Toelatingstoets voor de opleiding Commerciële Economie

Heeeyy allemaal,

Momenteel zit ik en havo 5 en langerzamerhand wordt het dan toch echt tijd om me voor een vervolgopleiding in te gaan schrijven. Nu is dus het geval dat ik jarenlang heb gezegd dat ik graag Journalistiek wilde gaan studeren omdat het mijn ontzettend leuk en interessant leek. Om die reden ben ik dus ook op opendagen naar deze studie gegaan alleen viel het me heel erg tegen waardoor ik er op af ben geknapt. Ik heb me dus verder georiënteerd op andere opleidingen en heb mijn oog laten vallen op Commerciële Economie. Het probleem is alleen dat ik niet aan de toelatingseisen voldoe omdat ik geen economie en wiskunde in mijn vakkenpakket heb. Om toegelaten te worden zal ik dus een toelatingstoets voor deze twee vakken moeten gaan doen. Nu is mijn vraag dus of er meerdere mensen zijn die een toelatingstoets hebben gedaan om toelaatbaar te zijn? En aan de mensen die deze studie doen; hoe hoog ligt het niveau op de opleiding wat betreft vakken die op wiskunde en economie voortborduren? Is dit te overbruggen of heb ik ondanks een toelatingstoets te veel gemist?

Ik heb CE gedaan maar ik had wel wiskunde en economie in mijn pakket maar ben eerst MBO gaan doen en daarna HBO. Wiskunde ga je niet per se heel erg missen maar wat meer algemene economie kennis had ik wel handig gevonden. Dat was al best ver weg gezakt bij mij… Nu moet ik ook zeggen dat ik geen wonder met cijfers ben. Maar ik heb mijn opleiding ook relatief makkelijk kunnen behalen dus ik zou zeggen dat je denk ik wel genoeg hebt aan die toelatingstoets. Je krijgt toch vooral veel marketing vakken.

Upje voor je topic zodat wellicht ook nog iemand reageert die toelatingstoetsen heeft gedaan :slightly_smiling_face: