Toelatingsexamen Minerva Academie en HKU ?

Hello meiden!

Ik wil binnenkort toelatingsexamens gaan doen op Minerva Academie voor Autonome beeldende kunst en op HKU voor vormgeving; Photography. Zelf ben ik dus veel bezig met fotografie en tekenen.

Nou vraag ik mij af, voor beide scholen is er een toelatingsprocedure, een examen. Op de website wordt eigenlijk niet veel verder hier over verteld wat je daarvan kunt verwachten.

Is er iemand die weet hoe zo’n examen gaat? Ik weet dat je portfolio beoordeeld wordt. Maar wat voor dingen worden er tijdens zo’n examen gevraagd? Ik heb geen idee hoe ik mij moet gaan voorbereiden!

Alvast bedankt!

10 maart zijn opendagen! misschien is het t fijnst om het van hun zelf te horen.

Mijn persoonlijke ervaringen met Minerva zijn erg slecht. Ik heb er een jaar ABK gestudeerd en het was echt niks voor mij! Daarnaast staat het HKU over het algemeen ook beter aangeschreven in mijn ervaring.

Tijdens mijn toelating heb ik vooral heel veel foto’s en schetsen laten zien en op basis daarvan ben ik aangenomen. Realiseer je wel dat ABK veeeel breder is dan fotografie en tekenen. Schilderen en tekenen word heel belangrijk gevonden daar. Daarnaast ben je ook heel veel bezig met ruimtelijke werken zoals dingen met metaal, hout of bijvoorbeeld beeldhouwen. Ook had ik heel erg het gevoel dat leraren erg hun eigen mening opdringen. Als zíj iets niet goed vinden ís het niet goed terwijl dat juist helemaal niet zo zou moeten zijn bij ABK! Ik zou zelf dus eerder gaan voor het HKU!

Bedankt voor de info! Dat HKU beter aangeschreven staat had ik ook wel verwacht. Ik wil alleen wel bij zoveel mogelijk scholen toelatingen gaan doen om kans op een opleiding te vergroten, ik zit nu al een jaar thuis (naja werken dan), dus ik moet gewoon weer naar school in september.

Gingen ze je ook bepaalde vragen nog stellen? En dat examen is dus niet iets schriftelijk?