveau. Ik weet dat op de Stenden de opleiding hoger toeristsich en recreatief alleen in het engels wordt aangeboden, en dat je in het tweede jaar een taal erbij moet kiezen. Dus ja, talenkennis is wel nodig!
Maar op het mbo zal het allemaal wel weer anders zijn…

Als er mensen zijn die toerime willen gaan doen, dan hoor ik het graag ik heb namelijk toerisme boeken te koop!

ik doe toerisme
maar nog niet echt als opleiding
igg zijn talen wel belangrijk ja
maar wat je nu hebt kom je al een heel eind C: