Toenemende moedervlekken ..

Hey,

Afgelopen 6 maanden heb ik ong 6 kleine moedervlekken gekregen. Oké is niet zó erg, maar ze zijn op mijn gezicht, daar stoor ik me juist aan.
Ik weet dat het komt door zonlicht, dat ik ze kan laten verwijderen, zonnecreme helpt etc… maar weet niet waarom ze juist nu beginnen te komen want de jaren ervoor kwamen geen moedervlekken.
Ik heb er zo een hekel aan, ik heb er een paar zelfs met een pincet er uit getrokken. (I know is gevaarlijk–> kwaadaardige moedervlekken) Voorlopig zijn ze weg idk of ze terug kunnen komen…

Heeft iemand enige raad? Of verklaring waarom ze plots ontstaan…
Alvast bedankt

Ik heb ook opeens echt onwijs veel moedervlekken (rond de 15) gekregen, maar dan op mijn rug. Er is voor zo ver ik weet geen verklaring voor. 6 kleine moedervlekjes zijn echt niet veel. Zelf zie je dit misschien heel erg, maar anderen gaat dit niet heel erg opvallen. Moedervlekken eruit trekken met een pincet is volgens mij niet de bedoeling. Ik heb altijd geleerd dat je moedervlekken met rust moet laten en niet moet openkrabben ect. Ik zou er voortaan echt met die pincet vanaf blijven.

Zelf heb ik ook veel moedervlekken op mn lichaam. En door veel zonlicht komen er wel eens helaas wat bij.
Ik heb dit al heel lang vanwege mijn gevoelige huid dat ook heel snel verbrand als ik me niet vaak insmeer. Denk dat dit ook wel te maken kan hebben met erfelijkheid.

Maar goed zelf zou ik niet zo snel zomaar moedervlekken weg gaan halen. Alleen wanneer je denkt dat de moedervlek wel eens gevaarlijk kan zijn, bijv. dat hij heel zwart is of een rood kringetje eromheen zit, zal ik even langsgaan bij de huisarts. Dit heb ik zelf ook gedaan en hebben ze mij de moedervlek op het ziekenhuis ‘weggesneden’.

wtf moedervlekken eruit trekken met een pincet??

Ok, misschien vind je ze helemaal niet mooi maar een ding mag je NOOIT meer doen. Je mag ze er absoluut niet uittrekken, dat is enorm slecht!
Hoe zien ze eruit, gewoon vlekjes of grillig?

Ander kan je het even aan je huisarts vragen of dermatoloog?

Oke wtf, je trekt moedervlekken eruit met een pincet? Hoe dan? Dat is gewoon een stuk huid wat je ‘even’ losrukt. Doe dat alsjeblieft nooit meer.
Moedervlekken zijn in principe gewoon plekjes hyperpigmentatie. Dus waar veel cellen met veel pigment zich hebben verzameld. Dat kan komen door je hormonen (denk aan puberteit, geen idee hoe oud je bent).

Ik zou voor de zekerheid even bij je huisarts langsgaan. Die kan je meer informatie geven over of je er iets aan kan doen of dat ze iets kwaad kunnen.

Ben ik de enige die moedervlekken mooi vind? :’) Ik bedoel, ik stoor me er nooooit aan bij mensen.
Maar hoe de fuck trek je een moedervlek eruit met een pincet? Ik zit nu al mijn moedervlekken op m’n arm te bestuderen - en ja, dit zijn er écht veel - en vraag me echt af hoe je dat doet…